Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aansturing domotica i.c.m. amazon echo / google home

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• renevdstap
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 20:57
Mijn vraag
Ik vraag me af hoe ik het beste mijn domotica aan kan gaan sturen. Dat wil ik straks kunnen doen vanaf mijn telefoon (het liefst vanuit 1 app). En uiteindelijk ook met spraak zoals de Amazon Echo of Google Home.
Nu heb ik de Homey wel vaak bekeken maar de spraak functie hiervan vind ik wel heel erg tegen vallen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nu:
- Philips hue verlichting
- Kaku

Nog toe te voegen:
- smart tv voor o.a. netflix en spotify
- diverse zigbee en zwave hardware voor bijv. elektrische gordijnen
- en ik wil graag mijn energie verbruik kunnen zien en mijn thermostaat kunnen bedienen (nefit ketel)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Geprobeerd nog niets. Wel heel veel gelezen maar zie door de bomen het bos niet meer.
Zie opties zoals de Homewizard, ics-2000, homey maar ook diverse oplossingen voor de raspberry pi (waarvan ik er nog een paar heb liggen).

Wat raden jullie aan? Een Homey plaatsen die alles al aan kan sturen en die later koppelen aan een betere spraak device?
Of losse modules voor de verschillende protocollen? En wat zijn hiervoor de beste oplossingen?

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.

Mvg.
René

Alle reacties

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:25
Ik zou een open platform nemen dat meerdere protocollen aan kan zodat je voor alle apparatuur (ook in de toekomst) de beste keuze kan maken en het in één systeem kan integreren. Ik zou eens testen met OpenHAB of Home Assistant op 1 van de raspberry pi's. OpenHAB werkt iig met zowel Amazon Alexa als Google Home.

• renevdstap
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 20:57
Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels de nieuwe nvidia Shield besteld. Het mooie hiervan is dat hij Google Assistent integratie heeft. Dus ik ga me eerst maar eens verdiepen in Openhab.

Groeten,
René

• Gplux
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Hi René,

Ik zit met precies dezelfde vraag als jij. Ik ben benieuwd hoe OpenHab bevalt? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gplux op 05-03-2017 09:37 ]

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:37
renevdstap schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:41:

Nog toe te voegen:
- smart tv voor o.a. netflix en spotify
Mocht je voor google home gaan, dan is het aanschaffen van een chromecast van een paar tientjes genoeg om je domme tv te voorzien van netflix en spotify.

Werkt perfect met spotify ("Hey Google, play my weekly playlist on TV").
Werkt grappig met netflix ("Hey Google, play the blacklist on netflix")

Spotify gebruik ik dagelijks via mijn google home. Netflix is grappig dat het kan, maar in de praktijk zoek ik vaak op mijn telefoon iets op omdat ik nog niet weet wat ik ga kijken. Als je een serie aan het bingen bent werkt het wel prima overigens.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• telenut
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 13:07
Ik heb ook zo een situatie thuis. Sinds kort ook een google home speaker.
Maar zoek een soort bridge tussen de home speaker en de homewizard. De hardware is er dus al, nu de software nog :-)
Heb ook 3 chromecast video's en 1 audio. Dus op dat vlak zit ik al goed.
rPi moet ook lukken.

EN voor de rest heel veel china brol :p

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-11 11:04
telenut schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:20:
Ik heb ook zo een situatie thuis. Sinds kort ook een google home speaker.
Maar zoek een soort bridge tussen de home speaker en de homewizard. De hardware is er dus al, nu de software nog :-)
Heb ook 3 chromecast video's en 1 audio. Dus op dat vlak zit ik al goed.
rPi moet ook lukken.

EN voor de rest heel veel china brol :p
Ik gebruik IFTTT om met de Home mijn verlichting etc aan te sturen!
Werkt dan wel met de HTTP commando's, dus de Home moet wel online toegankelijk zijn...

• telenut
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 13:07
Hoe juist maak je die http commando's bij IFTTT? Ga er ook eens mee experimenteren.
Pagina: 1