Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Command/script om netwerk schijven toe te voegen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmorgen allemaal,

Is het mogelijk om een command of script uit te voeren wat ervoor zorgt dat de netwerk schijven opnieuw geladen word of opnieuw toegevoegd worden?

De reden waarom ik dit vraag is omdat de netwerkschijven via WiFi niet te vinden zijn. Je kan ze handmatig toevoegen mja daar zit je ook niet op te wachten ieder keer.

Via LAN worden ze allemaal wel zichtbaar. Mja je wilt ook niet ieder keer een kabeltje zoeken inpluggen en dan weer uitdoen.

Dus ben benieuwd of er een command of script hiervoor is.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:43
sure

mount -t cifs //server/share /mountpunt

• MGB-hero
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 13:00
Of New-PSDrive maar dat is natuurlijk een beetje afhankelijk van je OS...

[ Voor 7% gewijzigd door MGB-hero op 04-01-2017 08:41 ]

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-11 20:26
of net use als je oldskool bent :P

automation fanboy

Verwijderd

Topicstarter
borft schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:25:
sure

Dit werkt niet.

Moet ik wat bij mountpunt invullen?

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:39

DizzyWeb

Ondertiteld

Begin eerst eens met aangeven om welk OS het gaat... dat commando dat "niet werkt" is een *nix commando en iets zegt me dat jij Windows gebruikt.

• MGB-hero
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:46:
[...]

Dit werkt niet.

Moet ik wat bij mountpunt invullen?
Welk OS draai je?

Verwijderd

Topicstarter
DizzyWeb schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:48:
Begin eerst eens met aangeven om welk OS het gaat... dat commando dat "niet werkt" is een *nix commando en iets zegt me dat jij Windows gebruikt.
Windows 7 :D

• MGB-hero
Voor onderstaande commando moet je even een *nix variant installeren.
Dan werkt het wel ;)
borft schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:25:
sure

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:23:
Goedenmorgen allemaal,

Is het mogelijk om een command of script uit te voeren wat ervoor zorgt dat de netwerk schijven opnieuw geladen word of opnieuw toegevoegd worden?

De reden waarom ik dit vraag is omdat de netwerkschijven via WiFi niet te vinden zijn. Je kan ze handmatig toevoegen mja daar zit je ook niet op te wachten ieder keer.

Via LAN worden ze allemaal wel zichtbaar. Mja je wilt ook niet ieder keer een kabeltje zoeken inpluggen en dan weer uitdoen.

Dus ben benieuwd of er een command of script hiervoor is.
De reden waarom je netwerkschijven het niet doen als je via Wifi boot is omdat je Wifi verbinding nog niet is opgebouwd voordat de netwerkdrives worden gemapped. Volgens mij heeft Microsoft dit vanaf Windows 8 (in Windows 10 i.i.g. zeker) gefixed.

Voor Windows 7 is er echter wel een workaround dat je Wifi verbinding al tijdens (of net voor) het login-proces wordt opgebouwd: https://www.aberfoylepark...-login-windows-7-domains/

Mocht dit niet werken kun je een simpel batch-filetje maken met de "net use" commando's en deze bijvoorbeeld in je Startup lijst zetten.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Verwijderd

Topicstarter
EricNL schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:57:
[...]

De reden waarom je netwerkschijven het niet doen als je via Wifi boot is omdat je Wifi verbinding nog niet is opgebouwd voordat de netwerkdrives worden gemapped. Volgens mij heeft Microsoft dit vanaf Windows 8 (in Windows 10 i.i.g. zeker) gefixed.

Voor Windows 7 is er echter wel een workaround dat je Wifi verbinding al tijdens (of net voor) het login-proces wordt opgebouwd: https://www.aberfoylepark...-login-windows-7-domains/

Mocht dit niet werken kun je een simpel batch-filetje maken met de "net use" commando's en deze bijvoorbeeld in je Startup lijst zetten.
Als ik net use gebruik dan open ik de map via CMD maar ik wil het ook in computer kunnen zien. Dit is nodig voor de gebruikers.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Scripts om infra-issues op te lossen? Lijkt me niet de meest handige manier.

Je kan allicht een GPO maken (die hetzelfde is als voor wired machines) maar dan delayed uitvoeren. Of je zorgt ervoor dat de shared drives ook automatisch zichtbaar/vindbaar zijn op het WiFi-VLAN en je gaat vanaf daar troubleshooten of/waarom de mapping niet plaatsvindt.
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:04:
[...]

Als ik net use gebruik dan open ik de map via CMD maar ik wil het ook in computer kunnen zien. Dit is nodig voor de gebruikers.
Misschien niet zelf doen maar overlaten aan iemand die kaas gegeten heeft van de materie? Of heb je "net use /?" al eens bekeken? Weet je wel wat "net use" kan/doet en pas je het goed toe?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1