Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game systeem gebaseerd op mainstream game pc november

Pagina: 1
Acties:

• Vliedel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 09:51
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De zwaarste dingen die ik op deze pc doe is gamen, voornamelijk spellen als minecraft, half-life, portal, starcraft, left for dead, overwatch.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik dacht aan 1000 euro, maar zit er nu iets overheen..

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen hdds

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn huidige pc heeft het iets van 10 jaar overleeft, mede dankzij upgrades. Ik merk dat ik vrij makkelijk hdds, ram en grafische kaart upgrade, maar liever niet een cpu, moederboord of cpu koeler. Vandaar dat die onderdelen het langst mee moeten gaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast moet niet te groot worden, vandaar dat ik de Fractal Design Define S uit de BBG niet heb genomen. Ik zoek een kast van iets van 450mm hoog, 200mm breed, 480mm diep, zwart, handig en een stoffilter leek me handig.

Ga je overklokken?
Overklokken wil ik graag houden als optie voor later.

Wat verwacht je van ons?
Ten eerste, een check of alles samengaat/klopt. Ten tweede sta ik open voor suggesties voor meer bang for buck.

Wat ik nu heb:
(edit: voeding verandert, kast verandert)
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 256,50€ 256,50
1MSI Z170A SLI Plus€ 128,-€ 128,-
1MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1€ 294,95€ 294,95
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Scythe Mugen 4€ 39,95€ 39,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 106,95€ 106,95
1Corsair Vengeance 400W€ 62,86€ 62,86
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 130,66€ 130,66
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.085,82

Voor de geinteresseerden, dit is mn huidige pc (met extra ram, en upgraded gfx card):
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition Black Edition€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-MA790XT-UD4P€ 0,-€ 0,-
1MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Elite 334€ 0,-€ 0,-
1Samsung Syncmaster 2043BW Zwart€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 2€ 0,-€ 0,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 70,-€ 70,-
1OCZ Gold DDR3 PC3-10666 Low Voltage Dual Channel€ 0,-€ 0,-
1Corsair TX750W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 70,-

[ Voor 29% gewijzigd door Vliedel op 04-01-2017 19:41 . Reden: andere kast ]

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Vliedel schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:39:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De zwaarste dingen die ik op deze pc doe is gamen.
Gamen is een ruim begrip. Voor sommige games zit je met Intel HD graphics al goed, terwijl je voor sommige games een monster van een videokaart nodig hebt.

Eventueel kan je de GTX 1060 vervangen voor een RX 480. Die lijkt er op het moment beter voor te staan bij Vulcan en DX 12.

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 02:50
Ziet er goed uit. Heb je het RAM gecheckt op de compatibility lijst van dat MSI moederbord?
Heb je geluidsreviews gelezen van de 1060 ARMOR? Ik weet dat de Gaming X serie topprestaties levert op het gebied van stilte (31db under load etc). Hetzelfde geldt voor de kast: de Fractal kasten zijn groot maar muisstil. Ik zou ook even checken hoeveel herrie die kast maakt als je prijs stelt op stilte.

Het mobo is een kwestie van smaak, ik ben zelf voor de Asus Pro Gaming gegaan. De geluidskwaliteit van dat ding is opvallend goed, terwijl ik eigenlijk nooit op geluidskwaliteit gelet heb. Hoorde ineens allerlei details die ik met mn oude mobo nooit hoorde. Volgens mij is dat ding ook SLI-ready. Zelfde prijsklasse en zo'n beetje zelfde features dacht ik.

Heel veel meer bang for the buck ga je er niet uithalen met dit budget, goed samengesteld. Je zou als je er heel graag geld vanaf wil halen voor 8GB ram op 2100 MHz kunnen gaan en voor een iets goedkopere CPU-koeler. Die scythe's zijn wel heel erg stil, maar ik dacht dat arctic freezers oid ook geode resultaten hebben en die zijn wat goedkoper. Als je toch verder geen stiltefreak bent (fractal kast schrappen, geen gaming x gpu koeler) dan kan je daar ook besparen. Er is een review geweest op t.net onlangs van koelers.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Mijn huidige pc heeft het iets van 10 jaar overleeft, mede dankzij upgrades. Ik merk dat ik vrij makkelijk hdds, ram en grafische kaart upgrade, maar liever niet een cpu, moederboord of cpu koeler. Vandaar dat die onderdelen het langst mee moeten gaan.
Van deze onderdelen is de processor eigenlijk het enige onderdeel dat qua rekenkracht bepaalt hoe lang het systeem mee kan. Als de CPU voor een lange tijd dé basis van het systeem moet zijn, zou een uitstapje richting i7 misschien het overwegen waard zijn?

