[Beginner] GoPro helmet mount voor tijdens het snowboarden.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga volgende maand voor de 2de maal op skireis. Graag had ik hier wat beelden van gemaakt met een GoPro variant van een vriend van me. Nu na wat opzoeken heb ik ondervonden dat de beste en meest simpele manier van het bevestigen van een GoPro aan een helm met zo een soort plakkers is:

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/043184/files/017437075/helm-front-mount-kit-voor-gopro-en-meer-sport-came.jpg

Ik heb enkel wat schrik dat dit niet stevig genoeg is? Ik heb hier namelijk geen ervaring mee. Is dit water(sneeuw) bestig? Kan dit tegen lichte vallen (ik ben namelijk een beginner snowboarder).
Aangezien ik de GoPro van een vriend gebruik wilde ik wel zeker zijn dat dit veilig was. Ik ben niet van plan om dit dagelijks te gebruiken maar wilde gewoon wat beelden hebben tijdens de reis. Iemand die me hier wat inlichting of tips kan rond geven?

Mvg,
Arno.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Daar ga je nooit een hard antwoord op krijgen, is namelijk afhankelijk van de mate waarop de plakker past op de vorm van je helm, of je op de GoPro zelf valt of dat 'ie de sneeuw niet raakt, etc. Gewoon thuis even uitproberen voor je 'm mee de piste op neemt.

Je ziet wel heel veel mensen met zo'n helmet mount. Hij is ervoor gemaakt, dus het lijkt me de beste oplossing. Waterbestendig is de GoPro door zijn behuizing. Deze mount kan wel tegen een sneeuwvlokje, maar onderdompelen in water lijkt me niet de beste oplossing (zou overigens niet weten waarom je dat zou doen :P)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 10:49
Ik ski al jaren met een dergelijke mount en hij zit prima! Zelfs als een koekebakker de beugel van de skilift te snel dicht doet en die tegen mijn camera botst geeft hij geen krimp. Dit geeft uiteraard geen garanties voor jou situatie. Wat ik zelf gedaan heb is een klein touwtje aan de camera gemaakt en deze aan de strap van mijn skibril geknoopt. Mocht de camera losraken bungelt hij dus aan mijn bril en ben ik hem niet meteen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik ben met zo'n mount op mijn helm voorwaarts over de kop gegaan bleef rustig zitten :)

[ Voor 6% gewijzigd door FabiandJ op 04-01-2017 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:05
Gewoon zo'n plakker gebruiken inderdaad. Werk prima!

Overigens, mocht je de gopro toch kwijtraken neem ik aan dat je gewoon een reisverzekering hebt? (ook voor snowboarden, vaak een extra pakket)

don't mind me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Heb ook de plakker op de helm zitten, dat zit heel stevig vast. Ik ga dit jaar voor de derde keer met een gopro op wintersport, en nog steeds zit de plakker erop. Nooit is mijn gopro eraf gegaan maar heb wel als extra zekerheid een camera tether erbij geplakt.

http://shop.gopro.com/EME...ra-tethers/ATBKT-005.html

Baat het niet schaad het niet.

Maar voor stabielere en (vind ik) mooiere beelden draag ik de chesty, dan heb ik de camera op mijn borst.

http://shop.gopro.com/EME...t-harness/GCHM30-001.html

Maar de plakkers zijn echt stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de feedback. Goed om te horen dat die plakkers wel degelijk goed vast zitten want daar had ik toch wat schrik voor. Heb zojuist de GoPro helmet front mount besteld. Ben toch wat meer gerust gesteld nu.
@jelveen en @Queenfanmichel: Bedankt voor de tip met het touwtje of tether. Zal ik zeker ook toepassen.
Pagina: 1