Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kneh91
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-01 11:25
In de specificatielijst op Tweakers staat gemeld dat dit specifieke model in de Zenbook 510-serie over een IPS-scherm beschikt, in tegenstelling tot andere serienummer van dit model. Ik vertrouwde dit daarom niet en ben naar de Mediamarkt gegaan om dit te checken. Daar kwam het scherm van dit model niet over als een IPS. Echter de ASUS-verkoper beweerde bij hoog en laag ("ik heb het gecheckt bij ASUS/Tweakers'') dat dit wel het geval was. Op andere websites wordt dit serienummer aangeduid als tn-paneel.

Heeft iemand ervaring met dit model? Of weet iemand hoe ik dit kan checken bij de fabrikant?

Beste antwoord (via Kneh91 op 06-01-2017 13:51)

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Je moet de UX510UW hebben. Die hebben wel IPS

serie: ZenBook UX510UW

De UX510UX heeft TN

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Je moet de UX510UW hebben. Die hebben wel IPS

serie: ZenBook UX510UW

De UX510UX heeft TN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:33
Als je bij asus kijkt staat IPS wel bij de mogelijkheden:
15.6" (16:9) LED backlit FHD (1920x1080) 60Hz Anti-Glare Panel with 60% NTSC with IPS
De MM is alleen een beetje ver voor mij om te gaan checken, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd.

Het zou wel verklaren waarom ze dezelfde prijs vragen voor pricewatch: Asus ZenBook UX510UX-DM109T maar aan de andere kant waarom zou asus 2 identieke modellen (verschillen lijken me interpretatie) uitbrengen?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdaan
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:16
Ik heb de laptop ook net binnen en dit lijkt mij inderdaad een TN-scherm. Op Tweakers staat inderdaad aangegeven dat het een IPS-scherm zou moeten zijn. Weet iemand hoe je kunt zien wat voor scherm er daadwerkelijk in zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
Klap hem open en kijk er onder een hoek naar:
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8481/8282062423_f5d79311c4_z.jpg
Voor de zekerheid ook even van links naar rechts checken. En laat ons even weten voordat de mm btw actie begint :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Op tweakers staat toch ook TN?

Het is echt zo dat in Nederland de UX510UX TN heeft en de UX510UW IPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Nee, in de pricewatch staat IPS, zie de link die ik eerder postte: https://tweakers.net/pricewatch/compare/672089;693395/

Het lijkt erop dat jij met jouw antwoord niet specifiek naar dit model (DM117T) hebt gekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick98
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08-2023
Ik denk dat de specificaties op Tweakers kloppen aangezien dat het enigste verschil is tussen de twee modellen. Ik neem niet aan dat Asus twee exact dezelfde laptops zou uitbrengen, maar beide met een andere naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Het is geen IPS scherm helaas... Heb m net binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt wel vaker voor dat mensen het verkeerd invoeren op Tweakers. Het was al lang bekend dat de UX510UX serie een TN paneel heeft en de UX510UW serie een IPS paneel heeft. Dus ik kijk er niet zo van op!

Je ziet ook vaak staan dat het geheugen van een laptop 4GB is en uitgebreid kan worden tot 8GB. Dat is ook onzin, vooral bij de Asus UX305 en UX360 zie je dat er verkeerd bij staan. Het is daar op het moederbord vast gesoldeerd en daar kan je absoluut niets verder aan veranderen.

En, ga je hem nu retour doen, of valt het nog mee?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2017 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Zie mijn reactie: Jogai in "IPS Scherm Asus Zenbook (U510UX-DM117T)"
Er zou een ux model moeten zijn met IPS scherm, dus dat is niet alleen de UW serie.

Heb er een IPS monitor boven staan, dus het maakt mij niet heel veel uit. Had een leuke extra geweest. Ik kocht hem meer voor lage tdp en M2 ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkock
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09-2024
Is er iemand die de UW versie heeft gekocht en kan bevestigen dat het een IPS paneel is?

