Beperken communicatie (via email) op iPhone/iPad?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Excuses allereerst en daarnaast de beste wensen vanuit het Verre Oosten!

Excuses omdat ik niet echt wist waar dit topic te plempen, maar gezien het hier instellingen van een iPhone/iPad betreft probeer ik het hier.

Ik heb recentelijk een domein geregistreerd en wil voor mijn zoon e-mail op de iPhone/iPad configureren, maar dan wel zodanig dat de ex-vrouw, waar hij nu woonachtig is, de e-mails niet kan lezen, of, dat zij hem niet kan forceren een wachtwoord af te staan opdat zij alsnog de e-mail lezen kan.

ISP betreft MijnDomein.nl, bieden ook webmail. Ik vraag me af wat ik zou kunnen doen om bovenstaande te bewerkstelligen, als het al eens mogelijk is?

Bedankt alvast!

groeten,

Lawrence.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:24
Hoe wil je ooit voorkomen dat je Ex het wachtwoord van je zoon vraagt/eist??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:58
Even los van de reden waarom: Enige dat ik kan bedenken is two factor authentication aanzetten met een wachtwoord als eerste login en jouw mobiel voor de two factor. Jij kan dan de code doorgeven aan je zoon.

Maakt het nog steeds niet waterdicht, maar dat gaat je denk ik ook niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, wat ArnoutV zegt. Je kan allerlei oplossingen gaan bedenken maar niets is zo effectief als iemand dwingen mee te werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lqnHg6ZaTesoEqe19MHyM7se/full.png

Wat dat betreft gaat dus niks werken. Je kan een oplossing kiezen die beveiligd is tegen iemand die zelfstandig toegang wilt krijgen maar geen oplossing tegen iemand die wachtwoorden kan afdwingen. Enige optie is dan nog plausible deniability, een apart e-mail account dat opgegeven kan worden in zulke gevallen terwijl de belangrijke communicatie via een separaat account loopt die onbekend is bij je ex. Dat is alleen wel een erg omslachtige oplossing.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:53
Dit is onmogelijk. Alles wat je verzint kan weer worden "gekraakt". Als het al zover komt dat het geforceerd wordt dat het wachtwoord moet worden gegeven dan is er geen redden meer aan. Je kunt zaken zoals 2 factor authentication instellen maar dan wordt er ook gewoon geforceerd om die codes te geven.

Zolang je zoon de email kan lezen kan iemand anders die fysiek toegang heeft tot dat apparaat en je zoon dat ook. Dan is het simpelweg een kwestie van dwingen of gewoon op het juiste moment de ipad afpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2-factor authentication aanzetten en dan jouw mobiel gebruiken als 2e factor? Daarna even skypen met je kind, code doorgeven, en daarna is die code niet meer geldig. Zo kan je kind het password weten maar je ex niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:16

kraats

Ik rol

Helemaal waterdicht krijg je het niet, maar is een mailclient die je met zijn vingerafdruk pas kunt openen misschien iets? Dan heeft hij geen wachtwoord om weg te geven en kan de mail dus ook niet stiekem ergens anders op geopend worden. Tegen dwang tot openen van het account op het apparaat kun je technisch weinig doen, denk ik

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:37
kraats schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:51:
Helemaal waterdicht krijg je het niet, maar is een mailclient die je met zijn vingerafdruk pas kunt openen misschien iets? Dan heeft hij geen wachtwoord om weg te geven en kan de mail dus ook niet stiekem ergens anders op geopend worden. Tegen dwang tot openen van het account op het apparaat kun je technisch weinig doen, denk ik
En dan dan leent Moeder gewoon even de vinger van zoonlief. Dat kun je nog steeds dwingen.
Dus helemaal waterdicht krijg je het nooit.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:16

kraats

Ik rol

Meekoh schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:55:
En dan dan leent Moeder gewoon even de vinger van zoonlief. Dat kun je nog steeds dwingen.
Dus helemaal waterdicht krijg je het nooit.
Dat zeg ik :P

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
In principe heb je de meest geschikte oplossing met minste kans op ontdekking zelf al gegeven...

