Mijn computer lijkt te starten maar geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsjerwan
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-01-2024
Mijn vraag

Mijn computer werkte gisteren gewoon naar behoren. In de avond heb ik de koeler veranderd, van stock naar een hyper evo 412s. Ik heb eventjes de cpu eruit gehaald en schoongemaakt en vervolgen alles gemonteerd. Toen wilde ik de pc even testen. Als ik de aanknop indruk gaan alle ledjes aan en draaien de fans alleen gebeurd er niks. Ik weet dus ook niet of de pc uberhaupt aangaat.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Intel h81 asus moederbord
i5 4460
xfx 550W (nog geen 2 maanden oud)
gtx 1060 6g (ook geen 2 maanden oud)

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb alles nagekeken en verschillende dingen geprobeerd, zoals een andere videokaart, zonder videokaart en alleen met de onboard graphics card. Beeldscherm heb ik aangesloten op mijn televisie om te kijken of dat niet het probleem was maar tevergeefs.

Kunnen jullie mij helpen met het probleem te vinden

bij voorbaat dank!
...

p.s. als ik iets ben vergeten te melden kan je dat gerust vragen

Beste antwoord (via Netsjerwan op 04-01-2017 21:23)

Verwijderd

cmos jumper omzetten of de cmos batterij er een tel of 10 uit halen.

Het exacte type staat op het moederbord.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je alle stekkers nagelopen of ze volledig in het contact gestoken zijn? Die van de cpu, atx, videokaart, sata data, sata voeding.

Koelpasta gebruikt?

Bios reset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsjerwan
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:44:
Heb je alle stekkers nagelopen of ze volledig in het contact gestoken zijn? Die van de cpu, atx, videokaart, sata data, sata voeding.

Koelpasta gebruikt?

Bios reset gedaan?
Ik ben idd alle stekkers nagegaan. moederbordkabel, cpu voeding en gpu voeding zitten er allemaal in ( Gpu gaat ook gewoon aan lichtjes branden en als t goed is draaien de fans ook) .

Het enige wat ik niet gedaan heb is een bios reset omdat ik niet zo goed weet hoe dat moet.
Ik heb ook geprobeerd de handleiding op te zoeken maar kon het niet vinden. Heb online iets gevonden over een cmos? weet niet zo goed wat dat is maar dat zal ik dan moeten uitzoeken denk..

HOe kan ik de bios resetten zonder de handleiding?
Ik weet alleen dat het een h81 asus is maar niet de plus

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsjerwan
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:06:

Ik had geprobeerd het te zoeken. Het is de Asus h81 m-e. Alleen die ik online vind is waarschijnlijk de nieuwere versie aangezien ik alleen een vga heb op de moederbord. Kan ik deze gebruiken als referentie? En hoe doe ik de jumper omzetten?

Alvast bedankt voor je tijd en moeite!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De batterij is makkelijker te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsjerwan
Ik heb middels een oude foto op mijn telefoon ( 2maanden oud toen ik de gpu ging vervangen) zowel de jumper als de biosbatterij gevonden. Ik ben nu nog op mijn werk maar zodra ik thuis ben ga ik allereerst de biosbatterij eruit halen. BEdankt voor je tip!

Nog een vraagje;

Heeft de bios batterij eruithalen evenveel nut als de jumper omzetten? of is er een voorkeur of iets dergelijks?
Dit is namelijk de 1e keer dat ik zoiets doe met een pc.

alvast bedankt voor je tijd en reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:03
Denk dat de bios resetten weinig gaat uitmaken.
Niet toevallig een pin verbogen met loshalen?

Waarom heb je uberhaupt de CPU uit de socket gehaalt? Lekker laten zitten die hap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Netsjerwan schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:21:
Ik heb eventjes de cpu eruit gehaald en schoongemaakt en vervolgen alles gemonteerd.
Ik zou het probleem eerst hier gaan zoeken. :)
Heb je mogelijk pinnetjes verbogen? Hoe schoongemaakt? Koelpasta erop?

[ Voor 14% gewijzigd door SmiGueL op 04-01-2017 11:55 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsjerwan
Clavis schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:51:
Denk dat de bios resetten weinig gaat uitmaken.
Niet toevallig een pin verbogen met loshalen?

Waarom heb je uberhaupt de CPU uit de socket gehaalt? Lekker laten zitten die hap.
De oude koelpasta was gebrokkeld en viel erin tijdens de schoonmaak van daar dat ik de cpu eruit moest halen om het weg te halen. En vervolgens weer in gedaan maar daar zou de pin toch niet van moeten buigen?
Ik probeer iig als eerst de bios te resetten aangezien ik anders de koeler weer los moet halen. Maar als de bios op niks uitkomt dan zal ik de pinnetjes moeten controleren.

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsjerwan
SmiGueL schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:54:
[...]

Ik zou het probleem eerst hier gaan zoeken. :)
Heb je mogelijk pinnetjes verbogen? Hoe schoongemaakt? Koelpasta erop?
schoongemaakt met een katoenen t-shirt samen met 96% alcohol spiritutus atenus ofzo ( van de trekpleister)
En ja zoiezo koelpasta erop. Heb alleen een beetje gekut met de cpu toen ik em er weer in wilde zetten maar niet overdreven en zeer minimaal.. Denk dat ik daar toch het probleem ga vinden..

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:48
Het lijkt erop dat het met de CPU te maken heeft aangezien je daar iets mee gedaan hebt. En daarvoor nog alles correct zijn werk deed.

