Sowieso zeg ik altijd Wacom. Altijd goede ervaringen mee gehad.
Ik gebruik zelf al tijden een Wacom Bamboo Fun als muisvervanger. Nogal aangestoken door m'n zusje die al jaren lang tekent.
Mijn observaties:
Vroeger waren goede tablets duur. Tegenwoordig heb je een Wacom Intuos Draw al voor 70 euro (met extra softwarepakket zij ze +30 euro en de Wireless kit is nog eens +30 euro)
In de basis, voor een softwareloze en bedraad aangesloten versie ben je dus al klaar voor 70 euro,
M'n zusje heeft grote omzwervingen gemaakt door het land wat Wacom heet.
Begonnen met een Graphire4 XL (300 euro), overgestapt op een Cintiq 12inch digitizer scherm (1200 euro), tussendoor een Inkling gehad (150 euro?) en inmiddels toch terug bij een gewone tablet, namelijk de Intuos Draw van 70 euro, met de wireless kit erbij.
Die bevalt haar prima en is, afgezien van z'n formaat, in alle opzichten beter dan de Graphire waar ze mee gestart was. De Cintiq was te onhandig, de Graphire had ze opgegeven omdat ze de Cintiq had gekocht (domme actie, maar OK) en de Inkling is gewoon een vak appart (echte inkt pen met een soort afstandsensor die je bewegingen registreert en later afspeelt naar je PC, dus niet direct digitaal)
Enige nadeel van de Intuos Draw is dat de zwarte pen-puntjes (die je extra erbij krijgt trouwens) vrij snel willen slijten. 1 per maand als je dagelijks tekent is niet vreemd. Alternatief zijn de gladdere, hardere, witte pen-puntjes van de oudere Bamboo Fun. Die passen er ook gewoon in en gaan eerder met een tempo van eens per half jaar tot een jaar.
De zwarte geven het gevoel dat je op echt papier tekent, de witte veel minder. Maar het tekent in beide gevallen prima. En het scheelt je gewoon hoe vaak je nieuwe pen puntjes moet kopen (a 5 euro voor 5 stuks + 10 euro verzenden)
Kortom, ik vindt het (de Intuos Draw) een aanrader. Ze zijn welliswaar niet groot, maar ruim voldoende acuraat voor de meeste toepassingen.
[
Voor 11% gewijzigd door
McKaamos op 03-01-2017 23:27
]