Denk er nog eens goed over na zou ik zeggen, ik ga het niet uitleggen; geen idee of je dit voor "goed" of "kwaad" wil gaan gebruiken, en welke van de twee het is is vaak relatief met dit soort gelazer, derhalve vertrouw ik dit soort zaken nooit zo.
Overigens is email echt een volslagen waardeloos protocol voor data die op deze manier beveiligd moeten worden.

[ Voor 13% gewijzigd door WhatsappHack op 04-01-2017 20:16 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:50:
2-factor authentication aanzetten en dan jouw mobiel gebruiken als 2e factor? Daarna even skypen met je kind, code doorgeven, en daarna is die code niet meer geldig. Zo kan je kind het password weten maar je ex niet.
Dat is wel heel klote natuurlijk. Dan is "het kind" altijd afhankelijk van een derde om zijn mail te checken.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
Iets als Telegram gebruiken ipv mail zou mijn voorkeur hebben en deze locken met separate pincode en de snelkoppeling ver weg stoppen in een mapje met rommel / games + notificaties op lockscreen uitzetten.

Voorts hopen dat vrouwlief niet al te technisch onderlegd is want veel beter dan de andere suggesties + de mijne wordt het gewoonweg niet. :P

[ Voor 0% gewijzigd door JanvdVeer op 05-01-2017 09:42 . Reden: als -> dan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:17:
[...]

Dat is wel heel klote natuurlijk. Dan is "het kind" altijd afhankelijk van een derde om zijn mail te checken.
True :) Binnen het kader van dit probleem lijkt het me echter de enige oplossing.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09 20:26
Indien je zoon <18 jaar is: Waarom betrek je het kind tussen jullie problemen? Bespreek het tussen je ex-vrouw en jezelf en laat het kind erbuiten. Ongeacht hoe je de iPad wilt beveiligen, je zoon zal altijd ja zeggen als z'n eigen moeder wat van hem vraagt.

Indien je zoon >18 jaar is: Kinda the same als hierboven maar nu kun je wel wat afspraken maken(denk ik) met je zoon.

Long story short: Het is ontzettend kut voor je zoon als hij een partij moet gaan kiezen. Laat hij z'n moeder wel de mails lezen dan doet hij haar een plezier en jouw niet. En vice versa.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Lauwrence schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:37:
Ik heb recentelijk een domein geregistreerd en wil voor mijn zoon e-mail op de iPhone/iPad configureren, maar dan wel zodanig dat de ex-vrouw, waar hij nu woonachtig is, de e-mails niet kan lezen, of, dat zij hem niet kan forceren een wachtwoord af te staan opdat zij alsnog de e-mail lezen kan.
Probeer je nu niet voor een niet-technisch probleem een technische oplossing te verzinnen? Het weghouden van informatie kan ook flink in je nadeel werken. Niet alleen zet het de de deur wagenwijd open voor allerlei verdenkingen en spanningen, maar plaats je je zoon daar ook nog eens middenin. Hoe erg de situatie met je ex ook verzuurd is, je hebt samen een kind en zal daar samen ook een fraai einde aan moeten breien. Zeker als het kind bij die ex woont kan zij het verhaal veel makkelijker haar kant op trekken en de geheimzinnigheid ook tegenover het kind tegen je gebruiken, of trekt de spanning tussen jullie simpelweg een wissel op het kind dat je zo lief is.