Een i7 6700k is om en nabij 100 euro duurder, wat imho weg te snoepen is bij diverse componenten zonder in te teren op prestaties.
Case zou 20 a 30 euro goedkoper kunnen
Ssd zal een 275gb wellicht voldoen, bespaart je 50 euro
CPU koeler evt 10 euro door een arctic freezer met vergelijkbare resultaten

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Znorkus schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 01:10:
... geluidsreviews ... stilte ... muisstil ... herrie... stilte ... stil ... stiltefreak ...
Ik zie nergens staan dat de PC stil zou moeten zijn hoor! Maar goed, dat is altijd meegenomen natuurlijk... :)

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 02:50
Elke pc hoort stil te zijn, en degenen die nog een stofzuiger op het bureau hebben staan weten niet wat een heerlijk genot ze te wachten staat ;-)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Znorkus schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 02:53:
Elke pc hoort stil te zijn, en degenen die nog een stofzuiger op het bureau hebben staan weten niet wat een heerlijk genot ze te wachten staat ;-)
Elke "normale" pc is tegenwoordig stil.
1. Skylake is relatief zuinig. Een stock koeler kan een non-k, zeker zonder zware belasting, prima koelen onder respectabele geluidsproductie
2. Gpu's worden tegenwoordig ook vaak passief gekoeld tot x temperatuur
3. Psu's zijn stiller en worden minder zwaar belast door de zuinigere componenten
4. Mechanische hdd's en optische meuk zijn verleden tijd

Onder load gaat bovenstaande uiteraard niet op. Probleem is dan dat TS vraagt voor bang for buck en graag ziet dat cpu en mobo 10 jaar relevant blijven. Dit voor een semi-beperkt budget.
Zelf zou ik, gezien de wensen, altijd prestaties verkiezen boven luxe (paar db minder of dure case) maar uiteindelijk aan ts om deze knoop door te hakken.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

10 jaar gaat de CX450M niet redden. Daarvoor kan je beter een pricewatch: Corsair Vengeance 400W of pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M onderin de behuizing stoppen. 400w is genoeg. Met overklok kom je niet eens aan de 250w.

Inmiddels zijn bij bij de Mugen 5. pricewatch: Scythe Mugen 5

• Vliedel
misterTweakers schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 00:59:
[...]

Gamen is een ruim begrip. Voor sommige games zit je met Intel HD graphics al goed, terwijl je voor sommige games een monster van een videokaart nodig hebt.
Helemaal gelijk, ik speel voornamelijk spellen als minecraft, half-life, portal, starcraft, left for dead, overwatch. Ligt er een beetje wat vrienden spelen ook.
Znorkus schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 01:10:
Ziet er goed uit. Heb je het RAM gecheckt op de compatibility lijst van dat MSI moederbord?
...
Als je toch verder geen stiltefreak bent (fractal kast schrappen, geen gaming x gpu koeler) dan kan je daar ook besparen.
Ik zal de ram compatibility nog ff checken!
Wat betreft geluid: ik heb niet zo'n last van een beetje geluid, zolang ze maar niet op volle toeren gaan bij licht gebruik of gaan ratelen door slijtage (tijdens een spel mag het wat meer geluid maken, dan hoor ik het toch niet :P). Mijn pc staat namelijk onder mn bureau, ik heb meestal wel een muziekje opstaan en snachts staatie bijna altijd uit.
Switchie schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 03:06:
[...]

Elke "normale" pc is tegenwoordig stil.
1. Skylake is relatief zuinig. Een stock koeler kan een non-k, zeker zonder zware belasting, prima koelen onder respectabele geluidsproductie
2. Gpu's worden tegenwoordig ook vaak passief gekoeld tot x temperatuur
3. Psu's zijn stiller en worden minder zwaar belast door de zuinigere componenten
4. Mechanische hdd's en optische meuk zijn verleden tijd

