Stille case <~ 100 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08 12:47
Ik zoek een?
Ik zoek een stille case voor een normaal ATX moederbord. In de case komt een nieuw systeem te zitten (denk i5 6500 / GTX 1070), maar naast een SSD zit er ook nog een dataschijf (3-4Tb S-ATA III schijf, 7200rpm), vaak het luidste onderdeel bij een moderne, idle computer. Ik zoek een case die het geluid dat door fans, coiling, en de hardeschijf geproduceerd wordt, minimaliseert. Verder moet er ruimte zijn om een GTX 1070 in kwijt te kunnen. Mocht ik later upgraden naar een K-processor zou het ook leuk zijn als er genoeg ruimte is voor een aftermarket cooler. Een USB-3 frontpanel is ook een vereiste (minstens 2).

Wat is je budget?
Rond de honderd euro maar minder is zeker ook leuk.

Samengevat:
  • Ruime, doch compacte case waar een modern systeem met GTX 1070 / processor met aftermarket cooler in past
  • Airflow moet dus ook top zijn (denk aan front in, back/top out bv.)
  • Moet stil zijn, m.a.w. intern geluid goed kunnen dempen
  • Moet een USB-3 frontpanel hebben waar ik minstens twee apparaten kan aan aansluiten
  • Slechts twee HDD drive bays nodig, en een enkel 5,25" front
  • Visueel geen eisen, graag simpel - zonder window
Ik heb m'n eisen al eens in de Pricewatch gestopt, en dit kwam eruit. Ik weet echter niet welke van deze cases beduidend stiller zou zijn dan de andere. Merk ook op dat al deze cases niet aan m'n eisen voldoen! Zo vraag ik minstens twee front USB-3 poorten, en in sommige gevallen is er maar eentje aanwezig.

De Define R5/R4 lijken me overkill, ik heb nooit zoveel interne bays nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik zelf over te spreken ben zijn:
pricewatch: be quiet! Silent Base 600 Zwart
pricewatch: Nanoxia Deep Silence 3 Dark Black
pricewatch: Thermaltake Suppressor F31
Allen goede kwaliteit, stille fans, goede koeling, veel ruimte om alle kabels netjes weg te werken.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2017 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De TS wil ook een 5.25" en dat hebben niet alle cases in jouw lijstje.

Ik zou zelf de R5 gewoon doen en dan de middelste hdd-cage eruit trekken voor betere airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:45:
[...]

Ik zou zelf de R5 gewoon doen en dan de middelste hdd-cage eruit trekken voor betere airflow.
Maar die R5 lijkt me echt wel breed, alleszins op het bijgevoegde plaatje toch, niet?!

Bedankt ABC voor het lijstje. Ik type momenteel moment op m'n mobiel maar ik bekijk ze vanavond op de computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BramVroy schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:18:
[...]

Maar die R5 lijkt me echt wel breed, alleszins op het bijgevoegde plaatje toch, niet?!

Bedankt ABC voor het lijstje. Ik type momenteel moment op m'n mobiel maar ik bekijk ze vanavond op de computer!
232mm breed, dus dat is inderdaad wel redelijk breed. Dit zorgt er echter wel voor dat je meer dan genoeg ruimte hebt voor een aftermarket cpu-koeler (180 mm) en genoeg ruimte om achter de mobo-tray je kabels weg te werken.

Maar als dit te breed is voor de ruimte waar je de case wilt hebben staan, dan kan et natuurlijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:45:
[...]

Excuus, overheen gelezen. Dan vallen de 2 Fractals en de Phanteks af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramVroy
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:24:
[...]

Excuus, overheen gelezen. Dan vallen de 2 Fractals en de Phanteks af.
Zou je dan je eerste post kunnen bijwerken? Dat leest wat makkelijker. Bedankt!
Pagina: 1