Mijn extra Horizon box werkt niet goed draadloos

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Waarom werkt mijn extra Horizon Box (Ziggo) niet?

Ik heb een Extra Horizon box en een extra Wifi punt van Ziggo. ik heb mijn extra Horizon box draadloos proberen aan te sluiten maar het geeft steeds een fout melding aan. Soms heb ik verbinding voor 3 à 7 minuten en dan valt het steeds weg.
Ik heb daarvoor een extra wifi punt gekocht ook van Ziggo maar het probleem is niet opgelost. Ik heb nu Wifi op mijn kamer maar ik krijg nog steeds de fout melding. En ik kan geen coax kabel gebruiken en ook geen netwerk kabel. hoe zorg ik er voor dat het GOED werkt draadloos dus via WIFI?

kan je me alsjeblieft helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nee. Als jij niet verder komt dan "werkt niet" en "geeft foutmelding aan" kunnen we je niet helpen.
Bestel gewoon een ziggo-monteur of een klusjesman en laat die het probleem oplossen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:28

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:59:
hoe zorg ik er voor dat het GOED werkt draadloos dus via WIFI?
Niet, de horizon extra box werkt alleen goed als hij bedraad is aangesloten is mijn ervaring.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De horizon extra moet draadloos op de 'grote' broer aangesloten worden.
NIET op een wifipunt of je router.

edit:
De wifi functie ( internet voor andere apparaten ) vervalt dan, omdat er een één op één verbinding gemaakt wordt tussen de beide boxen.
Dit gaat over één van de 2 banden, dus OF 2,4, OF 5Ghz is niet meer bruikbaar ( als het al in gebruikwas )

[ Voor 57% gewijzigd door FreshMaker op 04-01-2017 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:08
bovenstaande lijkt mij correct, ik heb het hier ook sinds een weekje staan.

als volgt:

ziggo modem in bridge --> R7000 nighthawk --> op 5 ghz volle 150mbit van ziggo

R7000 --> bedraad naar Horizon box << eigen 5 ghz wifi >> naar extra media box

Dit werkt goed, maar ik moet wel zeggen dat de afstand maar een kamer is hier.
Tevens werkt de horizon box als een switch voor de console's enzo.

Ps3 media server, voorziet de upnp client van filmpjes enzo - werkt ook goed.
Enkel de extra media box wordt niet juist herkend bij de upnp server.

Test of het bereik naar de extra box op 5ghz voldoende is, dit kan je doen
met verschillende apps die je via je telefoon kan gebruiken.

wellicht is de afstand gewoon te groot, het 2.4ghz netwerk is enkel voor je
thuis netwerk niet voor de video stream naar je extra media box.

Je kan misschien eens testen of het 2.4ghz wifi stoort op je verbinding met de extra media box.
Door heel het 2.4ghz uit te zetten, en dan te connecten.

[edit]

en er schiet mij iets te binnen wat wellicht te proberen valt.
Als internet verbinding via je extra ziggo wifi punt wel goed is, kan je
misschien een utp daarvandaan naar de extra media box doen ?
Ben niet erg zeker of dit kan werken....maar wie weet

[ Voor 39% gewijzigd door ppeterr op 14-01-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
darkrain schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:52:
[...]

Niet, de horizon extra box werkt alleen goed als hij bedraad is aangesloten is mijn ervaring.
mijn ervaring is dus, als je de rest goed voor elkaar hebt het wel degelijk goed kan werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:28

darkrain

Moderator Discord

Geniet

ppeterr schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:13:
[...]

mijn ervaring is dus, als je de rest goed voor elkaar hebt het wel degelijk goed kan werken
Dat kan, dan heb je waarschijnlijk geluk ;)
In mijn situatie van alles geprobeerd:

1. Wifi, de horizon box staat 1 verdieping lager en aan de andere kant van het huis, betonnen plafond. Geen succes regelmatig code 8099, erg irritant.
2. Bedraad met een powerline connector, ook geen succes, steeds code 8099.
3. Bedraad met een CAT 6 kabel rechtstreeks van de horizon box op de extra box, draait als een zonnetje nu, al weken geen code 8099 meer gezien.

