Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Vraag
Beste antwoord (via CAP-Team op 04-01-2017 23:31)
Hier heb ik ook mijn kozijnen vandaan en zelf gezet. Als je een beetje handig bent is dit heel goed zelf te doen en scheelt je heeel veeel geld.Exigence schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:21:
Om een eerste indruk te krijgen zou je eens kunnen kijken op https://www.creon-kozijnen.nl/. Hierbij krijg je ook een beetje een indruk wat bepaalde opties met de prijs doen. Als je het een en ander zelf opmeet en weet wat je wilt zou je per mail ook hier en daar wat offertes kunnen opvragen.
Over het algemeen kost een raamkozijn geen fluit. Wat het duur maakt zijn de deuren, hang en sluitwerk en allerlei opties: kiepkantelramen, houtnerfmotief, ventilatiestroken, houtverbinding etc.
Dit is dan wel puur voor de kozijnen zelf, dus nog geen arbeid, montage(materiaal) en afwerking. Reken er op dat ze zo rond de 2 (grote) kozijnen per dag doen bij een grote klus inclusief afwerking.
Ik raad je aan goed rond te kijken en je te orienteren. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden en evenzoveel bedrijven. Ga niet in zee met tussenhandelaren die enorme marges rekenen.
Als ik mij goed herinner waren wij ongeveer € 15.000 kwijt waren voor onze vrij doorsnee hoekwoning (rechte tweede verdieping, geen dakkapel):
- Profel profielen
- alles houtnerfmotief en op kleur
- alle ramen incl. hor
- incl. afwerking
- voordeur met raamkozijn er naast (even breed als de deur)
- raampartij voorzijde incl. ventilatiestrook (+/- 3 meter breed)
- schuifpui (+/- 2,5 meter breed, incl. hor)
- achterdeur incl. ventilatiestrook+borstwering 0,9m
- keukenraam (even hoog+breed als achterdeur, borstwering tot 1,1m)
- raampartij voorzijde 1e verdieping (tweemaal een kozijn +/- 2,5 meter met kiepkantelraam en ventilatie)
- raampartij achterzijde 1e verdieping (tweemaal een kozijn +/- 2,5 meter met kiepkantelraam en ventilatie)
Hele goed kwaliteit en de aftersales is heel goed.
1 raam van de schuifpui was een stukje af en bij het inzetten van de glaslatten scheurde deze door. Zonder pardon een nieuw raam geleverd.
De after sales moet ook goed zijn als er per ongeluk dingen verkeerd gaan, en dat is bij dit bedrijf zeker aan de orde. Geeft je toch een stuk vertrouwen voor de volgende keer als je iets bij hen besteld.
Voor de TS:
Ik was voor 3 kantelkiep+vast (1660x1660 ongeveer) 1 keuken raam kantel kiep+vast (1660x880) 1 badkamer raam kantelkiep (800x800) en een hefboom schuifpui aan 2 kanten gelaagd voor lompe kinderen die weleens door je ramen heen willen lopen
Voor een schuifpui plaatsen ben je gemiddeld €600 a 700 kwijt en normale kozijnen rond de €350/stuk
Houtnerf motief antraciet (kleur heeft geen meerprijs)
Kozijn ankers en een beetje compriband voor de afdichting rondom kom je rond de 7 tientjes
Watervast multiplex voor het stelraam + primer was ik voor een plaat €65.00 kwijt op maat gezaagd in stroken.
[ Voor 22% gewijzigd door Audione0 op 04-01-2017 22:42 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Alle reacties
1) lelijk, lomp en het ziet er nep uit.
2) Grote oppervlakken PVC in je huiskamer is niet bepaald goed voor de gezondheid
3) duurzaamheid: de productie van PVC alles behalve duurzaam.
Een goed houten kozijn, gaat lang mee als je het juist onderhoud
http://www.greenpeace.org.../Live/FullReport/5575.pdf
Aan de andere kant, wel lekker onderhoudsarm!_Erikje_ schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:49:
Ik zou zelf niet gaan voor kunststof kozijnen.
