"Thuisbiosscoop" 2e hands, nieuw, of makkelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 07:54
Ik zoek een
5.1 surround set die primair voor gaming (PS4, Xbox 360, 2x Wii U, PS3) gebruikt zal worden, maar ook voor muziek en films. (TV setupbox, rPI media center) AirPlay, bluetooth streaming en/of optical in zijn gewenst.

Mijn budget is
2000 euro ongeveer, maar niet heel vast. Als het voor minder kan: Uitstekend, budget voor andere zaken. Als je voor net iets meer iets veel mooiers hebt: Misschien.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Plaatje :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/n9nDwjNl.png

Met een TV meubel en 2 banken is er een TV-hoek gecreeerd aan het lijntje waar "5.00m" bij staat, waarbij de TV tegen de blinde muur zonder raam staat en 2 banken, beide niet tegen de muur aan. De indeling van de TV hoek is echter nog niet definitief en ik verwacht te schuiven om ruimte te maken voor een surround setje.

Wat heb ik nu staan
- Logitech Z906 en Edifier R980T (ik vind het geluid van de Edifier R980T veel beter dan de Z906)
- 60" FullHD LG TV met optical out (die met succes dolby digital kan doorschuiven) & en een HDMI 1.4 poort met ARC. In de toekomst wil ik deze vervangen met een 4K HDR TV
- PS4, PS3, Wii U (x2, ja echt, 2 stuks, gelijktijdig multiplayer Splatoon), XBOX360, Wii, rPI media center, TV boxje
- Goedkope niet-eens-HD projector die ik af en toe gebruik naast de TV voor gelijktijdig gebruik van meerdere consoles door meerdere personen, maar is altijd random kabeltjes verleggen

Wat ben ik tegengekomen
- Ik heb een Sonos 5.1 setje besteld; De Soundbar, Sub en dual Play:1 speakers. Alhoewel ik erg blij was met het compacte formaat van het setje en ik 'm zeker had willen houden, vond ik 'm erg duur en het geluid goed maar niet uitstekend. Ik had het gevoel dat ik voor hetzelfde geld meer kon krijgen en ik heb het daarom teruggestuurd onder de 14 dagen zichttermijn. (lang leve online bestellen)

- Ik heb in de Hi-Fi Klubben in Almere een setje DALI speakers beluisterd aan een Sonos versterker. Het totaalsetje kost zo'n 2500 euro, wat aanzienlijk meer dan mijn budget is. Ik was wel erg onder de indruk van het setje, al vind ik 'm wel lelijk. Het betreft exact deze producten:
https://www.hifiklubben.n...nsor-5.1-luidspreker-set/
https://www.hifiklubben.n...x2300w-surround-receiver/

Vermoedelijk komt de prijs nog hoger uit i.v.m. eventuele kabels of standaarden, overigens

- Omdat ik voor dat geld echt iets moois wil hebben, viel mijn oog op BOWERS & WILKINS 683 S2 speakers. Deze zijn als setje 1500 euro. Met de bovengenoemde receiver ben ik dan zo'n 2200 kwijt, al weet ik niet of die receiver geschikt en/of een goede match is is voor deze speakers. Ik heb dan wel "slechts" stereo, maar dit kan ik wellicht in de toekomst uitbreiden als ik weer budget vrij kan maken ervoor. Op zich spreekt me dit meer aan dan in 1x een 5.1 setje halen die ik mooi vind klinken maar niet mooi vind qua uiterlijk.

- N.a.v. mijn "liefde" voor de BOWERS & WILKINS 683 S2 speakers, ben ik gaan 2e hands shoppen en kwam ik op een setje B&W 684 S1 die er visueel prima uit zien. Deze kan ik overnemen voor 425 euro van een vriendelijke meneer in mijn woonplaats. Hiervoor heb ik dan nog geen receiver. Mijn fantasie is dan om ook bijpassende center- surround- en sub te vinden 2e hands en dan een receiver erbij te halen. Ik weet echter niet wat verstandig is qua receiver: Zal ik die nieuw halen? Zo ja, welke?

Mijn vraag is dus als volgt:

Waar doe ik verstandig aan? Is een 2e hands setje B&W 684 S1 "beter" of tenminste even goed als de DALI Zensor 5's? Welke receiver heb ik ervoor nodig? Of heb ik met de DALIs (ondanks hun minder charmante uiterlijk) toch een betere deal? Of toch liever nieuwe B&W 683 S2's halen en dan later uitbreiden tot surround set. In dat geval: Welke receiver weer?

Ik moet nog uitzoeken welke surround speakers er mooi passen bij de B&W 684 S1 en of die 2e hands beschikbaar zijn (vast wel). Ieder ander algemeen commentaar is ook welkom.

[ Voor 11% gewijzigd door Gamebuster op 03-01-2017 23:19 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden