Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

GamePC rond 900 euro, graag feedback

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met deze computer nieuwere spellen kunnen spelen, met name strategy games zoals civilization en shadow tactics, daarnaast ook RPG's, het idee is dat deze computer een aantal jaren mee kan (zo'n 5 jaren zou fijn zijn)

Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs moet het liefst rond de 900 euro blijven, sowieso niet duurder dan 950 exclusief beeldscherm

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alleen geen beeldscherm (al dus wel een kast etc.) en zou als het kan dus ook advies willen hebben over wat voor type beeldscherm hier goed bij zou passen en een niet te hoge prijs heeft.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 256,50€ 256,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 91,50€ 91,50
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 289,-€ 289,-
1Arctic Freezer i32€ 28,50€ 28,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 105,95€ 105,95
1Cooler Master GM G450M€ 51,95€ 51,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 76,90€ 76,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 900,30

en hiernaast dus nog een beelscherm maar ik heb al eerder fouten gemaakt met aankoop van een goed beeldscherm, graag advies. Ik heb geen hardeschijf nodig, ik heb meer dan genoeg aan deze ssd, op het moment heb ik een kleinere waar alles ook op past.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer moet een aantal jaren meekunnen, het is geen probleem als de computer wat geluid maakt.

Ga je overklokken?
Ik ben in het begin niet van plan te overklokken maar als het nodig is na een aantal jaren wel

Wat verwacht je van ons?
Het zou fijn zijn als jullie kunnen kijken of het systeem dat in de tabel staat goed zal werken of dat jullie advies hebben met mogelijk andere onderdelen die dezelfde of zelfs betere kwaliteit leveren. Ik heb niet echt ervaring met het samenstellen van een computer dus een vriend heeft daarbij geholpen maar hij gaf aan dat het handig is om toch voor de zekerheid feedback te vragen via dit forum en ook te vragen of alles compatible met elkaar is. Plus advies over een beeldscherm dat niet te duur is en hier goed mee zal werken. Alvast super bedankt!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kun je de keuzes uitleggen, dan is het ook gemakkelijker te zien waarom je die keuzes hebt gemaakt en wat als er een betere optie is voor jouw. Welk beeldscherm heb je nu?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 11:46
Het systeem ziet er op zich goed uit, er zijn alleen een paar dingen waar je naar kunt kijken:
De i5 6600k is een overklokbare CPU, maar je moederbord laat overklokken niet toe.
Dan kan je een van 2 dingen doen:
de niet overklokbare pricewatch: Intel Core i5-6600 Boxed nemen, bespaart je toch weer 15 euro
Een Z170 moederbord nemen, goed voorbeeld hiervan is pricewatch: MSI Z170A SLI Plus (deze is wel zo'n 40€ duurder dan je huidige moederbord.)
Ik zou zelf voor de videokaart gaan voor een RX480, deze presteert beter in DX12 en gaat waarschijnlijk ook langer mee door betere driverupdates, ik zou qua kaart kijken naar iets als de pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G
De voeding is zeker niet slecht, maar ik zou zelf alleen voor die prijs de pricewatch: Corsair CX450M aanraden, of als je iets meer uit te geven hebt de pricewatch: Corsair Vengeance 400W of de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M
Verder ziet het systeem er goed uit!
Wat is trouwens je budget voor de monitor?

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de antwoorden tot nu toe, las idd net dat de RX 480 waarschijnlijk de betere keuze is langetermijn en denk dat ik daarom die ook ga doen als niemand er iets negatiefs over te zeggen heeft. Had in begin ook de corsair CX450M gedaan maar vriend van me zei dat deze juist net iets beter is voor de prijs naar zijn mening, is er zo'n duidelijk verschil of is het echt kwestie van voorkeur? :)

Dan denk ik dat het beter is om voor i5 niet overklokbare versie te gaan omdat ik er weinig verstand van heb, dank voor de imput!

Eerlijk gezegd de keuzes zijn vooral gemaakt gekeken naar prijs/kwaliteit en passend in het budget van 900 euro.

Budget voor monitor het liefst maximaal 150 euro als dat kan, ik weet niet wat een redelijke prijs is voor een acceptabele monitor. Het gaat mij totaal niet om het uiterlijk of iets van de monitor als die maar goed werkt. Het liefst niet te klein natuurlijk. Op dit moment heb ik een monitor die niet zou werken met nieuwe systeem, daarom dus ook echt 1 nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2017 00:02 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 00:00:
Dank voor de antwoorden tot nu toe, las idd net dat de RX 480 waarschijnlijk de betere keuze is langetermijn en denk dat ik daarom die ook ga doen als niemand er iets negatiefs over te zeggen heeft. Had in begin ook de corsair CX450M gedaan maar vriend van me zei dat deze juist net iets beter is voor de prijs naar zijn mening, is er zo'n duidelijk verschil of is het echt kwestie van voorkeur? :)
De Cooler Master is iets stiller, maar de Corsair is van iets betere kwaliteit en levert iets betere prestaties, zie ook Voeding advies en informatie topic - Deel 33
Budget voor monitor het liefst maximaal 150 euro als dat kan, ik weet niet wat een redelijke prijs is voor een acceptabele monitor. Het gaat mij totaal niet om het uiterlijk of iets van de monitor als die maar goed werkt. Het liefst niet te klein natuurlijk. Op dit moment heb ik een monitor die niet zou werken met nieuwe systeem, daarom dus ook echt 1 nodig.
Maximaal 150 euro kan. Je krijgt echter wel een budget monitor. Deze pricewatch: Iiyama G-Master GE2288HS-B1 Zwart met FreeSync is wel leuk. FreeSync zorgt er voor dat de game veel soepeler lijkt te lopen omdat daarmee de frames van de videokaart en monitor in sync lopen. De FreeSync range van deze monitor is echter niet heel ruim, maar als je in Radeon Settings de framerate met Frame Rate Target Control capped op 73 (net onder de max van 75 van je scherm) en er dan voor zorgt dat de frame rate niet onder de 47 zakt (het minimale van het scherm). (Dit is continue te checken met bijvoorbeeld een programma als Fraps welke de framerate kan weergeven als overlay op je scherm). Dan heb je met dit scherm de perfecte soepele game ervaring.

Overigens is iets van 300 euro investeren in de monitor ook geen slecht idee aangezien je dan een veel betere monitor kunt krijgen. En een monitor is natuurlijk iets waar je normaal gesproken vrij lang mee doet, normaal gesproken een stuk langer dan de PC. Waardoor een goed scherm altijd wel een goede investering is.

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 05-01-2017 00:17 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic