Slackware 8.0 nieuwtje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In het Slackware 8.0 nieuwtje is behoorlijk brak gemod. Duidelijk luitjes die het verschil niet kennen tussen Slackware, Debian, RedHat en FreeBSD.

Nieuws-topic: http://www.tweakers.net/meuktracker/731?&t=994019089

2 posts vielen mij vooral op:

Ten eerste deze: http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=320390
+3 vind ik echt te veel van het goede. Veel soort gelijke posts krijgen vaak de moderatie 0 overbodig, en dit krijgt dan een +3?

Een nog vreemder geval, een post van dezelfde persoon als bovenstaand: http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=320465

Een -1 troll! Ik kan de troll niet vinden hoor. Wat is dit nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1e: going down ! >:)

2e: als iemand mij kan vertellen wat daarin te troll is :? En dan nog wel 2 keer -1 troll zelfs! Van mij een +1 ondergewaardeerd gekregen, inhoud kan ik niet goed beoordelen, ben niet zo op de hoogte van Linux/FreeBSD/ETC (gokje: 1 of 2 ?).

Voor de rest nog een paar puntjes uigedeeld (- en +).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:10
Nou ik heb gekeken en hij maakt niet veel duidelijk en voegt niet veel extra's terug dus he's going down.
Een nog vreemder geval, een post van dezelfde persoon als bovenstaand: http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=320465
Ik zie de troll ook amper maar hij is er deels.

Hij zegt:
Hier wil ik aangeven dat Slackware als het waren een gulde middenweg is tussen RedHat en FreeBSD.
Als je Slackware goed kent, kun je ook goed omgaan met RedHat en voel je je ook redelijk snel thuis met FreeBSD.
Voor een windows freak zegt dat niet veel maar een linux freak denkt al snel dat dit niet klopt. Ben ik het deels mee eens maar ook weer niet omdat hij maar 3 distro's vergelijkt terwijl er een hele hoop zijn en dat iedereen zijn favo heeft. Wat ook vreemd is is dat hij debian ook ermee bekijkt maar niets duidelijk zegt. Hij heeft dus niet echt kaas gegeten van zijn linux distro's. Iedere distro is anders en die mening die hij heeft gezegt lijkt me te kort om aan te kunnen geven waarom slack echt een goede tussenweg is.

edit:

Dan ben ik vergeten wat ik heb gedaan, heb +1 ondergewaardeerd gegeven

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Wat die 2e betreft kan het best zijn dat het gewoon klierderij is.

Hij legt gewoon uit hoe RedHat, Slackware en FreeBSD ten op zichte van elkaar zijn.

Of ik me nou verplaats in een radicaal RedHat, Slackware of FreeBSD aanhanger, ik kan de troll niet vinden.

Ik vind de 2e post een +2 waard. Voor de eerste post vind ik +1 voldoende.

btw. FreeBSD is ook een vrij operatingsystem. Het is geen Linux distro, maar een compleet ander operatingsystem. Ook Unix based, FreeBSD staat wat dichter bij Unix als Linux en is vrij geliefd als server OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Ik vind de 2e post een +2 waard.
Ik niet want het heeft niet echt veel extra aanvullende informatie.

edit:

btw. FreeBSD is ook een vrij operatingsystem. Het is geen Linux distro, maar een compleet ander operatingsystem. Ook Unix based, FreeBSD staat wat dichter bij Unix als Linux en is vrij geliefd als server OS.

Dat weet ik daarom is het zo'n slechte vergelijking. (maar ook omdat hij niet echt onderbouwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online

Voor een windows freak zegt dat niet veel maar een linux freak denkt al snel dat dit niet klopt. Ben ik het deels mee eens maar ook weer niet omdat hij maar 3 distro's vergelijkt terwijl er een hele hoop zijn en dat iedereen zijn favo heeft. Wat ook vreemd is is dat hij debian ook ermee bekijkt maar niets duidelijk zegt. Hij heeft dus niet echt kaas gegeten van zijn linux distro's. Iedere distro is anders en die mening die hij heeft gezegt lijkt me te kort om aan te kunnen geven waarom slack echt een goede tussenweg is.

Ik ben btw. niet bepaald aan Windows-freak, ondanks het feit dat ik de troll niet zie.

Als hij echt een vergelijking maakte tussen distro's, dan zijn 3 niet genoeg. Maar deze post moet de positie van Slackware duidelijk maken.
Hij legt uit dat Slackware dicht bij FreeBSD ligt, voor gevorderden is, en erg dicht tegen Unix aan qua opzet.
Het staat ook naast RedHat, want het is en blijft een Linux distro. RedHat staat gewoon voor alle overige distro's. (natuurlijk moet je dan bepaalde Slackware-achtige distro's zoals Rock Linux even buiten beschouwing laten).

Slackware is een tussenweg...het is Linux, maar wel heel dicht tegen FreeBSD en Unix aan. Met deze stelling ben ik het geheel eens. Ik denk dat juist een Linux freak het niet opvat als een troll, want een Linux freak snapt ook wel dat alle distro's domweg opsommen hier niet zo belangrijk is.
Op maandag 02 juli 2001 00:53 schreef wauskes het volgende:

[..]

Ik niet want het heeft niet echt veel extra aanvullende informatie.
Jawel... de "plaats" van Slackware binnen het geheel van Linux-distro's en FreeBSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Slackware is een tussenweg...het is Linux, maar wel heel dicht tegen FreeBSD en Unix aan. Met deze stelling ben ik het geheel eens. Ik denk dat juist een Linux freak het niet opvat als een troll, want een Linux freak snapt ook wel dat alle distro's domweg opsommen hier niet zo belangrijk is.
Dan denk ik dat je in de praktijk meer weet van linux als dat ik doe want ik heb namelijk zelf nooit direct met freeBSD gewerkt. Wel met slackware maar dat is inderdaad niet voor leken bedoeld. Ik zie nu wel een beetje beter in waarom het een tussenweg is. Hoewel ik toch van mening ben dat freeBSD een goed OS is wil ik niet zeggen dat het beter is dan de daadwerkelijke linux distro's.

(of dat ze ook te vergelijken zijn met unix hoef je me dus niet te vragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Dat FreeBSD beter is als Linux-distro's heeft ook _niemand_ gezegd, zowel niet hier als in het bewuste nieuws-bericht.

FreeBSD heeft een andere doelgroep, en wat servers betreft is de vraag of FreeBSD beter is als Linux een discussie zonder einde die hier op GoT vast wel eens is gevoerd. Iedereen gebruikt gewoon waar hij/zij zich het beste bij voelt.
Pagina: 1