windows 10 usb stick

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-09 12:27
Beste medetweakers

Ik heb een vraag over de windows 10 usb stick

Vandaag heb ik voor mijn oom zijn pc voorzien van windows 10 home.
Nu heb ik van hem het usb stickie gekregen uiteraad zonder de key.
Alleen bezit ik zelf windows 10 Pro.

Kan ik deze ook gebruiken voor mijn pro versie ? Ik kan mij namelijk vaag herinneren dat beide versie's aanwezig zijn op de stick. Windows 10 ziet het aan de key welke versie hij moet installeren.

Klopt dit ?

Indien dit verkeerd geplaatst is kijk ik even een mod lief aan dat hij hem een flinke trap de goede richting wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ligt aan de stick (of beter, de iso die erop staat).

Bij twijfel, je maakt toch zo een nieuwe stick, zo recht van microsoft? Dat is zowiezo handiger, want stel je wil over een half jaar of zo windows opnieuw installeren. Als je dan je stick opnieuw maakt, heb je meteen de laatste versie van windows, inclusief alle updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Reepje schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:08:
Ligt aan de stick (of beter, de iso die erop staat).

Bij twijfel, je maakt toch zo een nieuwe stick, zo recht van microsoft? Dat is zowiezo handiger, want stel je wil over een half jaar of zo windows opnieuw installeren. Als je dan je stick opnieuw maakt, heb je meteen de laatste versie van windows, inclusief alle updates.
Hoe kom ik daar achter ?

Ja dat was ik ook van plan hoor:) heb hier een recente liggen. Alleen deze is ook recent vandaar de vraag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:51

br00ky

Moderator Harde Waren
marcelmaria schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:57:

Indien dit verkeerd geplaatst is kijk ik even een mod lief aan dat hij hem een flinke trap de goede richting wil geven.
In plaats van een mod aankijken kan je natuurlijk ook nadenken in welk subforum dit zou kunnen horen. Een component is het niet, dus dat is sowieso fout. Windows Clients daarentegen wel. Schopje naar WOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Dankje wel voor de schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-09 00:40
Het is echt veel simpeler om met de Media Creation Tool een nieuwe USB stick te maken. Dan heb je meteen de meest recente versie. Je kunt die tool downloaden op https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Via de MCT staat zowel Pro als Home er op en kan je kiezen bij de installatie. Als de TS niet aangeeft hoe de stick gemaakt is kan er natuurlijk geen antwoord op gegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
PilatuS schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:29:
Via de MCT staat zowel Pro als Home er op en kan je kiezen bij de installatie. Als de TS niet aangeeft hoe de stick gemaakt is kan er natuurlijk geen antwoord op gegeven worden.
Deze is gekocht bij MM Leeuwarden Als Home versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

marcelmaria schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:32:
[...]

Pak gewoon een andere stick en maak je eigen Windows installatie stick met de Microsoft Media Creation Tool (aka MCT).
Dan staat er sowieso zowel Home als Pro op. Problem solved :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
marcelmaria schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:32:
[...]

Als je geen vraag krijgt of je Home of Pro wil installeren zal het wel alleen Home zijn. Verder gewoon wat McKaamos zegt, probleem opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

PilatuS schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:37:
[...]

Als je geen vraag krijgt of je Home of Pro wil installeren zal het wel alleen Home zijn. Verder gewoon wat McKaamos zegt, probleem opgelost.
Trouwens, Windows 10 kan van licentievorm switchen zonder herinstallatie.
Als je Home installeert en je geeft m na de installatie een Pro key, (of je digitaal geactiveerde licentie wordt automagisch ingeladen) schakelt hij vanzelf om.
En vice versa werkt het ook. Hij zal allicht nog even een paar dingetjes downloaden (bij Home->Pro) of wat onderdelen verwijderen (Pro->Home), maar dat mag geen naam hebben.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
McKaamos schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:55:
[...]

Trouwens, Windows 10 kan van licentievorm switchen zonder herinstallatie.
Als je Home installeert en je geeft m na de installatie een Pro key, (of je digitaal geactiveerde licentie wordt automagisch ingeladen) schakelt hij vanzelf om.
En vice versa werkt het ook. Hij zal allicht nog even een paar dingetjes downloaden (bij Home->Pro) of wat onderdelen verwijderen (Pro->Home), maar dat mag geen naam hebben.
Dankje wel :)
Pagina: 1