Beheerssysteem voor Android smarthphones

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Matuna
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-11 14:33
Mede Tweakers!

Heeft er iemand al ervaring met een beheerssysteem voor Android smartphones? Of software waarvan je zegt daar blijf je beter vanaf? Het gaat over een kleine 100 toestellen..
Of al ervaring heeft met één van onderstaande?
Airwatch VMWare, Sophos Mobile, Citrix XenMobile 10, Microsoft Mobility EMS

Wensen voor de software functionaliteit:

Mobile Device ManagementBeheerstool om mobiele apparaten uit te rollen, inschrijven, configureren, bijwerken en beveiligen
ContainerScheiding van zakelijke en persoonlijke gegevens
E-mailBeveiligde e-mail oplossing
App WrappingBeheer van apps
BrowserVeilig internetverkeer
Content lockerBeschermen van gevoelige informatie in een bedrijfscontainer

Alle reacties

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:42
Niet helemaal wat je zoekt, maar ken je PointSharp al?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:35

Qwerty-273

Meukposter

Ik heb zelf zeer goede ervaringen met MobileIron (op interne vm's). Daarvan heb ik de laatste 3,5 jaar het beheer mee gedaan van een omgeving met ongeveer 7.000 toestellen (een 50/50 mix van Androids en iPhones). Door de fragmentatie van Android hebben wij destijds wel gekozen om vanuit ons bedrijf alleen bepaalde modellen / producenten te ondersteunen (voornamelijk is dat de Samsung Galaxy S-serie). Juist vanwege het feit dat er 'inhouse' apps werden gewrapt en gebruikt op de apparaten, waar je dan toch op 'exotische' mobieltjes tegen issues aan liep.
Hoewel de meeste mobieltjes van het bedrijf waren, was er ook een kleine groep met BYOD waar we dan wel de "standaard" ondersteuning voor leverden (je installeerd dit zus&zo, app x gebruik je zus&zo) maar als deze modellen niet in de S-serie vielen (waar we op gestandardiseerd zijn), we geen support cases met onze leverancier openen voor issues.

Je noemt nu specifiek Android, maar loopt er wellicht iemand rond in de CxO circel die "ooit" een iPhone wilt? Nu ondersteunen bijna alle oplossingen zowel Android als iPhone dus dat maakt dan niet al te veel uit. Maar wellicht handig om mee te nemen in je eisen pakket.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Matuna
asing schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:52:
Niet helemaal wat je zoekt, maar ken je PointSharp al?
Is niet helemaal wat ik zoek als ik zo de website eens bekijk..

• Matuna
Qwerty-273 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:54:
Ik heb zelf zeer goede ervaringen met MobileIron (op interne vm's). Daarvan heb ik de laatste 3,5 jaar het beheer mee gedaan van een omgeving met ongeveer 7.000 toestellen (een 50/50 mix van Androids en iPhones). Door de fragmentatie van Android hebben wij destijds wel gekozen om vanuit ons bedrijf alleen bepaalde modellen / producenten te ondersteunen (voornamelijk is dat de Samsung Galaxy S-serie). Juist vanwege het feit dat er 'inhouse' apps werden gewrapt en gebruikt op de apparaten, waar je dan toch op 'exotische' mobieltjes tegen issues aan liep.
Hoewel de meeste mobieltjes van het bedrijf waren, was er ook een kleine groep met BYOD waar we dan wel de "standaard" ondersteuning voor leverden (je installeerd dit zus&zo, app x gebruik je zus&zo) maar als deze modellen niet in de S-serie vielen (waar we op gestandardiseerd zijn), we geen support cases met onze leverancier openen voor issues.

Je noemt nu specifiek Android, maar loopt er wellicht iemand rond in de CxO circel die "ooit" een iPhone wilt? Nu ondersteunen bijna alle oplossingen zowel Android als iPhone dus dat maakt dan niet al te veel uit. Maar wellicht handig om mee te nemen in je eisen pakket.
Wellicht zal er niks intern komen gehost worden. Als ik het goed heb zijn de nieuwe smartphones allemaal hetzelfde model.

Ik heb inderdaad ook al gezien dat de meeste pakketten Android en Iphone ondersteunen.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Wij gebruiken hier met veel succes Airwatch, al met meerdere bedrijven mee gewerkt, en werkt precies zoals het moet.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:09

krietjur

Where am I?

We gebruiken hier momenteel op kleine schaal Airwatch (in abonnementsvorm, via Vodafone). Bevalt wel goed.

We zijn wel aan het orienteren op het groter uitrollen van een MDM in de organisatie en het dan in eigen beheer te doen. Airwatch is daarbij een kanshebber (omdat we daar al enige ervaring mee hebben).

Vanuit de holding moesten we ook naar SAP Afaria kijken (want: SAP dus dat moet goed zijn! :X ). Wat een draak van een pakket is dat zeg. Zelfs een simpel overzichtje van compliant devices zit er standaard niet in en de man die hier de demo/workshop gaf kreeg het niet voor elkaar om daar een passend custom report voor te maken. ;w

Ga binnenkort nog een test doen met Silverback van Matrix42. We gebruiken nu al meer software van Matrix42, zoals de servicedesk software en Empirum voor het uitrollen van software. Daar hebben we goede ervaringen mee, dus ik ben wel benieuwd naar Silverback.
Pagina: 1