Q zijn voor de zakelijke markt en H is mainstream en B is basis.Over de introductiedatum van overige chipsets is nog weinig bekend, maar de H270, Q270 en Q250 voor mainstreammoederborden en de B250-variant voor zakelijke pc's staan op de planning om uitgebracht te worden.
K-serie neem ik aan?We concentreren ons op de S-serie desktopprocessors
3866MT/s of 1933MHz.Om enkele nieuwe features van het platform te bekijken, kregen we van G.Skill ten slotte een setje 3866MHz-ddr4-geheugen.
Hoger geklokt.Kaby Lake-processors kunnen op deze manier sneller geklokt
Hier wordt iets anders gezegd dan hierboven, maar dit lijkt ook niet juist.Die is onderverdeeld in de Z270 voor high-end en gamesystemen, de H270 voor mainstream-pc's en de Q270, Q250 en B250 voor zakelijke toepassingen
2133MT/s en 2400MT/s of 1066MHz en 1200MHz.Over hogere kloksnelheden gesproken, ook het geheugen kan een tandje hoger met Kaby Lake. Waar de Z170-chipset nog een ondersteunde ddr4-snelheid van 2133MHz had, is dat bij Z270 verhoogd tot 2400MHz.
De c in cTDP staat al voor configurable oftewel configureerbare, daarmee zeg je dus twee maal hetzelfde. Ook zouden jullie moeten stoppen met het anders schrijven van afkortingen, want het wordt alleen maar onduidelijker hierdoor. Dit is ook weer zo'n voorbeeld, dacht eerst dat ctdp een typo was van tdp, maar jullie bedoelen dus cTDP.De tdp's bedragen 15W met een configureerbare ctdp naar 7,5W.
ctpd ipv ctdp of beter cTDP.De gpu is een HD Graphics P630 en de tdp en ctpd bedragen respectievelijk 45 en 35W.
En dat is nummer drie over het chipset, maar deze lijkt ook weer niet te kloppen.De chipsets bestaan uit vijf uitvoeringen. Voor high-end systemen is de Z270-chipset gereserveerd, terwijl de H270 meer op mainstream-pc's gericht zijn. Voor zakelijk gebruik zijn twee chipsets beschikbaar in de vorm van de Q270- en Q250-chipsets en voor kleinzakelijk gebruik ten slotte is er de B250-chipset. Die mist management-functies als Intel AMT die de Q-series wel hebben.
MT/s en alles op dezelfde pagina staat ook verkeerd. En gaat het om twee in dual-channel of een single channel 16GB?Deze BTO-laptop is verder voorzien van 16GB ddr4-geheugen op 2133MHz
Dan zou ik ze er tussen uit halen of GTX 1060 noemen. Want nu is het alleen maar verwarrend. Een heel groot deel leest de tekst niet eens maar kijkt alleen naar de grafieken.De drie beste OpenGL-resultaten van de AMD-processors kunnen we negeren, aangezien die op een losse videokaart gedraaid zijn voor het AM3-platform.
Stalker CoP, Sleeping Dogs en Grid 2? Lijkt mij niet echt interessant. Waarom deze drie games en waarom alleen IGP performance? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat iemand dit nu interessant vindt.We hebben drie games gebenchmarkt om de geïntegreerde gpu te testen. We hebben eerder al gezien dat er geen waarneembaar verschil is tussen de prestaties van de 530 en 630 van respectievelijk de Skylake- en Kaby Lake-generatie.
Dit is toch wel les 1 van wat je niet moet doen bij overklokken. Omdat het gemiddelde moederbord een veel te hoge spanning op de CPU gaat zetten.De spanningen hebben we aan het moederbord overgelaten, maar met finetunen en een flinke tijdsinvestering valt er waarschijnlijk meer winst te behalen.
Gemeten met een multimeter?De spanning lieten we zoals gezegd in het bios op 'auto' staan, wat volgens HWInfo op 1,24V uitkomt, maar in werkelijkheid 1,384V was.
Was dat met dezelfde Noctua koeler? Dan is er namelijk iets flink misgegaan bij het overklokken. Of een veel te hoge spanning of een totaal verkeerd gemonteerde koeler. Is immers maar een minuscuul overklokje.Bij 4,6GHz steeg de temperatuur tijdens de Cinebench-test direct van 35 naar 100 graden, waardoor de test in de praktijk grotendeels op slechts 4,3GHz werd gedraaid.
Ik mis eigenlijk ook een Haswell, Ivy Bridge en Sandy Bridge i7 K CPU in de tests. Nu is de conclusie dat Kaby Lake geen upgrade is tegenover Skylake, maar dat was een jaar geleden al duidelijk. Het was pas interessant om te zien wat het verschil over de verschillende generaties was.
[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 03-01-2017 21:32 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic