Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet Buitengebied Telefoonlijn TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een huis op t oog in een buitengebied. Heerlijk rustig.
Nadeel; ligt alleen telefoonkabel. Iedereen internet met zeer traag 1-5mb/s upload (gemeten). Mogelijk aldaar is max 8 Mb.
Ik zoek een optie voor snel en stabiel internet. Heb gehoord van de 4G masten. Is dat goed en stabiel?
Andere opties?

Dit alles is nog zonder tv. Bijna iedereen kijkt daar via een schotel. Wil ik niet.
Nu kijk ik op mijn oude adres nog analoog (!) coax met oude tv, maar met mijn al jaren oude terabytes grootte HDD recorders, prachtig muzieksysteem, die geen max aan 200 uur ( LOL ) opname capaciteit hebben, en waar ik alles onbeperkt op kan bewaren ipv maar 1 jr houdbaar.

Nu is tv onbelangrijker voor mij ivm opkomend internet/Netflix. Zeker nu ik mijn hdd's kan gaan "weggooien"( ;(. )
Ik zal als ik tv wil aldaar qua abonnement aan een eenvoudig pakket "moeten" wil ik tv kijken. En zo'n dig recorder.

Wie weet voor mij een goede oplossing?

Meest belangrijk; stabiel goed internet ( van wie? Is tmobile echt de beste in 4g, zijn er andere opties?)
Tv met max opnamecapaciteit ( ik kijk namelijk bijna nooit live). Of is opnemen van tv zenders via internet mogelijk?
Ik heb nu twee computers ( iOS oud en Windows) zonder WiFi. Alles LAN. ( en iPad via WiFi).
Wat is een oplossing /apparaat tussen mijn computer en het internet mocht t 4G moeten worden?? Kan ik een 4G ontvanger in LAN slot doen bv? Bestaat dat en hoe heet dat?

Ah en last but not least, geen HDMI op tv. Bij digitaal ontvangst, zal ik dan ook nieuwe tv moeten kopen?

Gaat om
Postcode 9939 PC, 77.(provincie Groningen)

Dank alvast voor t meedenken.
Vriendelijke groet.
...

Alle reacties

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee, er is nog geen goede oplossing. Er zijn wel buitengebied 4G services, maar vergeleken met een normale verbinding is dat ook niks. Zelf een stuk glasvezel trekken of een straalverbinding opzetten naar iemand in de buurt is wel een oplossing, maar dat kost weer wat...

[ Voor 33% gewijzigd door johnkeates op 04-01-2017 13:30 ]

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-11 22:56
Je kunt informeren of er in 2017 glasvezel beschikbaar komt. (http://www.dvhn.nl/gronin...-platteland-21545792.html) In veel gebieden zijn ze ermee bezig.

Verder is 4G vaak met datalimiet. En daar ga je vooral met netflix en tv op moeten letten.

Echt een goede oplossing is er niet. Je kunt zelf coax of glasvezel laten graven. Maar voor die prijzen had je ook een huis kunnen kopen waar wel een goede verbinding ligt. En waarschijnlijk ook met een extra zwembad. (Graven is duur)

Voor puur snelheid kun je ook voor internet via de satelliet gaan. Maar dan zit je wel met latency. Gewoon netflix kijken wil wel omdat de snelheid hoog genoeg is. Het duurt alleen even pagina's ed zijn geladen.

[ Voor 17% gewijzigd door .Maarten op 04-01-2017 13:33 ]

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:16
TV schotel is prima, je kunt zelf een systeempje opzetten zodat je je eigen tv-server hebt en opneemt naar harde schijven.

Naar mijn idee is het de enige optie die je hebt.
4G kan snel zijn, maar je bundel is in no-time op wanneer je tv gaat kijken.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-11 21:30
Ik denk dat een fasoenlijke straalverbinding het meest haalbaar is op korte termijn, en het goedkoopst

Wat moet je hiervoor doen?

Eerst opzoek gaan naar een partner die de internet verbinding aan je wil leveren (een adres waar ziggo of glas binnenkomt, en op die plek moet de verbinding stabiel zijn en blijven)

Kijken of het mogelijk is een zender aldaar te bevestigen die straalt richting jou huis (of 2 kerkgebouwen aan weerskanten, die zijn vaak hoog genoeg).

Die kerken dienen als tussenpunt, dus om tafel gaan met de lokale pastoor of er mogelijkheden zijn (mee laten liften op de verbinding)

En dan nog 2 zenders om vanaf de kerk naar jou huis te stralen..

