Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren can
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-01-2023
Mijn vraag
ik ben benieuwd of er een verschil zit tussen de 4gb versie en de 8gb versie allebei van de gaming x series,
na een aantal reviews bekeken te hebben over de msi rx480 word in alle reviews de 8gb versie gebruikt
en heb geen duidelijkheid of er nou een prestatieverschil tussen deze twee kaarten zit behalve dan dat de een 8 heeft en de andere 4.

Hopelijk kan iemand mij dit duidelijk maken.

Alvast bedankt :)

m.v.g Eren-can Demirel

Beste antwoord (via Eren can op 04-01-2017 15:03)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:53

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wil net dezelfde posten.

Zoals je ziet is het verschil nihil, vooral op hoge settings. Feit is wel dat de 8Gb langer zal mee gaan omdat games, en met name de AAA titels, over niet al te lange tijd meer dan 4GB vram gaan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren can
ja daar heb je gelijk in is het dan verstandiger om door te sparen en voor de iets betere 8gb te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren can
ik ben van plan om gta 5 te spelen 1080p met ultra settings en nog wat ademruimte voor andere settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren can
voor de rest denk ik niet dat ik zwaarder dan dat ga, beetje csgo, en voornamelijk first person spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:09
Je kan je post beter wijzigen in plaats van 3 berichten te plaatsen :)

De 8GB is praktisch niks beter. Het verschil is zo'n 3%, en dan is het verschil vooral groot op de hogere resoluties. Je geeft aan op 1080p te spelen, dan is het verschil echt nihil. Het prijsverschil is daarentegen procentueel een stuk groter. Zie ook: https://nl.hardware.info/...rks-rx-480-4gb-versusn8gb
Ik zou dus hoe dan ook voor de 4GB versie gaan.

Voor 1080p is de RX480 sowieso een zeer goede keuze naar mijn mening. De RX470 is ook een leuke optie trouwens, die is nog wat goedkoper.

De MSI-kaart die je al noemde is ook een erg goede keuze. Zelf zou ik gaan voor de Gigabyte-variant, die is weer twee tientjes goedkoper pricewatch: Gigabyte Radeon RX 480 G1 Gaming 4G

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren can
dankjewel richh, is er ook een rede waarom jij de gigabyte versie beter vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Gigabyte is niet beter. De koeler werkt op de RX 480 vrij inefficiënt waardoor de kaart nogal warm wordt. Op het ww zijn daar verschillende posts over te vinden waarvan YouTube: GIGABYTE RX 480 G1 GAMING - So HOT!! Literally... mi de meest duidelijke is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren can
ikzelf wil ook alleen maar msi halen matcht namelijk met mn moederbord dus waarom niet en msi is als beste uit de bus gekomen vooral ook omdat hij zo stil is en goeie koeling heeft
Pagina: 1