Ik zoek een?
Ik zoek een stille case voor een normaal ATX moederbord. In de case komt een nieuw systeem te zitten (denk i5 6500 / GTX 1070), maar naast een SSD zit er ook nog een dataschijf (3-4Tb S-ATA III schijf, 7200rpm), vaak het luidste onderdeel bij een moderne, idle computer. Ik zoek een case die het geluid dat door fans, coiling, en de hardeschijf geproduceerd wordt, minimaliseert. Verder moet er ruimte zijn om een GTX 1070 in kwijt te kunnen. Mocht ik later upgraden naar een K-processor zou het ook leuk zijn als er genoeg ruimte is voor een aftermarket cooler. Een USB-3 frontpanel is ook een vereiste (minstens 2).
Wat is je budget?
Rond de honderd euro maar minder is zeker ook leuk.
Samengevat:
De Define R5/R4 lijken me overkill, ik heb nooit zoveel interne bays nodig.
Ik zoek een stille case voor een normaal ATX moederbord. In de case komt een nieuw systeem te zitten (denk i5 6500 / GTX 1070), maar naast een SSD zit er ook nog een dataschijf (3-4Tb S-ATA III schijf, 7200rpm), vaak het luidste onderdeel bij een moderne, idle computer. Ik zoek een case die het geluid dat door fans, coiling, en de hardeschijf geproduceerd wordt, minimaliseert. Verder moet er ruimte zijn om een GTX 1070 in kwijt te kunnen. Mocht ik later upgraden naar een K-processor zou het ook leuk zijn als er genoeg ruimte is voor een aftermarket cooler. Een USB-3 frontpanel is ook een vereiste (minstens 2).
Wat is je budget?
Rond de honderd euro maar minder is zeker ook leuk.
Samengevat:
- Ruime, doch compacte case waar een modern systeem met GTX 1070 / processor met aftermarket cooler in past
- Airflow moet dus ook top zijn (denk aan front in, back/top out bv.)
- Moet stil zijn, m.a.w. intern geluid goed kunnen dempen
- Moet een USB-3 frontpanel hebben waar ik minstens twee apparaten kan aan aansluiten
- Slechts twee HDD drive bays nodig, en een enkel 5,25" front
- Visueel geen eisen, graag simpel - zonder window
De Define R5/R4 lijken me overkill, ik heb nooit zoveel interne bays nodig.