Het is allemaal mogelijk, het kost je alleen veel tijd /moeite en wat centen

Mocht je het toch voor elkaar krijgen, dan kun je tegen een vast bedrag per maand ook buren aansluiten op deze verbinding zo kun je de verbinding en kosten terug verdienen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Woon zelf ook in een buitengebied en al jaren tevreden met een stabiele 12/1Mbit verbinding via de dunne koperen telefoonlijn. 4G verbindingen zijn altijd met een datalimiet (dus een x aantal filmpjes op Netflix kijken en je datalimiet is bereikt). Satellietverbinding (voor Internet) heeft een hoge latency en dus ook niet werkbaar. Tuurlijk als je nu een snelle internetverbinding hebt dan zal het ff slikken zijn, maar ach, daar tegenover staat wel dat je wellicht in een rustig buitengebied gaat wonen..... Lastige keuze hoor ;)

Kortom, je hebt weinig alternatieven of je moet zelf zoals hierboven geadviseerd met straalverbindingen gaan werken maar dat kost tijd/moeite en geld.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
.Maarten schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:31:
Je kunt informeren of er in 2017 glasvezel beschikbaar komt. (http://www.dvhn.nl/gronin...-platteland-21545792.html) In veel gebieden zijn ze ermee bezig.
Er zijn in 2015-2016 allemaal bijeenkomsten gehouden over "snel internet" in Groningen en iedereen had een grote bek over we gaan naar elke bewoner glasvezel leggen maar uiteindelijk is er niets gekomen.
[b][message=49727325,noline]
Nadeel; ligt alleen telefoonkabel. Iedereen internet met zeer traag 1-5mb/s upload (gemeten). Mogelijk aldaar is max 8 Mb.
Mede oorzaak is dat er geen straatkast tussen je aansluiting en de wijkcentrale zit.

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 20:34
RobinF schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:34:
[...]

Er zijn in 2015-2016 allemaal bijeenkomsten gehouden over "snel internet" in Groningen en iedereen had een grote bek over we gaan naar elke bewoner glasvezel leggen maar uiteindelijk is er niets gekomen.

[...]
o.a. door:
(quote uit een mail)
Tot november leek het er op, dat alles in kannen en kruiken was. Het geld is geen probleem en de plannen lagen er. Een kwestie van een offerte traject.

Helaas bestaan er grote ondernemingen met eigen belangen. De KPN heeft aangekondigd komende jaren in het gebied te gaan investeren in breedband. Dit betekent, dat alles weer terug is bij af. De KPN gaat dat vast en zeker niet doen omdat het verliesgevend is, maar alleen de aankondiging betekent al, dat alles wat de overheid doet als staatssteun en dus verboden wordt opgevat.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Doe een contractovername van een wat ouder T-Mobile abonnement van iemand die er vanaf wilt. Dan heb je geen datalimiet en kun je gewoon onbeperkt data verstoken op volle snelheid. Soms heb je geluk en haal je de volle 100 mbit over 4G. Soms heb je pech en haal je slechts zo'n 15 mbit. Sommige 4G modems kun je voorzien van een externe antenne. Let goed op de compatibility list. Je wil graag dat je modem compatible is met je router.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Trommelrem schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 23:08:
Doe een contractovername van een wat ouder T-Mobile abonnement van iemand die er vanaf wilt. Dan heb je geen datalimiet en kun je gewoon onbeperkt data verstoken op volle snelheid. Soms heb je geluk en haal je de volle 100 mbit over 4G. Soms heb je pech en haal je slechts zo'n 15 mbit. Sommige 4G modems kun je voorzien van een externe antenne. Let goed op de compatibility list. Je wil graag dat je modem compatible is met je router.
Volgens mij bestaan die abbo's niet meer, maar dat is een eigen aanname. Ook onbeperkt 4G bestaat niet, providers verschuilen zich altijd achter het Fair-Use-Policy concept. Iets wat je bij een vaste internetverbinding (koper/glasvezel/coax) niet of nauwelijks hebt. Dagelijks Bluray's downloaden via 4G op volle snelheid zonder datalimiet is gewoon (vooralsnog) een illusie. Wellicht dat het in de toekomst wel mogelijk wordt, maar tot dan ..........

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik heb geen ADSL mogelijkheden, dus ik heb zelf ook zo'n oud abonnement. 200+ GB per maand is geen probleem. Ik ken er nog een aantal met zo'n oud abonnement. Zo ken ik iemand die in 3 maanden tijd meer dan 2 TB heeft verstookt. Geen probleem. Zolang je het netwerk maar niet overbelast.

[ Voor 56% gewijzigd door Trommelrem op 05-01-2017 00:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt tot nu toe! Kan nog het meeste met enforcer meekomen in denkwijze. Heel veel moeite en tijd ivm drukte kan en wil ik er niet in steken, misschien iets voor de toekomst. Iemand ervaring met nieuwe NLE alles in 1 ( alles overboord gooien qua snelheid en recorders maar als t toch allemaal butt is dan maar zo). En is maar 30€/mnd. Zie in de recensies wel slechte recensies maar hoe moeilijk kan t zijn? ...iemand daar ervaring mee? Echt af te raden?
En dan wachten tot glasvezel ooit gelegd wordt.....?
NB Ik krijg geen autom email als er gepost is trouwens. Zie niet in mijn instellingen waar ik dat kan aangeven ( nieuw hier als ingelogde)
Pagina: 1