Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdaXD
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-07 08:33
Mijn vraag;

Ik ben van plan mijn PC systeem te upgraden, ik heb gekozen om dat met de volgende onderdelen te gaan doen:

CPU: Intel® Core™ i7-6700K Processor
Moederbord: ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO ALPHA
RAM: Corsair Dominator Platinum (16GB DDR4 @ 3000MHz)

Zelf heb ik al een videokaart, namelijk een: Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING
En dit gaat dan allemaal in mijn case, de: Corsair Obsidian 750D Airflow Edition

Nu heb ik ook al een cooler, die als het goed is gewoon moet passen op deze nieuwe onderdelen. Toch vraag ik me af of deze voldoende is om de processor in veilige temperaturen te houden als ik zware games uitvoer.
Het gaat om de: Scythe Katana 4
Ik ben nog niet van plan de CPU te overclocken wanneer ik deze cooler nog gebruik.

Alvast bedankt. :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De onderdelen passen bij elkaar maar of het een goede koop is ligt er helemaal aan wat je ermee gaat doen.

Wat betreft de Katana 4 ben ik nooit een fan van dat koelertje geweest. Vrij veel geluid en matige prestaties. De Katana is bruikbaar maar het is op dit high-end systeem zonde om geen betere koeler te gebruiken. Je zou een stillere en beter koelende pricewatch: Arctic Freezer i32 kunnen nemen of op een overklok voorbereid zijn en een pricewatch: Scythe Mugen 5 pakken. Die 5 tientjes maken ook niet meer uit als je dergelijke onderdelen koopt.

Welke voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdaXD
Ik ben van plan om uiteindelijk de huidige cooler te vervangen door bijvoorbeeld een Corsair Hydro Series™ H115i voor een eventuele overclock naar 4,5GHz. Wat de PSU betreft weet ik zo even niet precies, iets van 700W, daar kom ik nog op terug zodra ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 10:03
tvdaXD schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:41:
Ik ben van plan om uiteindelijk de huidige cooler te vervangen door bijvoorbeeld een Corsair Hydro Series™ H115i voor een eventuele overclock naar 4,5GHz. Wat de PSU betreft weet ik zo even niet precies, iets van 700W, daar kom ik nog op terug zodra ik thuis ben.
dat is een mooi ding. Ik weet alleen niet of die kwa prijs kwaliteit er hoog uit springt?

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdaXD
maartentmm schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:45:
dat is een mooi ding. Ik weet alleen niet of die kwa prijs kwaliteit er hoog uit springt?
Dat ben ik nog aan het uit zoeken, maar dat is niet onderdeel van deze vraag.
Ik heb nu slechts de vraag of de Scythe Katana 4 voldoende is om een stock i7-6700k onder een zware load op acceptabele temperaturen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dat ding maakt herrie, maar koelt prima.
Als je bedenkt dat een stock koelertje van intel zijn werk ook goed doet, zelfs met een overklok. Maar ook bij die, herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 10:03
tvdaXD schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:50:
[...]

Ik heb nu slechts de vraag of de Scythe Katana 4 voldoende is om een stock i7-6700k onder een zware load op acceptabele temperaturen te houden.
sorry, euh zonder overclock moet dat kunnen maar dan staat die fan vol uit te blazen. Ik zou persoonlijk gaan voor een mugen dan.

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:16

Shunt

Boe

Wat wil je eigenlijk gaan doen met de PC?
Wat ik nu namelijk zie is een zwaar overpriced moederbord met een zware GPU een dikke processor.
Als jij alleen gaat gamen met dit systeem en een beetje wilt overclocken kun je afvragen waarom je 300 euro gaat betalen aan een moederbord en bijna 400 euro aan een CPU.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdaXD
Shunt schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:55:
Wat wil je eigenlijk gaan doen met de PC?
Wat ik nu namelijk zie is een zwaar overpriced moederbord met een zware GPU een dikke processor.
Als jij alleen gaat gamen met dit systeem en een beetje wilt overclocken kun je afvragen waarom je 300 euro gaat betalen aan een moederbord en bijna 400 euro aan een CPU.
Nou het is hoogstwaarschijnlijk niet de beste koop, maar ik hou graag van de maximale grafische settings, en dan natuurlijk het liefst met een stabiele, hoge framerate. Dan ook nog wat andere simpele dingetjes in de achtergrond hebben kunnen draaien zoals Skype, Spotify en bijvoorbeeld YouTube. Ook het bewerken en renderen van video's in Sony Vegas en wat PhotoShoppen.
Ik verwacht ook dat ik hiermee even vooruit kan, en een tijd lang deze componenten niet hoef te vervangen om toekomstige titels gemakkelijk te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de voeding nog gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:16

Shunt

Boe

tvdaXD schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:49:
[...]

Nou het is hoogstwaarschijnlijk niet de beste koop, maar ik hou graag van de maximale grafische settings, en dan natuurlijk het liefst met een stabiele, hoge framerate. Dan ook nog wat andere simpele dingetjes in de achtergrond hebben kunnen draaien zoals Skype, Spotify en bijvoorbeeld YouTube. Ook het bewerken en renderen van video's in Sony Vegas en wat PhotoShoppen.
Ik verwacht ook dat ik hiermee even vooruit kan, en een tijd lang deze componenten niet hoef te vervangen om toekomstige titels gemakkelijk te draaien.
Daar gaat dat moederbord dus niet veel mee helpen die moet je kiezen omdat hij een bepaalde featureset heeft zoals een speciale chipset of de hoeveelheid PCI-E sloten met 16x lanes.
De CPU ga je een paar procent winnen in games met een i5 vs i7. Kijk daar maar een paar benchmarks op na.
Ook een beetje renderen en een beetje photopshoppen heb je niet direct een i7 nodig maar als je gebruik richting de 50/50 gaat dan zou je dat mogelijk al wel goed kunnen verantwoorden.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

tvdaXD schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:50:
[...]

Ja

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1