ASUS moederborden al geschikt voor Kaby lake

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainsman
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-05-2022
Een kleine twee maanden geleden heeft ASUS een firmware update online gezet om ASUS mobo's geschikt te maken voor kaby lake.
Mijn Vraag: als ik nu een ASUS mobo bestel is deze dan al voorzien van de juiste firmware voor kaby lake?
Ik kom van een AMD platform en heb dus geen CPU waarmee ik firmware kan flashen op een intel bordje.

Een gelijke vraag kan natuurlijk ook voor de moederborden van andere moederbordfabrikanten worden gesteld.

Beste antwoord (via mountainsman op 10-01-2017 14:33)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zoiets vraag je aan de verkoper van het bord.

Alleen die kan direct zien of het mobo dat jij besteld de laatste bios heeft. Als dit niet het geval is, zal de verkoper de laatste bios erop zetten.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zoiets vraag je aan de verkoper van het bord.

Alleen die kan direct zien of het mobo dat jij besteld de laatste bios heeft. Als dit niet het geval is, zal de verkoper de laatste bios erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 21:13
Waarom dan niet gelijk een bord wat gebouwd is voor deze chippies ?

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:08
Wacht tot de processors er zijn, en neem dan gelijk een bord van de nieuwe generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:38

nelizmastr

Goed wies kapot

mash_man02 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:46:
Waarom dan niet gelijk een bord wat gebouwd is voor deze chippies ?
Die zijn nog niet te koop. De 200 serie chipsets is vandaag pas onthuld.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

nelizmastr schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 23:02:
[...]

Die zijn nog niet te koop. De 200 serie chipsets is vandaag pas onthuld.
Kaby Lake is ook sinds vandaag officieel beschikbaar.
Het barst sinds vandaag van de reviews en benchmarks :)

Neemt niet weg dat voorraad in winkels allicht nog wat achter loopt, natuurlijk.
Maar officieel kan je ze kopen.

En wat betreft de BIOS/UEFI: Stuur gewoon een mail naar de winkel waar je wil bestellen.
In de regel willen ze het wel voor je fixen (zodat je dus een 100 series chipset board geschikt krijgt voor Kaby Lake). Waarschijnlijk gaan ze je aanraden om bij de bestelling even een opmerking toe te voegen dat je de meest recente firmware wil hebben.

En anders: veel moederborden kunnen via een recovery methode ook gewoon een nieuwe BIOS inladen.
Dan moet je de nieuwe firmware even op een USB stick zetten en in de PC prikken. Vaak gaat hij dan automatisch op zoek, soms moet je even een actie uitvoeren zoals een jumpertje verzetten ofzo. Dat staat dan wel in de handleiding (even opzoeken hoe je een BIOS recovery flash uitvoert)

[ Voor 57% gewijzigd door McKaamos op 03-01-2017 23:08 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:00
Ik denk niet dat het het waard is om nu te upgraden naar Kaby, de CPU's zijn €140 duurder maar ze performen exact het zelfde (op dezelfde clockspeed) als Skylake.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
peize9 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 02:34:
Ik denk niet dat het het waard is om nu te upgraden naar Kaby, de CPU's zijn €140 duurder maar ze performen exact het zelfde (op dezelfde clockspeed) als Skylake.
Dat is toch wel heel selectief kijken want:
1) het is maar 1 cpu die je bekijkt
2) het is de duurste Kaby Lake-cpu die Is aangekondigd (bij goedkopere zal het verschil minder zijn)
3) het is maar 1 winkel

Dus: Er is in dit stadium nog niets over de prijs te zeggen: die dingen zijn gisteren gelanceerd!

339 dollar gaat dus no-way € 495,- worden, tenzij ze zeer slecht te leveren blijken te zijn.

Bovendien weet je niet wat TS er mee wil gaan doen en daarom is het niet te zeggen of een duurdere proc nuttig is (10 bit hvec encoderen/decoderen soms?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

peize9 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 02:34:
Opzich heb je in het opzicht van rauwe performance gelijk. Clock-voor-clock is Kaby Lake niet of nauwelijks sneller dan Skylake.
Neemt niet weg dat er redenen zijn om toch voor Kaby Lake te kiezen, zoals White Feather al zegt.
White Feather schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 07:28:
[...]

Dat is toch wel heel selectief kijken want:
1) het is maar 1 cpu die je bekijkt
2) het is de duurste Kaby Lake-cpu die Is aangekondigd (bij goedkopere zal het verschil minder zijn)
3) het is maar 1 winkel

Dus: Er is in dit stadium nog niets over de prijs te zeggen: die dingen zijn gisteren gelanceerd!

339 dollar gaat dus no-way € 495,- worden, tenzij ze zeer slecht te leveren blijken te zijn.

Bovendien weet je niet wat TS er mee wil gaan doen en daarom is het niet te zeggen of een duurdere proc nuttig is (10 bit hvec encoderen/decoderen soms?).
Agree. Afgezien van de per-clock performance, zijn er echt wel andere dingen te zeggen over Kaby Lake.
Een goede performance-per-watt analyse heb ik bijvoorbeeld nog niet gezien, alleen een meting van stock.
Daar zat dan wel wat verschil in, en ik vraag me af of een naar Kabylake geklokte Skylake significant hogere vermogens gebruikt. Ik vermoed van wel.
Dat zou een pluspunt kunnen zijn.

En de support voor 10bit HEVC is ook een hele goeie. Skylakes kunnen dat nét niet aan en naar verluid kan Kabylake het wel vlekkeloos.
Scheelt weer de aanschaf van een losse videokaart, wat een hogere prijs voor Kabylake zeker rechtvaardigt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1