Onder load gaat bovenstaande uiteraard niet op. Probleem is dan dat TS vraagt voor bang for buck en graag ziet dat cpu en mobo 10 jaar relevant blijven. Dit voor een semi-beperkt budget.
Zelf zou ik, gezien de wensen, altijd prestaties verkiezen boven luxe (paar db minder of dure case) maar uiteindelijk aan ts om deze knoop door te hakken.
Ik was dus al van de i5 6400 (van de BBG) naar de i5 6700k gegaan om deze reden. Denk je dat dat nog steeds te weinig is?
Stock koelers heb ik slechte ervaring mee wtb levensduur. Ook ben ik dus van plan op een gegeven moment wel te overklokken, vandaar de non-stock koeler.
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:35:
10 jaar gaat de CX450M niet redden. Daarvoor kan je beter een pricewatch: Corsair Vengeance 400W of pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M onderin de behuizing stoppen. 400w is genoeg. Met overklok kom je niet eens aan de 250w.
En waarom denk je dat deze de 10 jaar niet gaat halen? Mijn huidige psu (Corsair TX750W) lijkt het ook nog prima te doen :)

Waar ik trouwens nog mee zit is de kast. Ik zoek dus naar een kast die niet te groot is (iets van 450mm hoog, 200mm breed, 480mm diep), zwart, handig en een stoffilter leek me handig.

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:04

ABD

Vliedel schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:36:
[...]

Helemaal gelijk, ik speel voornamelijk spellen als minecraft, half-life, portal, starcraft, left for dead, overwatch. Ligt er een beetje wat vrienden spelen ook.
Het maakt ook uit op welke resolutie je gaat spelen, maar de spellen die jij speelt hebben nauwelijks power nodig, zeker als je zoals ik verwacht op 1080p speelt, dus je zou ook voor de helft klaar kunnen zijn. Als jij perse 10 jaar met je PC wilt doen en je wilt dit budget uitgeven, zou ik een i7 7700K + moederbord met Z270 pakken(wordt morgen gereleased) en een goedkopere videokaart nemen dan een GTX1060 of RX480, die je tzt kan vervangen wanneer je zwaardere spellen gaat spelen.

Overigens zou ik in jouw geval een veel goedkoper systeem bouwen van een honderdje of zes; of je moet op 1440p, 4K of met VR glasses willen gaan gamen.
[...]

En waarom denk je dat deze de 10 jaar niet gaat halen? Mijn huidige psu (Corsair TX750W) lijkt het ook nog prima te doen :)
Appels en peren. De condensatoren van de TX serie zijn veel beter dan die van de CX serie, die van de CX serie zijn Corsair onwaardig.

[ Voor 7% gewijzigd door ABD op 04-01-2017 10:55 ]

Verwijderd

ABD schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:51:
die van de CX serie zijn Corsair onwaardig.
Dat is erg kort door de bocht. De caps van de CXx50M, want heeft niets van doen met de oude CX serie, zijn zoals je in een budget voeding mag verwachten. De TX is een high-end voeding. De CX450M is precies zoals je van een goede budget voeding mag verwachten. Gaat gezien de kwaliteit van de componenten niet langer dan een jaar of 7 mee.
Vliedel schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:36:
Waar ik trouwens nog mee zit is de kast. Ik zoek dus naar een kast die niet te groot is (iets van 450mm hoog, 200mm breed, 480mm diep), zwart, handig en een stoffilter leek me handig.
Dan zijn pricewatch: Corsair Carbide 100R Silent Edition, pricewatch: Fractal Design CORE 2500 en als je een raam geen probleem vindt pricewatch: NZXT S340 Zwart goede keuzes.

• ABD

ABD

Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:42:
[...]

Dat is erg kort door de bocht. De caps van de CXx50M, want heeft niets van doen met de oude CX serie, zijn zoals je in een budget voeding mag verwachten. De TX is een high-end voeding. De CX450M is precies zoals je van een goede budget voeding mag verwachten. Gaat gezien de kwaliteit van de componenten niet langer dan een jaar of 7 mee.

[...]
Misschien, maar ik zeg dat zo stellig omdat TS net als zovelen denkt dat de TX en CX serie vergelijkbaar zijn; omdat het Corsair is moet het goed zijn. Daarnaast heeft die serie geen budgetprijs, maar dat is mijn mening. Ik kan er verder ook niets aan doen hoe Corsair de series in de markt zet(CX vs CX M) en dat dat tot verwarring leidt.

[ Voor 11% gewijzigd door ABD op 04-01-2017 13:06 ]

• Vliedel
ABD schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:51:
[...]

