Mijn vraag
Ben voor een kennis naar een 'eenvoudige' pc aan het kijken. Nu zijn in dit geval de video prestaties niet het aller belangrijkste, maar ik liep tegen het volgende aan, en krijg er zelf online geen duidelijkheid over.
Welke gpu oplossing is krachtiger:
1- AMD A10-8750 + integrated AMD Radeon R7-graphics.
of
2- AMD A8-6600K + onboard AMD Radeon™ HD 8570D, 2048 MB HyperMemory
Aanvankelijk denk ik 'dedicated' videokaart, dus -2- is grafisch sterker.
Echter hoe meer ik zoek, hoe meer ik begin te twijfelen of de 2e wel als dedicated gpu gezien moet worden, of dat dit enkel een 'veredelde' integrated chip is?
Hoe meer ik zoek, hoe lastiger het wordt, aangezien de benchmarks vooral ook min of meer gelijkwaardige kaarten vergelijkt. (integrated met integrated, dedicated met dedicated)
Kan ik de HD8750D onboard toch gewoon beschouwen als een dedicated gpu?
En is de 2e gpu-oplossing dan inderdaad toch krachtiger?
Al vast erg bedankt!
Michiel
Ben voor een kennis naar een 'eenvoudige' pc aan het kijken. Nu zijn in dit geval de video prestaties niet het aller belangrijkste, maar ik liep tegen het volgende aan, en krijg er zelf online geen duidelijkheid over.
Welke gpu oplossing is krachtiger:
1- AMD A10-8750 + integrated AMD Radeon R7-graphics.
of
2- AMD A8-6600K + onboard AMD Radeon™ HD 8570D, 2048 MB HyperMemory
Aanvankelijk denk ik 'dedicated' videokaart, dus -2- is grafisch sterker.
Echter hoe meer ik zoek, hoe meer ik begin te twijfelen of de 2e wel als dedicated gpu gezien moet worden, of dat dit enkel een 'veredelde' integrated chip is?
Hoe meer ik zoek, hoe lastiger het wordt, aangezien de benchmarks vooral ook min of meer gelijkwaardige kaarten vergelijkt. (integrated met integrated, dedicated met dedicated)
Kan ik de HD8750D onboard toch gewoon beschouwen als een dedicated gpu?
En is de 2e gpu-oplossing dan inderdaad toch krachtiger?
Al vast erg bedankt!
Michiel