Mijn vraag:
De afgelopen 3 maanden heb ik last mijn PC die op willekeurige momenten opnieuw opstart. Het gebeurt alleen nadat ik enige tijd aan het gamen ben en lijkt sneller opnieuw op te starten bij spellen die intensiever gebruik maken van de CPU (Battlefield 1 houdt hij lang vol, Company of Heroes 2 niet langer dan een half uur)
De vorige videokaart die in dit systeem zat (MSI RADEON R9 380 GAMING 4G) was aan het begin van de drie maanden kapot gegaan, vervanging hiervan heeft het probleem niet (of in ieder geval niet alle problemen) verholpen.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Processor: pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed
Geheugen: pricewatch: G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL
Videokaart: pricewatch: Asus ROG STRIX-RX480-O8G-GAMING
Moederbord: pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer
SSD: pricewatch: Crucial BX100 120GB
Voeding: pricewatch: Sharkoon WPM600 Bronze
HDD: Western Digital Blue WD10EZEX 1TB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb windows verscheidene keren opnieuw geinstalleerd en met de ingebouwde functie van het moederbord via internet de UEFI geflashed.
De voeding heb ik al eens teruggestuurd maar er waren geen defecten gevonden.
Ik heb de temperatuur bijgehouden en die lijkt niet veel hoger dan 60 graden te worden in het systeem, de CPU komt zelfs nauwelijks boven de 50 graden.
De afgelopen 3 maanden heb ik last mijn PC die op willekeurige momenten opnieuw opstart. Het gebeurt alleen nadat ik enige tijd aan het gamen ben en lijkt sneller opnieuw op te starten bij spellen die intensiever gebruik maken van de CPU (Battlefield 1 houdt hij lang vol, Company of Heroes 2 niet langer dan een half uur)
De vorige videokaart die in dit systeem zat (MSI RADEON R9 380 GAMING 4G) was aan het begin van de drie maanden kapot gegaan, vervanging hiervan heeft het probleem niet (of in ieder geval niet alle problemen) verholpen.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Processor: pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed
Geheugen: pricewatch: G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL
Videokaart: pricewatch: Asus ROG STRIX-RX480-O8G-GAMING
Moederbord: pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer
SSD: pricewatch: Crucial BX100 120GB
Voeding: pricewatch: Sharkoon WPM600 Bronze
HDD: Western Digital Blue WD10EZEX 1TB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb windows verscheidene keren opnieuw geinstalleerd en met de ingebouwde functie van het moederbord via internet de UEFI geflashed.
De voeding heb ik al eens teruggestuurd maar er waren geen defecten gevonden.
Ik heb de temperatuur bijgehouden en die lijkt niet veel hoger dan 60 graden te worden in het systeem, de CPU komt zelfs nauwelijks boven de 50 graden.