Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

nieuwe PC Gamen/CAD +/-€2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (grote AAA games tot aan indie games)
Mcad & Ecad design (Inventor/Solidworks/Altium)
Algemene dingen (internet/Word/ect.)

Wat mag het systeem gaan kosten?
€2000,- leek mij wel een mooi mikpunt.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee, ik ga tijdelijk een beeldscherm gebruiken dat ik al heb maar deze wil ik op termijn ook gaan vervangen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik wil graag een tijd met deze pc kunnen doen.
dus heb voor een aantal onderdelen misschien overdreven.

Processor/Moederbord/Geheugen
ik heb de processor, moederbord en geheugen gekozen omdat alternate dit momenteel als een upgrade kit aanbied en ik daarvan uit verder ben gaan zoeken.

Videokaart
ik ben gegaan voor een 1080 voornamelijk omdat ik graag lang wil doen met het systeem.

SSD
ben gegaan voor een SSD voor software als windows, inventor/solidworks, altium
games wil grotendeels op de HDD zetten.

HDD
voor de HDD heb ik gekozen voor een 2TB schijf.
dit omdat bestanden als muziek, films, foto's allemaal op de NAS terecht komen.

kast
heb deze kast gekozen puur omdat ik het een mooie strakke kast vond.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee,

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
de PC komt onder een bureau te hangen en hem daar geen zicht op.
dus dingen als led verlichting, en kasten met raampjes er in heeft geen nut.

de pc zal ook voor de dagelijkse dingen gebruikt worden dus geluidsniveau zo laag mogelijk.

ik wil een paar jaar met deze pc vooruit kunnen voor ik een upgrade zou moeten uitvoeren.

Ga je overklokken?
nee, ben daar niet erg bedreven in dus grote kans dat ik dat laat liggen.

Wat verwacht je van ons?
kunnen jullie voor mij het lijstje even bekijken en laten weten of jullie een aantal punten zien waar ik beter voor iets anders kan gaan?
natuurlijk hoor ik ook graag als jullie ergens mogelijkheid zien om geld te besparen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 359,08€ 359,08
1MSI X99A RAIDER€ 211,95€ 211,95
1MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC€ 679,95€ 679,95
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 74,50€ 74,50
1NZXT H440 New Edition Zwart/Zwart Closed€ 115,95€ 115,95
1Noctua NH-U14S€ 61,-€ 61,-
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK4/32€ 177,56€ 177,56
1Corsair RM850i€ 149,89€ 149,89
1Samsung 850 EVO 500GB€ 160,95€ 160,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.990,83

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Je hebt een moederbord gekozen die niet bij de processor past.
Je hebt een moederbord nodig met socket 1151, en nu heb je socket 2011-3

Verder zou ik je aanbevelen voor een stuk goedkoper moederbord te gaan, en is je voeding zwaar overkill.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 332,95€ 332,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 89,95€ 89,95
1MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC€ 679,95€ 679,95
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 74,50€ 74,50
1NZXT H440 New Edition Zwart/Zwart Closed€ 115,95€ 115,95
1Noctua NH-U14S€ 61,-€ 61,-
1Crucial CT2K16G4DFD8213€ 200,99€ 200,99
1Cooler Master GM G550M€ 63,95€ 63,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 160,95€ 160,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.780,19

- Geheugen zou ik als ik jouw was veilig spelen, en voor een 2133 mhz gaan.
- Goedkoper moederbord.
- De non-K versie van de I7 6700 (omdat je waarschijnlijk niet gaat overclocken)
- Goedkopere stevige voeding

[ Voor 87% gewijzigd door misterTweakers op 04-01-2017 11:13 ]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Welke monitor heb je op het oog?
Dat is nogal interessant om weten kwa keuze voor de GPU...

Op een later tijdstip de GPU upgraden is meestal een pak voordeliger dan nu voor overkill gaan.
Toekomstbestendig is echt een slechte reden om veel geld uit te geven bij Desktops...