Het maakt ook uit op welke resolutie je gaat spelen, maar de spellen die jij speelt hebben nauwelijks power nodig, zeker als je zoals ik verwacht op 1080p speelt, dus je zou ook voor de helft klaar kunnen zijn. Als jij perse 10 jaar met je PC wilt doen en je wilt dit budget uitgeven, zou ik een i7 7700K + moederbord met Z270 pakken(wordt morgen gereleased) en een goedkopere videokaart nemen dan een GTX1060 of RX480, die je tzt kan vervangen wanneer je zwaardere spellen gaat spelen.

Overigens zou ik in jouw geval een veel goedkoper systeem bouwen van een honderdje of zes; of je moet op 1440p, 4K of met VR glasses willen gaan gamen.

[...]

Appels en peren. De condensatoren van de TX serie zijn veel beter dan die van de CX serie, die van de CX serie zijn Corsair onwaardig.
10 jaar is een schatting, misschien heb ik mn huidige systeem nog maar 8 jaar (dacht ik te zien toen ik mn oude systeem ging opzoeken).
Wat betreft mindere videokaart, dat is misschien wel een goed idee. Ik zie dat je de gtx 1050 TI 4GB al voor 170eu kan krijgen, dat scheelt een hoop geld. Ook een hoop performance, maar mss heb ik dat de komende jaren nog niet nodig? Dacht wel zo'n 4 jaar te doen met een videokaart.
Ik heb ook nog geen scherm uitgezocht, tot nu toe heb ik nooit een scherm met een hogere resolutie dan 1080p gehad, maar bij 1440p heb je al snel een betere gfx card nodig, lastig!

Ik wist niet van de TX vs CX, als de CX echt niet zo lang mee gaat zal ik hm inwisselen voor de Corsair Vengeance 400W.
- De corsair ziet er goed uit, alleen er kan een fan in van max 150mm hoog, terwijl de mugen 4 157mm hoog is.
- NZXT S340 heb ik ook over zitten denken, zag veel negatieve puntjes in de reviews, maar mss waren ze gewoon heel kritisch, gezien het eindoordeel wel altijd goed was.
- De Fractal Design CORE 2500 ziet er goed uit, alleen mis ik een stoffilter?

Verwijderd

Vliedel schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:46:
- De corsair ziet er goed uit, alleen er kan een fan in van max 150mm hoog, terwijl de mugen 4 157mm hoog is.
Dan kan je de pricewatch: Arctic Freezer i32 pakken.
- De Fractal Design CORE 2500 ziet er goed uit, alleen mis ik een stoffilter?
Zitten er wel in. Onder de behuizing bij de intake van de voeding en voorin de behuizing voor de intakefan. Het zijn wat eenvoudige stoffilters maar functioneren prima.

• ABD

ABD

Vliedel schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:46:
[...]

10 jaar is een schatting, misschien heb ik mn huidige systeem nog maar 8 jaar (dacht ik te zien toen ik mn oude systeem ging opzoeken).
Wat betreft mindere videokaart, dat is misschien wel een goed idee. Ik zie dat je de gtx 1050 TI 4GB al voor 170eu kan krijgen, dat scheelt een hoop geld. Ook een hoop performance, maar mss heb ik dat de komende jaren nog niet nodig? Dacht wel zo'n 4 jaar te doen met een videokaart.
Ik heb ook nog geen scherm uitgezocht, tot nu toe heb ik nooit een scherm met een hogere resolutie dan 1080p gehad, maar bij 1440p heb je al snel een betere gfx card nodig, lastig!
Ik vind het een beetje onrealistisch om 10 jaar vooruit te kijken. Qua processor kan dat nog, een 6 jaar oude high-end Sandy Bridge kan nog prima uit de voeten met de nieuwste spellen i.c.m. een videokaart van de laatste generatie, maar 5 jaar doen met een mainstream grafische kaart lijkt me te hoog gegrepen. Tenzij je over 5 aar nog steeds dezelfde spellen speelt.

Ik zou je aanraden over enkele weken het basisgamesysteem van €600 te pakken gebaseerd op Kaby Lake ipv Skylake en de rest van het geld in je zak te houden. Tzt kan je een 2ehands i7 en/of videokaart pakken indien nodig.

Ik stel Kaby Lake voor i.p.v. Skylake, want dan kan je soepel 4K HEVC 10 bit afspelen, en je hebt nog wat andere kleine voordelen. Overigens alleen als de prijsstelling gelijk is.

[ Voor 6% gewijzigd door ABD op 04-01-2017 13:59 ]

• Vliedel
ABD schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:56:
[...]

