Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-09 07:52
Wijze heren/dames!

Ik zit hier met een Toshiba Satellite C55-A-1ND waarvan de backlight dienst weigert. Op willekeurige moment valt het beeld op zwart. Als je vervolgens met een zaklamp op het scherm schijnt zie je wel dergelijk dat er nog wel beeld wordt weergeven.

Soms lijkt de backlight weer aan te schieten door een beetje op de behuizing te tikken, echter kan dit net zo goed een placebo zijn :|

Ik heb het scherm los geschroefd om te kijken of er een connector ergens op het scherm reageert op beweging / los zit maar dit lijkt niet het geval.

Wat ik zelf al heb gevonden op het brede web:
  • a. Inverter kapot subvraag: waar zit die bij deze laptop, is dat het printplaatje achter het scherm?
  • b. backlight ledjes kapot zelfde subvraag + laptop heeft volgens de specs edgelit en zijn deze dan te vervangen
  • c. connectortje op moederbordzijde los
Voor ik de hele laptop moet open schroeven om het laatste geval te cheken wil ik het toch eerst even bij jullie in de groep gooien ;)

in het 'ergste' geval zal ik miss het hele scherm moeten vervangen, maar dan wil ik wel een soort van zekerheid dat dit het probleem ook daadwerkelijk op gaat lossen

De laptop in kwestie:
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/586d088054cb7/586d0880494ae-laptopscherm.thumb.jpg

BVD _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:08
Beweeg de kabels eens als de backlight het niet doet. Als het dan weer aanspringt dan is het waarschijnlijk de kabel. Anders het scherm.

Het is een led scherm. Daar zit geen losse inverter in. Dat had je alleen bij oude CCFL schermen. (Soort tl balkjes)

De ledjes zijn volgens mij niet zomaar los te vervangen. Een ander scherm is dan veel makkelijker.