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reactie.

de mis-match in socket komt door dat ik niet goed opgelet heb met het samen stellen van het lijstje.
in de kit zitten - msi x99a raider, i7 6800k en 32gb ram
heb per ongelijk een i7 6700 genomen in de lijst.

ik weet niet of het verschil tussen de 6800 en 6700 groot genoeg is om de extra prijs te verantwoorden.
met het gamen zal ik er waarschijnlijk niets van merken.
zal het geheel waarschijnlijk alleen maar duurder. zonder veel performance toe te voegen.

ik heb nog geen monitor op het oog.
wil wel gaan voor 2 schermen.
ben nog een beetje aan het kijken welk type monitor.
daar moet ik nog even induiken. dat heb ik al een tijdje niet meer gevolgd
ook zal ik daarvoor weer even het spaarpotje moeten aanvullen.

ik weet dat het makkelijker is om een desktop te upgrade dan toekomst bestendig te maken.
alleen zou ik graag een tijd van de desktop willen genieten voor dat er een upgrade nodig is.

• Eren can
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-01-2023
heb je overwogen om te wacten op de prijsdaling van de kaby lake lijn van intel
aangezien je een best ruim budget hebt zou je het kunnen overwegen om heel even te wachten

Verwijderd

Die is dus niet aan te raden in dit systeem. Als je een high-end systeem kunt betalen dan kan een high-end voeding er ook wel vanaf. pricewatch: Corsair RM550x, pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M en zelfs een pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M zal uitstekend voldoen.

• Eren can
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-01-2023
Intel Core i7-7700K Boxed

Processors

€ 495,- € 495,-

MSI Z270 Gaming Pro Carbon

Moederborden

prijs nog niet bekend maar zal waarschijnlijk binnen budget vallen

MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G

Videokaarten

€ 719,- € 719,-

WD Blue WD20EZRZ, 2TB

Interne harde schijven

€ 74,50 € 74,50

NZXT S340 Elite Zwart

Behuizingen

€ 95,95 € 95,95

NZXT Kraken X52

Waterkoeling

€ 144,90 € 144,90

Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16

Geheugen intern

€ 108,95 € 108,95

Corsair CX650M

Voedingen

€ 83,- € 83,-

Crucial MX300 2,5" 525GB

Solid state drives

€ 124,90 € 124,90
Totaal € 1.846,20

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Eren Can, als je niet eens een deftig lijstje kan posten zou ik effe geen advies plaatsen...
Hij gaat niet overclocken en heeft geen interesse in een PC die er uitziet als een kermisattractie...

Soundforse, voor je 2000€ op tafel legt (excl 2 schermen dan nog wel...) zou ik me zoch eens inlezen in hoe zwaar je CAD gebruik is en wat je daar voor nodig hebt. Hopelijk is het ook de bedoeling om met zo'n systeem dan iets van je investering terug te verdienen. Als het dus voor je werk is kan je misschien ook denken aan een back-up voor je data. Zowiezo is het ook interessant om de nieuwe generatie i7's te overwegen (van zodra er ook betaalbare Mobo's voor beschikbaar zijn (je hebt weinig aan de Z series als je niet gaat overclocken)

Zowiezo is de monitor een bepalende factor voor het duurste onderdeel in het systeem (de GPU dus...). Denk daar dan ook eens goed over na. Waarom precies 2 schermen? Is wide screen een optie? Welke resolutie gaan die schermen hebben? Moet er een tussen zitten met hoge refreshrate voor snelle FPS games optimaal te spelen, ... etc etc... Nutteloos om een GTX1080 te kopen als je dan geen geld meer hebt voor een high end monitor(s)...

[ Voor 4% gewijzigd door Inrage op 04-01-2017 16:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
de 2 schermen zijn er voor omdat ik meer en meer zowel de Mcad en Ecad ga doen.
dit betekend dat er periodes zijn waar ik met beide programma's bezig ben.
dit werkt makkelijker als ik 2 schermen heb.
zeker als er ergens net iets niet past.

ook heb ik vaak ondertussen internet/filmpjes af en toe online tv kijken er bij.
dit werkt uiteraard beter met 2 schermen.

