• Sjnieboon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-12 13:27
Beste medetweakers,

Ik heb onlangs een Epson EH-TW9200 aangeschaft. Super apparaat met prachtig beeld. Er valt me alleen op dat ik met verschillende bronnen, verschil zie ik scherpte. Wat ik bedoel:

Mijn Xbox One zendt zijn beeld naar de beamer: perfect scherp beeld. Als ik nu overga naar mijn mediaplayer (Kodi, Raspberry Pi), dan moet ik handmatig het beeld weer scherp stellen (een fractie, maar merkbaar). Switch ik weer naar de Xbox, moet ik weer handmatig scherp stellen... Nu vraag ik me af of dit aan de bron ligt (Xbox One, of Raspberry) of dat het toch aan de beamer ligt. Het laatste lijkt me onwaarschijnlijk, daar het testbeeld van de beamer (samen met de Xbox) goed is. Zie ik iets over het hoofd?

Mijn setup:
Xbox One/Kodi -> Marantz NR1607 receiver -> HDMI splitter -> Beamer / TV

Alvast bedankt voor de moeite!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:37

Major_ton

Shoot!

Met je de sharpness setting aanpassen of de focus van de lens?

Some infinities are bigger than others.

• Sjnieboon
Major_ton schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:58:
Met je de sharpness setting aanpassen of de focus van de lens?
Het gaat om de focus van de lens inderdaad. Had ik er even bij moeten vermelden.

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Dat is wel heel apart. Ik zou even contact opnemen met je dealer of Frank Doorhof van ITC home Theater.

• Sjnieboon
Major_ton schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:29:
Dat is wel heel apart. Ik zou even contact opnemen met je dealer of Frank Doorhof van ITC home Theater.
Zou het niet aan de settings van de Raspberry Pi (Kodi) kunnen liggen? Die zal ik straks toch nog voor de zekerheid even checken, maar in eerste instantie viel me hier niets vreemds op.

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Je kan het testen de door het OSD van de beamer op te vragen bij beide inputs. Als het menu bij beide bronnen even scherp verschijnt, dan kan je een probleem met je beamer eigenlijk wel uitsluiten (gelukkig). Zijn er verschillende settings per input actief?

• Sjnieboon
Major_ton schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:14:
Je kan het testen de door het OSD van de beamer op te vragen bij beide inputs. Als het menu bij beide bronnen even scherp verschijnt, dan kan je een probleem met je beamer eigenlijk wel uitsluiten (gelukkig). Zijn er verschillende settings per input actief?
Het OSD is hetzelfde. Ik switch op de beamer niet van HDMI input kanaal. Ik switch via de versterker van bronkanaal, en de geeft het signaal via de hdmi splitter door aan zowel m'n tv als beamer. Ik ga zo de raspberry eens wat beter bekijken qua settings

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-12 15:09
Is upscaling misschien de oorzaak van onscherpte?

• Sjnieboon
De settings van Kodi niet aangepast. Dit stond gewoon netjes op 1080p. Heb ook even gekeken naar overscan e.d. maar ook daar viel geen winst te behalen. Uiteindelijk het testpatroon nog een keer tevoorschijn gehaald, opnieuw gecalibreerd, beide inputs weer getest en het lijkt nu wel iets beter, maar nog steeds een merkbaar verschil.
Pagina: 1