[mR]. Kock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackSmoke
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-06-2024
Is er iemand die al ontdekt heeft hoe deze laptop open moet? Ik heb de schroefjes losgedraaid (uiteraard) maar de bodem zit nog altijd stevig vast. De Asus Technische helpdesk wil me niet verder helpen, ze kunnen me alleen vertellen dat het werkgeheugen idd uitbreidbaar is (dat was namelijk het doel).
Daarnaast was ik gewoon nieuwsgierig naar de binnenkant. Wie o wie?

Ps. Ontopic: het scherm van mijn U510UX is een TN-paneel, maar het voldoet voor mij prima.

Edit: inmiddels heb ik na wat voorzichtig gepruts de onderzijde aan de voorkant opengewipt met een platte schroevendraaier, echter krijg ik de aluminium onderplaat niet verder los dan tot de hoeken aan de achterzijde. Hoewel ik dus niet bij het geheugenslot kan, is er tot mijn grote blijdschap wel nog een slot voor een extra hdd aan de voorzijde. De bodemplaat komt ver genoeg omhoog om een harde schijf er in te kunnen drukken. :)

[ Voor 32% gewijzigd door BlackSmoke op 03-02-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkock
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09-2024
Volgens mij zitten er onder de 2 rubberen achterpootjes nog schroeven.

[mR]. Kock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackSmoke schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:00:
Edit: inmiddels heb ik na wat voorzichtig gepruts de onderzijde aan de voorkant opengewipt met een platte schroevendraaier, echter krijg ik de aluminium onderplaat niet verder los dan tot de hoeken aan de achterzijde.
Au, dat moet je toch niet met een schroevendraaier doen? :) Maar met prying tools. Van die plastic handige dingetjes ( https://www.google.nl/sea...QsAQIKA&biw=1920&bih=1070 ). Zie Aliexpress en Ebay. :)

Maarre, is het niet dat hij vast zit met een stukje tape van binnen? Zoiets als hier YouTube: Asus Zenbook Prime: SSD & RAM Upgrade! op 2:20 minuut.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2017 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackSmoke
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-06-2024
Dat klopt, Slingeraap, maar het was het enige dat ik zo gauw kon vinden.
Een stukje tape zou kunnen, maar het zit zo goed vast dat ik zelf denk dat er nog ergens verborgen schroefjes zitten.
Bedankt voor het meedenken. Ik denk dat ik het voorlopig doe met 8Gb ram totdat ik ergens een teardown gevonden heb online.

Edit: het lijkt erop dat er inderdaad nog schroefjes zitten verstopt onder de achterste rubberen voetjes. Deze is van een ouder model maar het lijkt er sterk op: YouTube: Asus ZenBook UX310 Series RAM upgrade; RAM replacement; з&#107...

[ Voor 43% gewijzigd door BlackSmoke op 04-02-2017 19:39 . Reden: Oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja, die schroefjes onder de achterste 2 rubbertjes, dat is ook zo bij de UX305 en de UX360 Flip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap dat je deze topic bent gestart, ik heb ook dezelfde laptop gekocht en ik vroeg mij hetzelfde af.
Dat een duidelijk verschil was tussen de ux en uw serie wist ik toen nog niet. wel een geen ips

Er staat op de site zelf idd ook dat het geheugen uitbreidbaar is. Ik ga dit zelf ook nu niet doen, vanwege garantie redenen. maar wel fijn dat het kan.

offtopic: Ik vind het wel jammer dat asus geen accesoires bij de laptop heeft gedaan. geen lan dongle of iets..
En het powerkoord vind ik aand de korte kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 02:52:
offtopic: Ik vind het wel jammer dat asus geen accesoires bij de laptop heeft gedaan. geen lan dongle of iets..
En het powerkoord vind ik aand de korte kant.
Deze pricewatch: Sharkoon 3-Poort USB 3.0 Hub + RJ45 Ethernet Adapter Zwart is echt top, ik gebruik hem dagelijks. Beste aankoop ooit, haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I had het gezien, ik heb een andere gekocht namelijk de sitecom.ook prima :) thanks
Pagina: 1