Phliips 4k TV en slecht geluid via Netflix 5.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:11

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ik heb een Philips 55PUK6400 4K TV, en heb wat problemen met de ingebouwde Netflix App.

Deze TV (en de Netflix app) kunnen 4K content van Netflix weergeven.

Echter als ik 5.1 audio luister via de Netflix app, dan is in 90% van de gevallen, het stemgeluid veel te zwaar, alsof de acteurs allemaal baard in de keel hebben. Schakel ik via de Netflix App naar 2.0 (Via optie menu van Netflix heb ik keuze uit Engels en Engels 5.1)

Ik heb dit bij 4K series, als ook 1080p series.

Ik heb TV via Optical OUT aangesloten op een receiver.

Dit was tot gisteren een Onky HTR 518, maar deze is overleden. Vandaag vervangen door een Sony STR-HD550. Ik dacht dat hiermee ook mijn probleem met Netflix opgelost was, alsof de Onkyo (bouwjaar 2007/2008) niet met het 5.1 signal van Netflix/Philips omver kon gaan.

Echter met de nieuwe Sony receiver heb ik precies hetzelfde euvel.

Op zowel de Onkyo als de Sony verschilende instellingen geprobeerd m.b.t geluid, maar dat maakt geen verschil.

Via de Philips TV instellingen, kan ik bij geluid wel kiezen qua uitgang voor "meerkanaals" en "stereo ongecomprimeerd". Als ik de laatste selecteer, is het stemgeluid bij Netflix Engels 5.1 wel goed, echter heb ik dan géén 5.1. (Duidelijk te horen)

Even getest met een nieuwe toslink kabel, maar dit maakt geen verschil.

Voor zover ik weet heeft mijn Philips TV géén mogelijkheid om het geluid van Smart TV naar mijn receiver te sturen via HDMI / HDMI ARC?

Ik ben helaas gebonden aan de ingebouwde Netflix app, aangezien 4K via mijn Intel NUC niet ondersteund word (alleen Kaby Lake CPU's)

Iemand ideeën hoe ik dit op kan lossen?

[ Voor 14% gewijzigd door Pubbert op 03-01-2017 21:04 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Je hebt vaak in de receiver een optie om het stemgeluid of centerspeaker qua niveau in te stellen. Misschien helpt het als je daar wat mee speelt? Vaak wordt dat kanaal iets opgeschroefd voor de verstaanbaarheid maar als zowel Netflix als de receiver dat doen kan het wel eens te veel van het goede zijn.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:08
"Voor zover ik weet heeft mijn Philips TV géén mogelijkheid om het geluid van Smart TV naar mijn receiver te sturen via HDMI / HDMI ARC?"

Ik mag toch hopen dat dit wel werkt.
Zelf mijn Panasonic kan dit. Heb geen Netflix daar op, maar YT krijg ik het geluid Keurig aangeleverd op de versterker.

Heb je het al eens getest met een HDMI kabel er in en de SPDIF er uit? Eventueel de instellingen in het menu aanpassen. Je zal HDMI CEC even aan moeten zetten denk ik. Weet alleen niet hoe die heet bij Philips.

[ Voor 9% gewijzigd door Renegade666 op 05-01-2017 13:53 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
EasyLink heet dat toch bij Philips?

Maar als dat signaal hetzelfde is zou dat weinig uit moeten maken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:11

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Jep, ook geprobeerd met Easylink aan, alle HDMI poorten op de TV zijn ARC compatible, 1 poort op de receiver is dat ook, maar dit werkt op een of andere manier ook niet, ik zou namelijk dan ook de receiver TV met 1 afstandsbediening kunnen bedienen (volume, on/off) maar dit werkt helaas ook niet, lees meer problemen hierover op internet tussen verschillende merken.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:40
Ik heb gedurende één jaar een Philips gehad. Easylink heb ik nooit consistent aan de praat gekregen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1