Nintendo Classic Mini alternatief?

Pagina: 1
Acties:
  • 757 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683297

Topicstarter
Hallo mede-Tweakers,

Sinds de Nintendo Classic Mini nergens te krijgen is, ben ik op zoek gegaan naar een equivalent van dit apparaatje. Maar door de vele opties zie ik even door de vele bomen het bos niet meer. Ik heb veel positieve verhalen gehoord over de Raspberry PI 3B. Nu ben ik op onderzoek uitgegaan, en ben ik te weten gekomen dat die games tot de Nintendo 64 vloeiend kan draaien. Eigenlijk zou ik nu ook wel een apparaatje willen dat Nintendo 64 games kan draaien. Heeft iemand een goedkope aanrader? Wil niet meer dan 100 euro uitgeven.

Thanks!

Uprising

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:45
Anoniem: 683297 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:45:
Hallo mede-Tweakers,

Sinds de Nintendo Classic Mini nergens te krijgen is, ben ik op zoek gegaan naar een equivalent van dit apparaatje. Maar door de vele opties zie ik even door de vele bomen het bos niet meer. Ik heb veel positieve verhalen gehoord over de Raspberry PI 3B. Nu ben ik op onderzoek uitgegaan, en ben ik te weten gekomen dat die games tot de Nintendo 64 vloeiend kan draaien. Eigenlijk zou ik nu ook wel een apparaatje willen dat Nintendo 64 games kan draaien. Heeft iemand een goedkope aanrader? Wil niet meer dan 100 euro uitgeven.

Thanks!

Uprising
Retro-Pi is het zoekwoord. Hou er rekening mee dat de Nintendo Classic Mini legaal is en al het andere niet :+. Overigens moet je wat prutsen om het werkend te krijgen en de Nintendo Classic Mini is plug & play.
Tis maar waar je zin in hebt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-04 23:55
Een Raspberry PI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04 21:42

Deathchant

Don't intend. Do!

Zou dit niks voor je zijn dan:
https://www.sossolutions....re-retro-console-emulator

Voor minder dan 85 euro alles voorgeinstalleerd, controllers erbij...Ik weet alleen niet of je dan zelf de ROM's erop moet zetten of dat al een deel erop staat...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683297

Topicstarter
Deathchant schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:57:
Zou dit niks voor je zijn dan:
https://www.sossolutions....re-retro-console-emulator

Voor minder dan 85 euro alles voorgeinstalleerd, controllers erbij...Ik weet alleen niet of je dan zelf de ROM's erop moet zetten of dat al een deel erop staat...
Bespaart inderdaad een hoop werk. Als ik de beschrijving goed lees, moet je de ROMs er zelf nog opzetten. Dat is op zich niet erg. Heb me er al in verdiept, voor de ultieme versie kom je uit op 90 euro. Je moet de originele voeding hebben, anders krijg je performance issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04 21:42

Deathchant

Don't intend. Do!

Ja die roms kun je wel vinden neem ik aan. Goed dat je het zegt over die voeding, wist ik niet. Ok, de controllers zijn niet origineel van nintendo, maar who cares. Ik zou me dan gewoon nog een SNES controller erbij pakken ook :)
Wat ik zo begrepen had werken de roms via dit Retropie echt uitstekend. En je kunt veel meer erop zetten dan zo'n nintendo mini classic....hoef je ook niet te wachten totdat je de SNES classic mini (als die er komt) te preorderen. Dan heb je met dit systeem altijd een alternatief :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Dit klinkt allemaal erg illegaal en mag dus niet worden besproken hier.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.