2) Grote oppervlakken PVC in je huiskamer is niet bepaald goed voor de gezondheid
Voor ons huis een eengezinswoning, kwam het met dakkapel en kunsstof bedekking van de gehele schuur op een bedrag rond de 25k.
De gemiddelde andere prijs laag rond de 35k.
Degene die het deed is denk ik achterin de 70 nu ongeveer en heeft alles afbetaald. Hoeft er dus niet zoveel meer aan te verdienen.
Daarbij heeft hij ook extra dingen gedaan buiten de opdracht om, gewoon omdat hij toch bezig was.
Wij hebben het bedrag in de hypotheek mee laten nemen toen we deze toch opnieuw moesten laten bekijken.
Over het algemeen kost een raamkozijn geen fluit. Wat het duur maakt zijn de deuren, hang en sluitwerk en allerlei opties: kiepkantelramen, houtnerfmotief, ventilatiestroken, houtverbinding etc.
Dit is dan wel puur voor de kozijnen zelf, dus nog geen arbeid, montage(materiaal) en afwerking. Reken er op dat ze zo rond de 2 (grote) kozijnen per dag doen bij een grote klus inclusief afwerking.
Ik raad je aan goed rond te kijken en je te orienteren. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden en evenzoveel bedrijven. Ga niet in zee met tussenhandelaren die enorme marges rekenen.
Als ik mij goed herinner waren wij ongeveer € 15.000 kwijt waren voor onze vrij doorsnee hoekwoning (rechte tweede verdieping, geen dakkapel):
- Profel profielen
- alle ramen incl. hor
- incl. afwerking
- raampartij voorzijde 1e verdieping (tweemaal een kozijn +/- 2,5 meter met kiepkantelraam en ventilatie)
- raampartij achterzijde 1e verdieping (tweemaal een kozijn +/- 2,5 meter met kiepkantelraam en ventilatie)
[ Voor 30% gewijzigd door Exigence op 04-01-2017 18:31 ]
Aan toegevoegd, stel een lijst en een budget voor je zelf samen welke opties je wilt
- in het raam screens ? (zonnewering in het raam)
- soort + type ventilatie mogelijkheden (belangrijk)
- standen
- schoonmaak (past een wisser/zeem) kan je het raam bv van 1ste en 2de verdieping schoonmaken vanuit de kamer zelf ?
- (in)braak gevoeligheid (let op ook vluchtmogelijkheid bij brand) je hebt ook gelaagd glas bv
- energie zuinigheid
voordeel van plastic in mijn optiek is dat het "houtlook" kan hebben meerdere kleuren en daarnaast is het mogelijk dat het "kamers" bevat waardoor de isolatie waarde omhoog gaat van het geheel.
ps er is subsidie (combo subsidie) als je bv ramen + andere isolatie vorm doet .. wat natuurlijk aantrekkelijk maakt om bv raam + deur te doen ofzo .. ik zou als je investeert zeker kijken of dit intressant is ..
Tja vanalles
Maar in het zelfbouw topic is al uitgebreid over pro en con van kunststof kozijnen gesproken. Ik zou daar eens kijken.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Hier heb ik ook mijn kozijnen vandaan en zelf gezet. Als je een beetje handig bent is dit heel goed zelf te doen en scheelt je heeel veeel geld.Exigence schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:21:
Om een eerste indruk te krijgen zou je eens kunnen kijken op https://www.creon-kozijnen.nl/. Hierbij krijg je ook een beetje een indruk wat bepaalde opties met de prijs doen. Als je het een en ander zelf opmeet en weet wat je wilt zou je per mail ook hier en daar wat offertes kunnen opvragen.
- Profel profielen
- alle ramen incl. hor
- incl. afwerking
Hele goed kwaliteit en de aftersales is heel goed.
1 raam van de schuifpui was een stukje af en bij het inzetten van de glaslatten scheurde deze door. Zonder pardon een nieuw raam geleverd.
De after sales moet ook goed zijn als er per ongeluk dingen verkeerd gaan, en dat is bij dit bedrijf zeker aan de orde. Geeft je toch een stuk vertrouwen voor de volgende keer als je iets bij hen besteld.