Dus het kan ongetwijfeld werken, als dat niet kon hadden ze de optie wel weggelaten... Er is alleen geen enkele garantie dat het in elke situatie werkt.
Wat ik persoonlijk erg irritant vind aan de extra box is het feit dat hij niet gewoon een slechter beeld laat zien of haperingen, maar meteen code 8099 op het scherm gooit. Op die manier al vele spannende momenten in sportwedstrijden gemist :'(

[ Voor 0% gewijzigd door darkrain op 14-01-2017 13:39 . Reden: typo ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
FreshMaker schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:54:
De horizon extra moet draadloos op de 'grote' broer aangesloten worden.
NIET op een wifipunt of je router.

edit:
De wifi functie ( internet voor andere apparaten ) vervalt dan, omdat er een één op één verbinding gemaakt wordt tussen de beide boxen.
Dit gaat over één van de 2 banden, dus OF 2,4, OF 5Ghz is niet meer bruikbaar ( als het al in gebruikwas )
Correct, de extra horizon moet DIRECT gekoppeld worden aan de ''hoofd/grote'' horizon. Die gaat via de 5GHz band van de ''grote'' horizon.
Je kan dus niet verbinding maken met een router of een wifi accesspoint.

Indien de hoofd horizon je geen bereik kan geven tot op je slaapkamer kan het zijn dat je pech hebt (indien het perse draadloos moet).
Net als met BT-WPS zul je ook de hoofdhorizon op de zoekfunctie moeten zetten, dan krijg je circa ~10 minuten de tijd om op je extra horizon de verbinding tot stand te brengen.. Lees: handleiding.

De extra horizon maakt namelijk gebruik van de tuners en etc die in de hoofdhorizon zit. De extra horizon = geen decoder/mediabox die zelfstandig kan werken, die rust op de signaal kwaliteit van de grote horizon.
Dit houd ook in, storingen op je grote horizon = storingen op je extra horizon.
Wegens de draadloze verbinding kan het zijn dat je nog meer (verschillende) storingen ervaart op de extra horizon indien deze draadloos verbonden is. Want als iets onstabiel is, dan is dat WiFi wel.

[ Voor 19% gewijzigd door LopendeVogel op 14-01-2017 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Waar ik tegenaan liep, was dat ik ( per toeval ) de extra bax pas een maandje later kreeg.
Zodoende had ik de Horizon al 'in' mijn netwerk, als accespoint.

Ik was über tevreden, de HZN gaf me toch een geweldig WiFisignaal, dat had ik al jaren niet meer zonder steunpunten op de etage's gehad, gewoon 80% kwaliteit volgens wat Android apps, op beide banden.

Toen kwam de extrabox binnen, en de eerste week prima, beeld en geluid, wifi alles naar wens, totdat de HZN een keer uit was gegaan ( energie-settings )
Toen op de mediabox 'geen netwerk - koppel uw mediabox'

Vanaf dat moment stuurde de HZN werkelijk ALLES naar de verdoemenis, DHCP leases die doodleuk overschreven werden, dubbele IPadressen, geen netwerk naar buiten, zelfs het modem ( bridge ) was niet meer te vinden.
Blijkt dat de HZN - MET - mediabox héél anders werkt, dan zonder :|

* FreshMaker is tevreden nu, alles werkt,
de HZN + mediabox hebben hun eigen omgeving, coax in de HZN -> eigen cat5 naar de mediabox,
Maar het was een kort berichtje van ( ik meen Jim423 ) die me er op wees dat het daar wel eens aan kan liggen.

Elke HZN reageert iig anders op aangesloten apparatuur, want een single HZN bij iemand anders is nooit goed als AP ingezet geweest ( en geen zin om het na te lopen, omdat het niet 'eigen' was:;P ) - kan niet, koop een los AP ;)

There, found it ...

Jim423 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"

Sindsdien geen issues meer gehad ( HZN+media staan los van het thuis-netwerk )

[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 14-01-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
even in het kort dus volgens mij,

Het 5 GHz signaal van de horizon box, naar de extra box is niet toereikend.

eventuele oplossing, bedraad aansluiten, maar als dat niet mogelijk is
dat het heel misschien wel kan gaan werken, door UTP uit een werkend powerplug
of wifi repeatertje.

Maar ik begrijp van de TS dat een draad trekken geen optie is, dus mocht bovenstaande
niet werken. Boel retour, en een android spelertje (minix ofzo) met horizon go erop.
Pagina: 1