Wereldwijd domeinen registreren

Pagina: 1
Acties:
  • 660 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 07:24

klaaz

it's me!

Topicstarter
Sommige domeinen zijn moeilijk te registreren omdat het bedrijf wat registreerd fysiek in het land moet zijn gevestigd. In dat geval is het mogelijk (tegen meestal hoge kosten) gebruik te maken van een lokaal proxy bedrijf. Van domein-registreren.nl weet ik dat ze de markt grotendeels afdekken.

Zijn er andere (eventueel buitenlandse) aanbieders die de mogelijkheid bieden om wereldwijd .tld's te registreren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Dat kan bij vrijwel iedere domeinaanbieder, over het algemeen maken die op hun beurt ook weer gebruik van resellers die (vrijwel) de hele wereld in het portfolio hebben. Ik snap dus ook niet wat je vraag is, tenzij je misschien een heel specifiek en exotisch TLD in gedachte hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
De aanbieders die ik ken, Dootall, TransIP, Versio bieden alleen de populaire tld's in hun registratie en beheer systeem.

En ja, exotische domeinen, in feite alle regio gebonden tld's zoals bijvoorbeeld .sk, .cn, .ci etc etc.. Dus niet .biz en .shop etc.

Wat ik in feite vraag zijn de resellers zoals jij die in je antwoord noemt.

[ Voor 13% gewijzigd door klaaz op 04-01-2017 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-10 21:38

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Transip doet vrij veel tld's (500+ geloof ik) waaronder .sk en .cn (maar geen .ci of .rs)

Maar om eens .ci te bekijken; die krijg je niet zomaar:
Name must match official name of company, organization, or trademark
Maar wat is nu specifiek je vraag? Het handigste is gewoon om te weten welke domeinen je zou willen registreren en dan te kijken of een domain aanbieder dat aanbiedt.

Een veel gebruikte tussenpersoon is bijvoorbeeld https://www.key-systems.net/en/homepage

[ Voor 36% gewijzigd door Kees op 04-01-2017 12:13 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Kees schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:10:
Transip doet vrij veel tld's (500+ geloof ik) waaronder .sk en .cn (maar geen .ci of .rs)

Maar om eens .ci te bekijken; die krijg je niet zomaar:

[...]

Maar wat is nu specifiek je vraag? Het handigste is gewoon om te weten welke domeinen je zou willen registreren en dan te kijken of een domain aanbieder dat aanbiedt.

Een veel gebruikte tussenpersoon is bijvoorbeeld https://www.key-systems.net/en/homepage
Er zijn er wel meer die 'heel veel' tld's doen maar die zijn veelal niet regiogebonden (van die hippe tld's waar ik niks aan heb)

.ci is al geregistreerd trouwens, er is nml sprake van een registered trademark.

Het gaat mij puur om een partij die dit aanbied en waarbij ik zelf de domeinen kan beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Transip durft wel. Toevallig heb ik recent een org.il moeten registreren.

Kosten bij InterNic.co.il: € 34 voor twee jaar = € 17 per jaar
Hetzelfde domein bij TransIP vragen ze € 49,- per jaar voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
klaaz schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:40:
[...]

Er zijn er wel meer die 'heel veel' tld's doen maar die zijn veelal niet regiogebonden (van die hippe tld's waar ik niks aan heb)

.ci is al geregistreerd trouwens, er is nml sprake van een registered trademark.

Het gaat mij puur om een partij die dit aanbied en waarbij ik zelf de domeinen kan beheren.
Dan, nogmaals, lijkt het me nuttig als je vertelt welke TLD's je nog zou willen. Want zoals Kees al opmerkt, het meeste kun je gewoon bij een TransIP oid krijgen, .ci heb je blijkbaar al, waar loop je dan nog meer tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
mcDavid schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:08:
[...]

Dan, nogmaals, lijkt het me nuttig als je vertelt welke TLD's je nog zou willen. Want zoals Kees al opmerkt, het meeste kun je gewoon bij een TransIP oid krijgen, .ci heb je blijkbaar al, waar loop je dan nog meer tegenaan?
Je draait de vraag om :) Ik weet niet welke tld's er nog aankomen de komende tijd. Mijn vraag was dan ook welke partijen ALLE tld's registreren. Ik doe bij voorkeur zaken met één partij. domein-registreren.nl ken ik al. Daar is key-systems.net bijgekomen.

Als er nog meer zijn dan hoor ik het graag! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:01

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Misschien dat er wel partijen zijn die via hun registrar(s) alle .tld's kúnnen registreren maar dat simpelweg niet melden op hun site omdat er geen vraag naar is?

Je zou het i3D eens kunnen vragen, die zitten over de hele wereld met hun diensten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
klaaz schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:39:
[...]

Je draait de vraag om :) Ik weet niet welke tld's er nog aankomen de komende tijd. Mijn vraag was dan ook welke partijen ALLE tld's registreren. Ik doe bij voorkeur zaken met één partij. domein-registreren.nl ken ik al. Daar is key-systems.net bijgekomen.

Als er nog meer zijn dan hoor ik het graag! ;)
Ok. Naja in dat geval ben ik bang dat dat niet bestaat. Of iig, ik ken ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je vorige topic (Equator in "Wereldwijd TLD's registreren, waar?") is niet voor niets op slot gegaan, dus ook hier komt een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.