Voor de TS:
Ik was voor 3 kantelkiep+vast (1660x1660 ongeveer) 1 keuken raam kantel kiep+vast (1660x880) 1 badkamer raam kantelkiep (800x800) en een hefboom schuifpui aan 2 kanten gelaagd voor lompe kinderen die weleens door je ramen heen willen lopen
Voor een schuifpui plaatsen ben je gemiddeld €600 a 700 kwijt en normale kozijnen rond de €350/stuk
Houtnerf motief antraciet (kleur heeft geen meerprijs)
Kozijn ankers en een beetje compriband voor de afdichting rondom kom je rond de 7 tientjes
Watervast multiplex voor het stelraam + primer was ik voor een plaat €65.00 kwijt op maat gezaagd in stroken.
[ Voor 22% gewijzigd door Audione0 op 04-01-2017 22:42 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
- duurzaam
- minder onderhoud
- draai/kiep mogelijkheid (hebben we nu niet) op de slaapkamers
- veiligheid (nu kan op de slaapkamers geen enkel raam gewoon open)
- betere isolatie
- ventilatie mogelijkheid in de keuken (kan nu geen enkel raam open)
Maar goed bedankt voor de antwoorden, ik kan nu wel eens even gaan rondneuzen
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Ik ben hier ook voor kunststof gegaan overigens, bij alles op de zuidkant fikt de verf in 2-3 jaar van het hout en kan er opnieuw geschilderd worden. Nu is mijn vader schilder, dus hoeft dat geen probleem te zijn. Dakkapel kreeg 3 jaar terug last van lekkage en champignons, dus die is toen opnieuw bekleed met kunststof. Afgelopen nazomer 2 kozijnen in de woonkamer (zuid en west) laten vervangen door kunststof. Kozijn op west was op zich niks mis mee, maar oud dubbelglas en kierende spouwlatten zijn gewoon niet comfortabel als je op de bank zit met een raam in je nek.
Dat hoeft niet perse een probleem te zijn van oud dubbelglas, koudeval komt helaas ook voor bij nieuwe HR++ ramen (of je moet gaan voor HR+++ waarbij het effect minder is). Een radiator onder het raam kan uitkomst bieden._JGC_ schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 23:49:
maar oud dubbelglas en kierende spouwlatten zijn gewoon niet comfortabel als je op de bank zit met een raam in je nek.
Ik had het al opgelost met krimpfolie en een gordijn. Nu met hr++, kunststof, stelkozijn en de nodige pur nergens last meer van.vhal schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:39:
[...]
Dat hoeft niet perse een probleem te zijn van oud dubbelglas, koudeval komt helaas ook voor bij nieuwe HR++ ramen (of je moet gaan voor HR+++ waarbij het effect minder is). Een radiator onder het raam kan uitkomst bieden.
Radiator van 45cm breed achter de bank is ook weer zoiets waar je niet op zit te wachten
Je kunt ook dikker glas nemen. is ook maar iets duurder. Standaard hr ++ is 4 bij 4 mm , hier hebben we 5 bij 7 mm waar je echt niks meer van koudeval merkt.vhal schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:39:
[...]
Dat hoeft niet perse een probleem te zijn van oud dubbelglas, koudeval komt helaas ook voor bij nieuwe HR++ ramen (of je moet gaan voor HR+++ waarbij het effect minder is). Een radiator onder het raam kan uitkomst bieden.
Zelf je kozijnen zetten eventueel met hulp van een zzp'er erbij bespaart je bakken met geld. Eem beetje tweaker moet daar toch handig genoeg voor zijn.
u can fool all people some time and fool some people alltime
Er komt een stuk minder tot geen valtocht vanaf dus het isoleert wel thermisch meer. Natuurlijk ook wel logisch als je er over nadenkt._JGC_ schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:12:
De dikte van het glasblad heeft nou weer niks te maken met de thermische isolatie maar met geluidsisolatie, winddruk en inbraakgevoeligheid.
Helemaal veel verschil maakt het als er een koude winterwind op staat dan is het echt een wereld van verschil.
