Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

DNS server niet te vinden na vervanging COAX

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• femke_s
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 05-01-2017
Sinds het vervangen van de Coax kabel van mijn modem (internet via Ziggo) wegens internet heb ik problemen met de DNS server. Op alle andere apparaten in huis doet internet het behalve op mijn Macbook. De verbinding is er wel (het wifi signaal wordt gevonden) maar als ik een pagina open krijg ik de dns_probe_finished_no_internet foutmelding.

Ook de wifi op mijn werk lijkt plotseling niet meer te werken, ik krijg dan dezelfde foutmelding. Het lijkt dus wel of er opeens iets mis is met de server verbinding.

Wat ik al heb geprobeerd:
– Een andere browser gebruiken, hier krijg ik dezelfde foutmelding.
– Verschillende andere DNS servers gebruikt (zoals een open DNS, de Ziggo DNS en een Google DNS).
– Alle DNS servers verwijderd en op Renew DHCP lease geklikt
Niks van dat alles werkt, heeft iemand enig idee waar de oplossing ligt?

Alle reacties

• Sircuri
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Wat is er nu precies aangepast in je infrastructuur thuis? Er is een coax kabel vervangen? Welke coax kabel? Tussen je aansluitpunt en het modem van Ziggo?

Vreemde aan het verhaal is dat alle apparaten internet hebben, behalve je macbook. Werken die andere apparaten ook allemaal over WiFi? Of zijn die bedraad?

Welk ip-adres krijg je op je macbook? (OPTION-key + click op wifi icoontje)

Signature van nature

• femke_s
Yes, het gaat om de coax kabel tussen het aansluitpunt en de modem.
Alle andere apparaten werken ook via de wifi inderdaad.
ik ga als ik thuis ben even checken welk IP adres ik krijg.

• MGB-hero
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 23-07 17:55
quote:
femke_s schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:16:

Ook de wifi op mijn werk lijkt plotseling niet meer te werken, ik krijg dan dezelfde foutmelding. Het lijkt dus wel of er opeens iets mis is met de server verbinding.
Als het op een andere locatie ook niet werkt met je Mac heb je waarschijnlijk een verkeerde instelling op de Macbook.
quote:
Sircuri schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:30:
Welk ip-adres krijg je op je macbook? (OPTION-key + click op wifi icoontje)
En kan je eventueel "iets" pingen? Google DNS/ Gateway?

• femke_s
quote:
[b]

En kan je eventueel "iets" pingen? Google DNS/ Gateway?
Oeh eerlijk gezegd geen idee hoe. #N00b hier.

• RobinF
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 20-07 19:32
quote:
femke_s schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:20:
[...]

Oeh eerlijk gezegd geen idee hoe. #N00b hier.
Terminal openen en "ping 8.8.8.8" typen. Na een poosje (ongeveer 10-20 lijnen verder) kan je met Control + C hem stoppen en geeft ie je een samenvatting

Ook kan je het via Network Utilities doen (in Utilities Folder).

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 06:27

BazzH

Kei-goed...

Ik heb toch zo'n vermoeden dat die nieuwe coax kabel thuis niets te maken heeft met een niet werkende wifi op het werk.

Aangezien de andere apparaten thuis wel wifi en internet hebben, verdenk ik toch je Macbook.

Think smart........ Act stupid........

• femke_s
Het is inmiddels opgelost. Ik kwam erachter dat mijn macbook een andere IP adres bij de router aangaf dan dat mijn telefoon deed (terwijl deze wel op dezelfde wifit zat). Geen idee hoe dit kon, maar na het aanpassen hiervan werkte alles weer vlekkeloos. Thanks voor de hulp.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 AMD

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True