Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StijnVerbeke
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-04-2023
Wat
Ik zoek een tablet (of eventueel een laptop met dockstation) die de volgende zaken zou moeten ondersteunen:
  • Licht in gebruik maar ook in gewicht
  • Op zichzelf vlot kunnen video's (films/series) afspelen (zonder haperingen natuurlijk)
  • De mogelijkheid heeft om via (mini/micro-)HDMI gekoppeld te kunnen worden aan een televisie of dergelijke. Dit voor het het "streamen" van video's en of sharen van presentaties
  • De mogelijkheid heeft om gemakkelijk mee te typen. Deze vereiste is, denk ik, verwaarloosbaar omdat er al genoeg bluetooth-toetsenborden integreren met tablets. Ik verwacht wel dat een all-in-formule het meest aangewezen is, nee? ( cfr. dockstation)
Budget
500€ max indien mogelijk

Zoektocht
Ondertussen heb ik zelf al in de pricewatch gezocht naar modellen die een video-uitgang hebben. Er zijn er gelukkig relatief veel. Het is op zich wel moeilijk om op prijs/kwaliteit een juist oordeel te vellen. Uit de reviews haal ik vooral:
  • Doordat de meeste tablets maar 2 GB geheugen hebben, er soms haperingen zitten in het beeld wanneer er video's worden afgespeeld
  • Het geheugen van 32GB, wat het meest voorkomt, nogal beperkt is
Heeft er iemand ervaring met bepaalde modellen die iets kan aanraden?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

CEA > MAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
En wat heb je voor modellen gezien dan? Een video-uitvoer zie ik ook op de Shield K1 van NVIDIA.
Die kost je € 199 en voldoet aan al je verdere eisen qua video-uitvoer, want dat is het enige dat ik lees.
De 32GB-variant is helaas niet meer te verkrijgen, dus je zult het moeten doen met 16GB. Dat is vrij weinig inderdaad, maar met een geheugenkaartje erin kun je dat simpel oplossen. Haperen van video's en 2GB RAM, ligt dan meer aan het videobestand, resolutie, bitrate en dergelijke. Ik speel van alles af op de originele Shield-tablet en dat werkt prima. Ik mis veel verdere eisen zoals grootte, merkenvoorkeur, resolutie en andere eisen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Ik zou een laptop nemen met USB dockingstation. Dan kun je alle kanten op volgens mij.