SSD aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvandendijk
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-09 10:04
Hallo beste Tweakers.

Recent een PC upgrade gemaakt en nu wil ik overstappen van een HDD naar een SSD.
Helaas kom ik er maar niet aan uit welke SSD ik nou het beste kan kopen. Sommige SSD zijn best duur en als ik ze vergelijk zie ik weinig verbetering in performance, Ik ben opzoek naar een SSD of m.2 van ongeveer 1tb capaciteit. Ik heb al een Samsung 840 EVO, 250GB als boot device met wat andere programma's. Maar ik heb een 1tb HDD die flink in gebruik is omdat ik vaak video materiaal moet opslaan. Deze word dus vervangen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Win10, Photoshop, Adobe after effects

Pc specs: Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/325b0453e60af575c82751f3f6de7a5e.png

Heeft u tips welke SSD of m.2 een goede aankoop zou zijn waarmee ik niet de bank breek? Kan ook een setje van 2xSSD zijn van 500gb misschien? Alvast bedankt!

Opties zover onderzocht:
Sandisk Ultra II 960GB
Mushkin Reactor 1TB

[ Voor 10% gewijzigd door glennvandendijk op 04-01-2017 11:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Omdat ik nogal op mijn privacy gesteld ben, ga ik niet aanloggen op jouw Google Docs. Wil je je startpost eens gewoon aanvullen met een RML (zoals in verschillende sticky topics gemeld is)?

Geen idee welke performance jij verwacht van een SSD noch heb je een budget genoemd maar kan je niet beter over naar een PCI-E x4 SSD zoals pricewatch: Intel 750 SSD Half Height PCIe 3.0 x4 800GB ?

Overige suggesties laat ik even voor wat het is; ik weet niet wat voor moederbord je hebt en kan dus ook niet beoordelen of een M.2 (dat is puur de aansluiting en zegt niets over snelheden) uberhaupt kan & past in 1TB maar ik vermoed van niet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvandendijk
Dankjewel voor de tip, Ik heb heb de google docs link verwijderd en ff een screenshot gemaakt van de specs die wat meer informatie bieden.

Ik denk een goedkope m.2 zou bijvoorbeeld Crucial MX300 1TB (M.2) zijn? Ik zat te denken aan een maximum budget van €300.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Aangezien ssd's weinig tot niets verschillen in snelheid, en je al een puike ssd boot hebt, kan je gewoon voor de goedkoopste gaan. Als deze maar betrouwbaar is. Crucial, samsung daar zit je zeker goed.

Zoiets bijv, is alleen net wat kleiner, maar wel lekker goedkoop pricewatch: Crucial MX300 2,5" 750GB

als 2e optie de pricewatch: Sandisk Ultra II SSD 960GB

Edit. En nu net de Samsung 840 evo is een ssd waar Samsung zich zwaar voor schaamt. Heb je deze schijf wel voorzien van de laatste firmware en de speed tool gedaan? Want deze zijn anders traag als wat.

[ Voor 16% gewijzigd door Reepje op 04-01-2017 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

If M2_1 is occupied by a SATA-type M.2 device, SATA3_0 and SATA3_1 will be disabled.
Hou hier rekening mee!

In jouw voorbeeld is het inderdaad de MX300 die als een van de weinige SSD's binnen dat budget in de M.2 SATA-klasse naar voren komt. Eventueel kan je pricewatch: Samsung 850 EVO 1TB als optie nemen; is ook gewoon SATA-600 (net zo snel als de Crucial) maar mogelijk makkelijker in je PC te zetten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvandendijk
Edit. En nu net de Samsung 840 evo is een ssd waar Samsung zich zwaar voor schaamt. Heb je deze schijf wel voorzien van de laatste firmware en de speed tool gedaan? Want deze zijn anders traag als wat.
Ja ik heb de laatste firmware en Rapid mode Geactiveerd. De windows10 versie van de software is wel wat versimpelt zo te zien. Kan weinig zelf de settings veranderen.

Dankjewel voor de opties zover d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Mooi zo.
Je kan overigens de rapid mode beter uitzetten. Leuk voor benchmarks (dan meet je ipv de snelheid van je ssd de snelheid van je ram, lachen), maar slecht voor betrouwbaarheid, en sneller is het niet. Alleen dus hogere getalletjes in je benchmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvandendijk
Reepje schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:40:
Mooi zo.
Je kan overigens de rapid mode beter uitzetten. Leuk voor benchmarks (dan meet je ipv de snelheid van je ssd de snelheid van je ram, lachen), maar slecht voor betrouwbaarheid, en sneller is het niet. Alleen dus hogere getalletjes in je benchmark.
Nu je het zegt. Ik herinner me in eens dat ik die inderdaad had uitgezet omdat de rapid mode inderdaad slechte reviews kreeg. Stond blijkbaar al uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeriwillemsen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-08 13:39
Ik had ook een vraagje over dit onderwerp, ik wil een SSD van 250GB kopen van Samsung na aanleiding van eerdere berichten in dit forum. nu zijn er twee in mijn ogen gelijke SSD's van Samgung (EVO 850) die er heel anders uit zien. Wat is het verschil tussen deze? en welke moet ik hebben voor in mijn Macbook Pro 15inch (mid 2012)

Daarnaast, moet ik naast de SSD nog andere dingen kopen om hem goed aan te kunnen sluiten in mijn macbook? kabels of installatiepakketen ofzo?

https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

https://www.bol.com/nl/p/...0000039674263&itm_role=in

[ Voor 9% gewijzigd door Joeriwillemsen op 10-01-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Joeriwillemsen schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:04:
Ik had ook een vraagje over dit onderwerp, ik wil een SSD van 250GB kopen van Samsung na aanleiding van eerdere berichten in dit forum. nu zijn er twee in mijn ogen gelijke SSD's van Samgung (EVO 850) die er heel anders uit zien. Wat is het verschil tussen deze? en welke moet ik hebben voor in mijn Macbook Pro 15inch (mid 2012)

Daarnaast, moet ik naast de SSD nog andere dingen kopen om hem goed aan te kunnen sluiten in mijn macbook? kabels of installatiepakketen ofzo?

https://www.bol.com/nl/p/...0000039674263&itm_role=in
Deze.

Het antwoord op je overige vragen kan je echt makkelijk zelf vinden. Er zijn namelijk genoeg guides te vinden die de procedure beschrijven. Begin maar eens op ifixit.com.

[ Voor 7% gewijzigd door Lennyz op 10-01-2017 15:21 ]

Pagina: 1