Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utke56
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-04 20:07
Dag allemaal,

Ik probeerde vandaag op mijn vrije dag een oude iomega ego externe harde schijf te openen. Ik krijg hem wel te zien bij safely remove hardware, maar in mijn file explorer (windows 10) kan ik de harde schijf niet vinden en derhalve de bestanden niet kopiëren naar de harde schijf van mijn laptop. Ik heb het internet al afgestruind naar mogelijke oplossingen maar tot nu toe zat de oplossing er nog niet tussen. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?

Bij voorbaat dank!

Groet,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 11:48
iomega ego schijven gebruiken hardware encryptie op de usb bridge. je moet dus even de usb bridge weer aansluiten en met de software de schijf benaderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utke56
Dank voor je antwoord, en mijn verlate reactie is omdat ik in het buitenland zat.

Kun je mij misschien in iets meer detail aangeven hoe dit in zn werk gaat? Welke software bedoel je precies?

Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 11:48
De externe behuizing heeft een usb chip die encryptie ondersteund. je zult hem dus met de originele usb pcb moeten uitlezen omdat hij anders niet gedecrypt wordt. Ook heb je de officiele iomega software nodig (geen idee of die nog te vinden is).

Ga ook even naar diskmgmt.msc en kijk of de schijf daar tussen staat.

Belangrijk is wel als windows vraagt of hij de schijf moet initialiseren of formatteren, niet doen! Dat geeft alleen maar extra problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utke56
Helder. De schijf zit nog in de originele behuizing, dus dat moet het probleem niet zijn. Die software is inderdaad een probleem, heb mij rot gezocht naar software (i.e. driver). Door diskmgmt.msc wordt schijf gevonden als unallocated; ik kan geen geen letter toewijzen.

Uiteraard zal ik schijf vooralsnog niet formatteren. Ik wil graag mn bestanden kunnen inzien :)

Wat kan ik nog meer doen? Tnx again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06 09:30
Misschien deze utility van Iomega?
https://lenovo-na-en.cust...answers/detail/a_id/26020

Onderaan is de utility te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utke56
Tnx, maar die had ik al gedownload. Krijg melden "please attach a supported external drive"
Pagina: 1