Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:59

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Bij een vriend van mij is de situatie dat ze een boiler hebben welke het hele huis voorziet. Ik ben gewend een CV-installatie met combiketel te hebben en een kleine close-in boiler (400W versie).

Dan heb je dus altijd direct heet water, en als je veel heet water nodig hebt dan trek je dat van de CV Combi.

Echter wil ik bijvoorbeeld even snel heet water kunnen pakken zonder de geiser te hoeven aanspreken. Ik zit er dus aan te denken om een klein regelcircuit te maken met een driewegklep tussen de aanvoer heetwater vanaf de geiser, de koudwaterleiding en de ingang van de close-in boiler.

Dit gecombineerd met een druksensor en een temperatuursensor kan je dan slim schakelen:
• Bij meer dan 10 seconden heet weter driewegklep water van de geiser laten vragen.
• Wanneer boiler koud is standaard water van de driewegklep laten vragen.
• Wanneer er geen watervraag meer is na bijv. 10 seconden de klep weer sluiten.

Het zullen wel onderdelen zijn die dus per dag meerdere keren worden gebruikt (vooral de driewegklep). Zijn er mensen die ervaring hebben met een dergelijke opstelling?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!