Ik vind het een beetje onrealistisch om 10 jaar vooruit te kijken. Qua processor kan dat nog, een 6 jaar oude high-end Sandy Bridge kan nog prima uit de voeten met de nieuwste spellen i.c.m. een videokaart van de laatste generatie, maar 5 jaar doen met een mainstream grafische kaart lijkt me te hoog gegrepen. Tenzij je over 5 aar nog steeds dezelfde spellen speelt.

Ik zou je aanraden over enkele weken het basisgamesysteem van €600 te pakken gebaseerd op Kaby Lake ipv Skylake en de rest van het geld in je zak te houden. Tzt kan je een 2ehands i7 en/of videokaart pakken indien nodig.

Ik stel Kaby Lake voor i.p.v. Skylake, want dan kan je soepel 4K HEVC 10 bit afspelen, en je hebt nog wat andere kleine voordelen. Overigens alleen als de prijsstelling gelijk is.
Hmm misschien heb ik teveel nadruk gelegd op die 10 jaar :) Ik noemde dat vooral als reden om een iets betere cpu en moederboord te kiezen.
En de reden dat ik kwa budget rond de 1000eu zit, is omdat ik het idee heb dat je nog niet veel geld neerlegt voor een kleine performancewinst. Zo heb ik nu zitten kijken naar de gtx 1050i en het lijkt erop dat je dan ongeveer 1.5x minder betaald voor ongeveer 1.5x minder performance. Dan ga ik liever voor de hogere performance.
Ik hoef ook niet perse 5 jaar met een grafische kaart te doen, als er binnen die tijd een veeleisend spel langskomt die ik graag wil spelen, dan koop ik wel een nieuwe =]

Wat betreft kaby lake, ik las in het tweakers artikel dat het niet echt veel performance winst geeft, of heb ik dat fout gezien?

PS: ik weet niet wat gebruikelijk is, maar ik update mn keuze in de first post, of hoort dat in nieuwe posts?

• ABD

ABD

Vliedel schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 19:35:
[...]

Hmm misschien heb ik teveel nadruk gelegd op die 10 jaar :) Ik noemde dat vooral als reden om een iets betere cpu en moederboord te kiezen.
En de reden dat ik kwa budget rond de 1000eu zit, is omdat ik het idee heb dat je nog niet veel geld neerlegt voor een kleine performancewinst. Zo heb ik nu zitten kijken naar de gtx 1050i en het lijkt erop dat je dan ongeveer 1.5x minder betaald voor ongeveer 1.5x minder performance. Dan ga ik liever voor de hogere performance.
Als je dan echt de sweetspot wil raken: 33% bovenop de prijs van een RX480 8GB of GTX1060 6GB en je hebt 50% meer performance: de GTX1070. Dan kan je je tijd wel uitzingen ;)
Ik hoef ook niet perse 5 jaar met een grafische kaart te doen, als er binnen die tijd een veeleisend spel langskomt die ik graag wil spelen, dan koop ik wel een nieuwe =]
Daarom zeg ik: neem een i3 en een GTX 1050i, want meer heb je niet nodig als je CS en Overwatch speelt. 60% wat je uit wilt geven is meer dan zat voor wat je wil spelen. Tzt verkoop die die twee en koop je 2e hands een paar upgrades en heb je meer performance dan het systeem van 1K dat je wil kopen en minder geld uitgegeven. En wie weet heb je tegen die tijd wel andere hobbies.
Wat betreft kaby lake, ik las in het tweakers artikel dat het niet echt veel performance winst geeft, of heb ik dat fout gezien?

PS: ik weet niet wat gebruikelijk is, maar ik update mn keuze in de first post, of hoort dat in nieuwe posts?
De performanceverschil is ruim 6%, maar dat is niet alles wat je krijgt. Je krijgt er extra features bij, zowel door de processor als het moederbord. Als je echt zo lang met een computer wilt doen zoals jij, dan is het heel prettig dat je 4K HEVC op 10 bit kan afspelen, dat USB wat sneller is, en wie weet wil je je PC ooit een boost geven met een Intel Optane SSD; dat soort dingen. En ik zei ook: als de prijzen hetzelfde prijspeil hebben. Wat ook mogelijk is, is dat je wellicht een leuke korting op een Skylake moederbord krijgt, omdat de webshops die dingen kwijt willen. Het zal in de nabije toekomst duidelijk worden, want vanaf morgen of overmorgen mogen de nieuwe processors en moederborden in de verkoop.

Een update doe je gewoon hier.
Pagina: 1