Als ik me even inleef zou ik als ex ook niet heel gelukkig worden van communicatie die koste wat kost uit het zicht gehouden zou moeten worden. Dat kan bijna alleen maar duiden op vuil spel en zorgt voor het nog verder onttrekken aan contact.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
TS,

Misschien moet je onderstaande URL/Brief eens goed lezen en dan met name de 3e, 4e en 5e alinea. Ik ben zelf ook gescheiden en zal dit soort zaken nooit en te nimmer bij mijn zoon neer willen leggen.

http://www.villapinedo.nl...pen-brief-14-09-20121.pdf

Als je niet van het lezen bent maar meer visueel ingesteld kijk dan hier eens naar:
YouTube: Advies van de jongeren van Villa Pinedo

Ik kan alleen maar zeggen;
- Laat je zoon zolang mogelijk kind zijn
- Wat is de meerwaarde van je idee t.o.v. de nadelen voor zowel jou als voor je zoon?
- Bespreek het met zijn moeder en/of samen met je zoon erbij hoe/wat/waarom je het wilt hebben over email communicatie.
- Vertrouw je zoon!
- Wat kan in vredesnaam zo belangrijk zijn dat zijn email (door jou gehost en dus wel zichtbaar) niet voor zijn moeder zichtbaar zou mogen zijn.

Sterkte met dit alles!

Technisch gezien is de enige optie iets met 2-factor authenticatie of een mail app die met zijn vingerafdruk alleen geopend kan worden. Maar bij beide zit je nog steeds met het zomaar afpakken van de ipad door moeder wanneer mail geopend is... Al met al veel gedoe om niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-08 16:30
Kun je niet gewoon webmail gebruiken?

Dit is gemakkelijk geheim te houden dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als de mail door jou gehost wordt kun je het ipadres van je ex blokkeren of alleen je eigen ipadres toelaten. Maar dan kan je zoon helemaal niet op zijn mail als hij bij je ex is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
Bedankt voor alle reacties!

Het is inderdaad triest te noemen dat we inmiddels in dit stadium beland zijn, maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tja vat het niet verkeerd op maar, wat voor geheimen email je die je ex niet mag weten?
Kan me alleen voorstellen dat het een echt probleem is wanneer je mailt over hoeveel geld je verdient en welk deel van de inboedel van wie is wat uiteraard niet zaken zijn die met een kind moeten worden besproken/uitgevochten, oftewel is het wel nodig je hier druk over te maken?
Ergste geval leest je ex dat je tijd en liefde voor je kind hebt, dat is toch geen ramp?
Verder zijn alle beperkingen die je kan bedenken te omzeilen aangezien je ex (neem ik aan) ook ouder is van je kind, dan ga je uiteindelijk alsnog je kind tussen jou en je ex neerzetten 'moet ik naar papa of mama luisteren?'.
Weet niet hoe oud je kind is maar laten we zeggen <16 dan gaat het vrij .... zijn voor het kind, ouder dan dat dan moet je er denk ik op vertrouwen dat je kind niet alles 1 op 1 door geeft maar ook zeker daar geen reden toe geven. Het is iig een soort sociaal probleem/geval wat je niet echt op moet willen lossen door techniek.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Gebruik één van de chat apps (en misschien bestaat wel een soortgelijk iets voor langere berichten) waar je een tijdslimiet kan instellen. Voorkomt niet dat je ex ze leest, maar het is dan niet meer bepaald subtiel, gezien je zoon ze dan niet meer kan lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Lauwrence schreef op zondag 8 januari 2017 @ 04:54:

Het is inderdaad triest te noemen dat we inmiddels in dit stadium beland zijn, maar het is niet anders.
Zoals je uit de andere reacties al hebt kunnen lezen is de technisch oplossing op zijn best imperfect, en bestaat de reële kans dat je en/of je zoon hierdoor niet meer vertrouwend worden in jou en je capaciteit om dit volwassen op te lossen. Wat "dit" is hoef ik zeker niet te weten.

Maar...

Misschien is het tijd om dit juist open en eerlijk met je zoon en je ex te bespreken. Ook je ex zal moeten erkennen dat je zoon recht heeft op eigen email waar zij niet in rondneust. Als ze dat toch doet, kan je zoon echt wel duidelijk maken dat hij daarvan niet gediend is. Op die manier blijf je buiten conflicten over toegang tot email. En anders vertelt je zoon het toch wel aan jou?

Daarnaast vraag ik me af waarom zoonlief niet met Gmail of Outlook.com geholpen is? Moet het perse een eigen domein zijn? Het lijkt er daarmee op in mijn ogen dat je hem naar je toe probeert te trekken. En vergeet niet dat je jezelf openstelt voor hetzelfde theoretische scenario als dat je je ex toeschrijft: papa kan meekijken in de email, want het is zijn domein. Of het technisch kan is een tweede, maar in dergelijke discussies is de vermeende mogelijkheid al beschadigend genoeg.

Ik wens je veel succes.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

het is vooral triest voor je zoon
probeer je ook te beseffen dat als je zoon bij je ex-vrouw woont maar jij jouw persoonlijke ruzie met je ex-vrouw sterk laat meespelen in je contact met je zoon, deze sterk gedwongen kan worden voor of tegen een van jullie beiden te zijn.

Natuurlijk heb je verder een conflict met je ex-vrouw, maar laat je zoon gewoon daarvan niet slachtoffer worden. (en dat is inherent als je kennelijk geheime communicatie met je zoon wil behouden als hij bij je vrouw woont).

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024

Het is inderdaad erg triest voor je zoon, het is echter aan jou (en zijn moeder) om als volwassenen hier mee om te gaan. Het hiermee afdoen als het is niet anders is naar mijn idee niet een volwassen manier en de makkelijkste weg.

Zet al je energie om in positiviteit voor je zoon en jezelf. Investeer in jezelf qua het inlezen en/of volgen van workshop(s) voor gescheiden ouders en probeer van daaruit jouw eigen zaken op te pakken. Vroeg of laat zal dit zich terugbetalen en mogelijk ook de band met zijn moeder.
Het is in jullie zoon zijn belang dat hij bij diploma uitreikingen, zwemlessen en andere belangrijke momenten niet telkens tussen zijn ouders hoeft te kiezen omdat die beide aan de andere kant van de zaal staan.

Ik ken je achtergrond (hoe lang het geleden is dat jullie uit elkaar zijn etc) maar ondanks dat is jullie zoon altijd voor 50% van jullie beiden en zal hij jullie beiden niet willen teleurstellen. Als zijn moeder hem wel op een bepaalde manier beïnvloed geeft dat nog geen recht om dat ook te doen ondanks dat je je onrecht wordt aangedaan. Jij hebt ook invloed op hoe je jullie kind vormt als persoon en als volwassene dus geef hem vooral liefde, aandacht etc ipv dat je hem wilt laten liegen/verzwijgen tov zijn moeder.

Sterkte vooral want het is en blijft gewoon klote ook als je "goed" uit elkaar bent met de moeder van je kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 23:59
Moet het perse via email gaan? Kan je niet gewoon beter Snapchat gebruiken en de chatfunctie daarvan gebruiken? Na het openen zal de chat verdwenen zijn en jij krijgt een melding als er een screenshot van wordt gemaakt.

Hoe dan ook, veel sterkte in deze moeilijke tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
Bedankt iedereen, nogmaals, voor alle reacties, ik ga hier zeker mee aan de slag!

Apart overigens hoe de naam van dit topic veranderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyPrr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-07 14:07
Lauwrence schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:24:
Bedankt iedereen, nogmaals, voor alle reacties, ik ga hier zeker mee aan de slag!

Apart overigens hoe de naam van dit topic veranderd is?
Dat zal een mod zijn geweest die de titel niet duidelijk genoeg vond.

Inhoudelijk heb ik overigens weinig toe te voegen, maar ik vraag me wel af of het zo verstandig is om dit soort dingen onder je echte naam te posten ;).
Pagina: 1