Koeler eraf en nakijken of je CPU nog correct is. Dan kan je dat met zekerheid uitsluiten. Met "een beetje gekut" kan een pin van een CPU eenvoudig buigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
In dit geval de pinnetjes op je moederbord. Mocht je straks een foto kunnen uploaden, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsjerwan
a.boogerd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:05:
Het lijkt erop dat het met de CPU te maken heeft aangezien je daar iets mee gedaan hebt. En daarvoor nog alles correct zijn werk deed.

Koeler eraf en nakijken of je CPU nog correct is. Dan kan je dat met zekerheid uitsluiten. Met "een beetje gekut" kan een pin van een CPU eenvoudig buigen.
Pff, zal een dure maar wijze les worden dan.. Wat zou ik dan moeten vervangen mits het pinnetjes zijn? Alleen de moederbord of ook de cpu? kan de cpu ook schade oplopen waar de pinnen ingaan?
Denk dat dat het probleem moet zijn omdat ik anders ook niet weet wat het zou moeten zijn.

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
Netsjerwan schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:09:
[...]

Pff, zal een dure maar wijze les worden dan.. Wat zou ik dan moeten vervangen mits het pinnetjes zijn? Alleen de moederbord of ook de cpu? kan de cpu ook schade oplopen waar de pinnen ingaan?
Denk dat dat het probleem moet zijn omdat ik anders ook niet weet wat het zou moeten zijn.

In ieder geval bedankt voor je reactie!
Valt mee,

categorie: Moederborden

Alleen je moederbord is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsjerwan
Clavis schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:07:
In dit geval de pinnetjes op je moederbord. Mocht je straks een foto kunnen uploaden, graag!
Ik zal als ik straks thuis ben aan de slag gaan en ook foto's uploaden.

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 20:23
Niet toevallig gewoon de kabel van je monitor op je moederbord aansluiting geprikt (dus dat hij de Intel chip van je processor gebruikt) in plaats van rechtstreeks op je videokaart?

Ow wacht dat heb je al getest....niet goed gelezen.... 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door mach2 op 04-01-2017 12:12 ]

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsjerwan
mach2 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:11:
Niet toevallig gewoon de kabel van je monitor op je moederbord aansluiting geprikt (dus dat hij de Intel chip van je processor gebruikt) in plaats van rechtstreeks op je videokaart?
Nee, dat is het niet. Ik heb namelijk geprobeerd met de DVI op mijn GPU, mijn oudere GPU, en alle gpus eruit en rechtstreeks op het mobo. allemaal zonder resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsjerwan
Clavis schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:10:
[...]

Valt mee,

categorie: Moederborden

Alleen je moederbord is voldoende.
Oke, dus als de pinnetjes zijn gebogen dan moet mijn cpu alsnog onbeschadigd zijn? ( vooral met de kracht die gebruikt wordt om de cpu op zijn plek te houden ebn ik bang dat er miss dan meer beschadigd kan zijn?)

bedankt voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
Netsjerwan schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:14:
[...]

Oke, dus als de pinnetjes zijn gebogen dan moet mijn cpu alsnog onbeschadigd zijn? ( vooral met de kracht die gebruikt wordt om de cpu op zijn plek te houden ebn ik bang dat er miss dan meer beschadigd kan zijn?)

bedankt voor je reactie!
Nah, CPU kan wel wat hebben. Ben er natuurlijk niet bijgeweest, maar heb wel het een en ander gezien.
Wat betreft die pinnetjes, die kunnen niets hebben. Normaalgesproken hoef je je CPU alleen maar in het socket te leggen, en het klepje dicht te maken. Dus weinig "gekut" aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsjerwan
Clavis schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:16:
[...]

Nah, CPU kan wel wat hebben. Ben er natuurlijk niet bijgeweest, maar heb wel het een en ander gezien.
Wat betreft die pinnetjes, die kunnen niets hebben. Normaalgesproken hoef je je CPU alleen maar in het socket te leggen, en het klepje dicht te maken. Dus weinig "gekut" aan.
Ja klopt wel, maar de cpu viel niet op zijn plek dus toen met een beetje gekut wel goed gaan zitten. Denk dat dat het probleem gewoon is en dat mijn mobo pinnetjes kapot zijn waardoor de cpu geen contact maakt met de moederbord.

Ik heb in ieder geval genoeg informatie om thuis aan de slag te gaan.

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsjerwan
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/bi2azr.jpg

Hier een foto van mijn moederbord socket. Pinnetjes zien er goed uit en er is niks gebogen. Dus dat kan ik uitsluiten. Heb nu gelijk mijn batterij van de bios eruit gehaald misschien dat dat helpt... dus nu weer even de koeler erop

Edit...

Nu start de pc helemaal niet meer... en alle kabels zitten zoals ze zaten. Wat kan ik hiermee

Re edit

Na een bios jumper te hebben gedaan Gaat de pc iig weer aan alleen nog steeds geen beeld. Ik doe het via een hmdi van de moederbord .. cpu geresealed dus ik ben een beetje einde raad..

[ Voor 36% gewijzigd door Netsjerwan op 04-01-2017 20:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Netsjerwan
Ik kan met blijdschap mededelen dat ik deze reply via mijn pc schrijf :D. Na de bios jump te hebben gedaan zonder videokaart en met de hdmi erin heb ik het geprobeerd met alle hardware aangesloten en dan vervolgens de biosjump te doen en met dvi aangesloten. vervolgens kwam ik de bios in :D alles was gereset maar dat was zo te regelen.

Ik wil graag iedereen bedanken die heeft gereageerd en heeft meegedacht!

bedankt en een fijne avond verder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 20:23
Goed om te lezen d:)b

Hallo

Pagina: 1