Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 17:47
Ben heel tevreden over mijn Nexus 4, nu nog altijd. Op zich voldoet het toestel aan de meeste van mijn verwachtingen. Na een vervanging van het achterglas, heeft nu de luidspreker / ringer het begeven en is het oplaad poortje ook aan vervanging toe. In plaats van dit te laten herstellen (wat mij behoorlijk wat geld zou kosten) is het misschien tijd om een nieuw toestel te zoeken. Momenteel gebruik de Nexus 4 nog altijd, de tril motor doet het nog... maar het begint toch wel vervelend te worden/

Ik zoek een?
Vervanger voor mijn Nexus 4.

- Android
- Vlot
- Weinig bloatware
- Geen vlag van een toestel, maar iets wat ik met 1 hand bedienen kan
- Goede bouwkwaliteit
- Liefst een toestel dat weer even meekan

Ik zie mezelf niet al een al te grote poweruser, speel amper tot geen games op mijn telefoon. Wel hecht ik belang aan connectiviteit, goed ontvangst, goede dataverbinding, batterij die even meegaat (de Nexus was wat zwak in dit departement zonder wat tweaks) gps ontvangst om te navigeren zonder dat een data verbinding nodig is (agps). Oké tot goede camera om een compact te vervangen (ook iets wat de nexus 4 niet kon eindelijk)

Wat is je budget?
Mijn Nexus 4 heeft me iets van een 380 euro gekost, dat is een oké prijs. Maar leven is duurder geworden zeker? Op zich vind ik 500 euro al veel voor een telefoon, maar als het betekend dat ik geen compact camera meer hoef bij te kopen is dat te verantwoorden.

Laat ons zeggen zo'n hoog mogelijke prijs-kwaliteitsverhouding.
450 is nog oké ergens, maar als we over de 500 gaan, ga ik toch goed nadenken, maar het kan.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zoals ik al zei, ik ben geen grote poweruser (of dat denk ik toch). Mijn telefoon moet vooral functioneel zijn. Ik gebruik mijn telefoon vooral voor informatie op te zoeken, wat navigatie (geen vervanger voor een gps in de auto, maar wel om de weg te vinden in de stad, op reis, met de fiets enzo) gebruik van wat sociale media, wat browsen en misschien muziek afspelen (nu gebruik ik daar een apart mp3 speler voor, ben dat wel gewoon, maar misschien is het via de telefoon ook wel fijn). En een bijna altijd bij de hand fototoestel is zo'n smartphone ook wel.

Al moet ik zeggen, een goede camera is handig, maar als je weet dat ik nu een Nexus 4 heb, is alles wat beter is dat dat goed. Ik koop wel een deftige compact camera al het nodig zou zijn... Maar als het een compact camera vervanging in mijn smartphone kan vinden, ga ik dat zeer zeker gebruiken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Twijfel vooral tussen een OP3T (OnePlus 3T) en een SS7 (Samsung S7 - non edge variant).

De OP3T voor de prijs-kwaliteitsverhouding, maar lees op XDA dat camera echt wel bagger is.
Software en skin zouden dan wel weer super zijn en batterij is ook prima. Lees hier en daar wel wat over GPS problemen, maar over welke smartphone lees je dat eindelijk niet. De SS7 is daar ook niet van gespaard lees ik.

De SS7 is wat duurder, maar minst wat zoeken kan ik wel een non edge variant rond de 500 euro vinden, misschien zakt hij nog beetje als er op CES goeie concurrenten aangekondigd worden. Software en skin schrikken me een beetje af omdat Samsung daar niet al te hoge ogen mee gooit. Maar de camera zou naar wat ik lees en hoor echt wel een compact camera kunnen gaan vervangen. Dit is zijn meerprijs dan misschien wel waard?

Heb ook de Honor 6X in het oog, vooral vanwege prijs. Toch nog krachtig genoeg voor mij en de batterij gaat ook een dagje mee. Echter software en skin zijn nog erger dan samsung. Camera zou ook naar het schijnt wel oké zijn, misschien wel beter dan de OP3T, maar daar kan ik nog niets over terugvinden. Verder is de info over GPS ontvangst ook nog niet terug te vinden.