het is voor mij niet nodig om 2 grote schermen neer te zetten.
voor het werk is een 24" groot genoeg.
voor het gamen wil ik eigenlijk wel richting een 27".
maar ik ben nog al een zeikerd als het op symmetrie aankom en wil graag gaan voor 2 dezelfde schermen.
maar voel er niet echt veel voor om daar meer dan €1000,- in te moeten stoppen.
dus ik denk dat het 2 24" schermen worden maar zit nog te twijfelen of 4K het waard is.
dus ik ga daar vanavond is over dubben.

het CAD werk wordt voor de mechanische zijde in 3d gedaan,
het Ecad programma heeft het probleem dat de ontwikkelaars niet van multi-core support willen horen.
dus ondanks dat de Ecad mindere eisen heeft zal het al de lasten op 1 core leggen.

als back-up voor de data wilde ik kijken of het mogelijk is om daar bijvoorbeeld google drive voor te gebruiken zodat ik er ook bij kan als ik ook op m'n werk ben zonder moeilijk te doen met usb drives.

ik hoef alleen de projecten van me zelf te back-uppen dat van m'n werk wordt daar op een server geregeld.
(mist ik het weer naar die server opslaat voor er iets mis gaat)

het idee achter dit is dat ik graag een nieuwe pc wil waar ik voorlopig even mee vooruit kan.
met zowel mijn game hobby en dat het thuis werken wat makkelijker zou gaan maken.

wat verwachten jullie van de nieuwe generatie I7?
heb dat de laatste tijd niet meer gevolgd en heb het idee dat ik behoorlijk wat te lezen heb.

Verwijderd

Ik zou dan toch 2x een 27" monitor nemen. Werken op 2 dezelfde monitoren lijkt me beter dan 2 verschillende.
Als processor een Intel Core i7 7700 met bijbehorend niet moederbord.
En als het dan toch een 1080 moet worden deze: pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G (die is het stilst)

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Op 24" vind ik 4k een tikkeltje overdreven. 1440p resolutie is dan namelijk gewoon scherp. Ook zul je dan waarschijnlijk met scaling moeten gaan werken, lijkt me toch niet optimaal. Maar goed, misschien word ik wel ouderwets met mijn 19" en 21.5" schermen.

De nieuwe generatie intel CPU's zijn weinig nieuws, maar als je een nieuwe koopt op het moment dat ze leverbaar zijn, kun je die net zo goed kopen. Wachten is eigenlijk onzin.

Verder hangt het advies erg af of je 1440p of 4k wilt. De meerprijs is toch wel zo'n 500 euro gok ik.

Verwijderd

Topicstarter
na een avondje dubben.

ga ik voor 2x 27" 4k monitoren.
welke ik specifiek voor gaat ben ik nog niet helemaal uit.

ik heb dan wel een lagere refresh rate maar aangezien de pc ook voor andere programma's wil gebruiken
en best kan leven met het feit dat ik misschien de tegenstander een paar milliseconden later te zien krijg,
word ik toch meer aangetrokken door de hogere resolutie.
ik kan in dat segment natuurlijk altijd nog voor een TN panel gaan in plaats van een IPS waardoor ik weer wat win met de reactie tijd.

en omdat op dit moment er geen 4k met 60hz+ refresh rates zijn en ook g-sync zeer zeldzaam en duur is
zie ik er meer baad bij om hier voor wat goedkopers te gaan en die later als er meer en meer monitoren in dat segment te recht gaan komen is te upgraden.

klopt het dat in combinatie met deze keuze aan schermen ik ook met een lagere klasse video kaart voorlopig uit de voeten kan?

voor de nieuwe kaby lake processoren zijn niet nog veel moederborden op de markt.
en de gene die er nu aangekondigd zijn zullen waarschijnlijk in de top range zitten.
kaby lake introduceert een aantal mooie dingen zoals optane memory en een hogere usb 3.1 gen 2 ondersteuning maar ik zie daar voorlopig nog niet veel spullen voor op de markt komen.
en dat dit waarschijnlijk een paar maanden tot misschien zelfs een jaar om voor deze technologieën echt beginnen te lopen zie ik op dit moment nog niet echt baat bij de kaby lake lijn

het kan zijn dat ik hier de plank misslaat maar dat is het idee dat ik krijg op dit moment.
Pagina: 1