Als de dikte van het glasblad zelf uitmaakt bij wind heb je het raam gewoon niet kierdicht gemonteerd. Kreeg van de monteur die hier de kozijnen gezet hebben een verhaal te horen van woningcorporatie die kunststof had gemonteerd met te dunne glaslatten, als daar de wind op stond waaide het tussen het glas en het rubber door. Uiteindelijk is ie maar verhuisd omdat ze het probleem niet wilden of konden oplossen (na veel gezeur toch nieuwe glaslatten, maar weer dezelfde diktedigifun schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:41:
[...]
Er komt een stuk minder tot geen valtocht vanaf dus het isoleert wel thermisch meer. Natuurlijk ook wel logisch als je er over nadenkt.
Helemaal veel verschil maakt het als er een koude winterwind op staat dan is het echt een wereld van verschil.
Glas geleidt nagenoeg volledig, of dat nu 4mm of 6mm is. Wat het grote verschil maakt is die 15mm spouw, de thermische coating en de gasvulling, bij oud dubbelglas is de spouw dunner (10mm meestal), is er geen coating tegen infraroodstraling en zit er lucht ipv edelgas in de spouw.
Een 6mm glasblad isoleert juist slechter dan 4mm omdat je rondom 2mm meer contactoppervlak hebt met de koude buitenomgeving.
Het raam is zeer zeker wel kierdicht gemonteerd. Zelfs bij enkelglas zal dikker glas beter isoleren dan dun glas._JGC_ schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:56:
[...]
Als de dikte van het glasblad zelf uitmaakt bij wind heb je het raam gewoon niet kierdicht gemonteerd.
Als mijnheer de monteur het allemaal zo prima weet waarom heeft hij er zelf dan geen randje kit opgezet.
Maar heb je zelf zoveel ervaring met glaszetten dat je het allemaal zo goed weet ?
Bij kunststof kozijnen zit er een stuk rubber in het kozijn en een stuk rubber op de glaslat. Dan ga je niet een streepje kit zetten lijkt me.digifun schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:53:
[...]
Het raam is zeer zeker wel kierdicht gemonteerd. Zelfs bij enkelglas zal dikker glas beter isoleren dan dun glas.
Als mijnheer de monteur het allemaal zo prima weet waarom heeft hij er zelf dan geen randje kit opgezet.
Maar heb je zelf zoveel ervaring met glaszetten dat je het allemaal zo goed weet ?
Klopt, maar de thermische isolatie van glas is zo slecht dat je je glas 10cm dik moet maken voordat je er iets van gaat merken, en dan nog heb je er niets aan vergeleken met dubbel glas.digifun schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:53:
[...]
Zelfs bij enkelglas zal dikker glas beter isoleren dan dun glas.
Bij dubbel glas komt de isolerende werking voor 99% van het gas (argon) en de folie. Argon isoleert 50x zo goed als glas bij dezelfde dikte.
Wij hebben het hier allebei inzitten en vooral in de winter als er een koude wind opstaat voel je het verschil.W1LL3M schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:48:
[...]
Klopt, maar de thermische isolatie van glas is zo slecht dat je je glas 10cm dik moet maken voordat je er iets van gaat merken, en dan nog heb je er niets aan vergeleken met dubbel glas.
.
Heb er zelf ook niks mee, maar je hebt wel jaren 90 kunststof kozijnen in je hoofd._Erikje_ schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:49:
Ik zou zelf niet gaan voor kunststof kozijnen.
Dure moderne kunststof kozijnen zie je geen verschil meer met hout en in alle kleuren leverbaar die je Wilt.
Het oude witte plastic is idd niet meer van deze tijd maar de nephoutlook is nog steeds ruk, dat heb ik gezien bij mijn buren die vorig jaar kozijnen lieten plaatsen...sugarlee89 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:20:
[...]
Heb er zelf ook niks mee, maar je hebt wel jaren 90 kunststof kozijnen in je hoofd.
Dure moderne kunststof kozijnen zie je geen verschil meer met hout en in alle kleuren leverbaar die je Wilt.
Die zijn dan ook niet echt goedkoper dan hout.sugarlee89 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:20:
[...]
Heb er zelf ook niks mee, maar je hebt wel jaren 90 kunststof kozijnen in je hoofd.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.