Andere voorstellen ook welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-09 07:14
je hebt verschillende telefoons waar je naar kan kijken.
je zou hier eens kunnen rondlezen:
https://www.allaboutphone...zer/midrange-smartphones/
of
categorie: Smartphones

op zich heeft de lg g5 bij beide een goede camera maar kan de accu beter. gps is ook vrij goed.

https://www.gsminfo.nl/mobiele-telefoons/kodak/ektra
de kodak is vrij nieuw maar schijnt een goede camera te hebben en met 3000 mah zit de accu ook vrij snor.
gps weet ik zo niet met deze telefoon. aangezien er een mediatek deco-core inzit ( 10 core's) die niet veel wordt gebruikt. en mediatek heeft al eerder problemen met gps gehad. maar volgens mij is dat opgelost.

update: gps informatie aangepast

[ Voor 20% gewijzigd door androidfreaker op 04-01-2017 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Die Kodak sensor is een paar jaar oud hè. Aankondigingen op de ces zou ik niet op rekenen. Denk dat de S8 op de mwc (of een los event rond die tijd) wordt gepresenteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:49
Lenovo p2

Prima soc
Dual sim
5.5 inch groot het is maar wat je groot vind kan hem prima met een hand besturen.
Ondersteunt 4g op KPN band
Android 6
Geen USB c maar wel quick charge
Vloeiende fingerprint sensor
En accu van 5100 mAh gaat nu al 4 dagen mee
Stock Android.

Prijs 300 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Ik had precies het zelfde als jouw. Oude nexus 4 moest weg voor een nieuwe bijna stock android. Ik ben gegaan voor OP3. Beste keuze ooit. Raad ik je echt aan, maar dan wel de OP3T versie. (die was toen nog niet uit).

OP3 heeft bijna stock android. De "extra" functies zijn alleen, maar zeer handig om te gebruiken.

Je zegt dat je geen poweruser bent en de specs van OP3(T) zijn dan eigenlijk veel te hoog. Wat dan wel weer zo is het is echt voor de toekomst gericht deze telefoon in jouw geval. De prijs verhouding/specs zijn zeer goed en veel beter kun je niet krijgen momenteel. Je kan wel een andere telefoon kopen voor 440 euro, maar de kans dat die slechter is, is vrij groot. OP beschikt ook over een speciale dash charger waarvan hun momenteel de enigste van zijn. Bij elke dash crash wordt de mobiel en lader zeer heet. Bij OP3 blijven ze koel, waardoor je telefoon sneller laad en batterij minder snel kapot gaat. Echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:20
Marsmillo schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:56:
....

De OP3T voor de prijs-kwaliteitsverhouding, maar lees op XDA dat camera echt wel bagger is.
Software en skin zouden dan wel weer super zijn en batterij is ook prima. Lees hier en daar wel wat over GPS problemen, maar over welke smartphone lees je dat eindelijk niet. De SS7 is daar ook niet van gespaard lees ik.
....
de camera is echt verre van bagger, het is niet de beste in smartphone land, de s7 is ook zeker beter, maar de verschillen zijn echt niet groot, en de camera hoort zeker bij de top.
Gps problemen heb ik zelf niet met de OP3

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 17:47
Prulleman schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:09:
[...]

de camera is echt verre van bagger, het is niet de beste in smartphone land, de s7 is ook zeker beter, maar de verschillen zijn echt niet groot, en de camera hoort zeker bij de top.
Gps problemen heb ik zelf niet met de OP3
Typische zo'n welles-nietes gevalletje vrees ik. Ene zegt dat camera echt wel dik oké is, andere roepen dat het bagger is. Komende van een Nexus 4 zal bijna alles wel een verbetering zijn, niet? Ook GPS is beetje het zelfde, al hoor ik toch positievere geluiden nu, sinds laatste update.

Neig sterk naar de OP3T, lijkt gewoon kwa filosofie meest op mijn Nexus 4 (prijs, software, e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Marsmillo schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:38:
[...]
Typische zo'n welles-nietes gevalletje vrees ik. Ene zegt dat camera echt wel dik oké is, andere roepen dat het bagger is.
Bagger is de camera sowieso niet. De camera is net wat minder goed dan die van de S7 en andere wat duurdere high end modellen, in praktijk zal je hier weinig van merken tenzij je constant de foto's gaat vergelijken.

Kijk ook een naar reviews: OnePlus 3T - Iets meer telefoon voor iets meer geld en reviews: OnePlus 3: één plus drie is negen. Conclusie frontcamera is wat minder in low light, backcamera is meer dan prima.

Vanaf de Nexus 4 zijn in ieder geval alle high-end modellen een dikke vooruitgang. Waar voor mij de OnePlus 3T een streepje voor heeft op alle andere high-end toestellen zijn de prijs, custom rom support, standaard clean Android en het beleid van het bedrijf. Eigenlijk wat je zelf ook al aangeeft:
Neig sterk naar de OP3T, lijkt gewoon kwa filosofie meest op mijn Nexus 4 (prijs, software, e.d.)
Pagina: 1