Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Werklaptop voor 1500€

Pagina: 1
Acties:

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-11 13:54
Enkele maanden nadat ik een laptop van mijn werkgever mocht kopen, heb ik besloten om als freelancer verder te gaan. Toen had ik een HP Spectre X360 gekocht. Mooie prestaties, maar het toetsenbord bevalt me toch niet helemaal en op die maanden heb ik het touchscreen nog maar amper gebruikt en tablet mode al helemaal niet. Dus mogelijk overweeg ik toch terug een iets meer klassieke laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
Allerlei, geen grafisch/video gedoe, geen spelletjes
Presentaties
Software development
Wel VM's draaien voor security testing, dus liefst 16gb ram. Indien enkel 8gb in budget past, dan wel uitbreidbaar/vervangbaar naar 16gb.
Mogelijk enkele audio programma's.

Wat is je budget?
1500€ btw incl., maar ik kan er zelf over beslissen. Voor een gewone laptop met Full HD scherm hoop ik iets te vinden rond 1000€.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dus liefst 13 of 14", geen 15/17" gamelaptop. Ik neem ook regelmatig bus en trein, draagbaarheid is dus wel leuk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt, heb nu een Sony Vaio vpcz1, ben ik best tevreden van. Maar Sony maakt kennelijk geen laptops meer.
Mogelijk Lenovo omwille van het toetsenbord? Maar dan weer wel wat vrees voor de spyware...
Ook zie ik dat er nog heel wat Lenovo's hun prijs moeten krijgen in de pricewatch.

Mijn huidige specs van de Vaio zijn:
Core i7, 8gb ram, 256gb ssd, 13" full hd scherm, allemaal ouder spul, maar het lijkt toch moeilijk om betere specs te krijgen in moderne nieuwe laptop.

Specs van de Spectre zijn:
Core i7, 16gb ram, 512gb ssd, 13" touchscreen met 2560 x 1440

Wat ik graag heb:
Core i5 of i7 cpu, mag desnoods van vorige generatie zijn.
16 gb ram, of 8gb uitbreidbaar
512gb
13-14" full hd scherm, touch mag, maar zal niet binnen budget liggen.
Resolutie hoger dan full HD moet voor mij niet per se. Liefst zet ik scaling op 100%, dan is de 2560 x 1440 van de Spectre nog net leesbaar op bureau, maar niet meer op mijn schoot.
Goed (verlicht?) qwerty toetsenbord, Vaio was best goed, Toshiba bij de klant is ruk. Spectre X360 beviel me toch niet helemaal: toetsaanslag niet zo goed als van de Vaio, Azerty, stomme kleine pijltjetoetsen en \ staat wel heel raar. Voornamelijk toetsenbord dus.
Voldoende USB poorten, niet enkel USB-C
Bonuspunten voor netwerk poort en VGA uitgang :P

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Het is handig om aan te geven welke i7 jij hebt. i7 430 bv is zeer oud en een i3tje kan stukken beter zijn. Ook draai je veel VM's zeg je dan is 16GB echt wel heel weinig voor VM's. Ik raad je aan om naar 32GB te kijken. Zelf upgraden is vaak goedkoper ;)