Pc start niet meer op na nieuwe behuizing

Pagina: 1
Acties:

• Ravinez
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-11 01:42
Beste medetweakers,

Ik heb vandaag mijn Carbide 100R binnen gekregen, gelijk aan de slag gegaan om mijn onderdelen in de nieuwe kast te plaatsen. Ik heb de volgende onderdelen:
Mobo: Gigabyte Z87M-D3H
Processor: I5 4440k
SSD: Samsung 850 pro
GPU: R9 270X MSI
Voeding: Seasonic 520w S12 bronze

Nu deed deze setup het prima in mijn oude kast, maar de kast was aan vervanging toe. Zo gezegd zo gedaan. Alleen nu zit ik met het probleem dat de pc niet opstart, ik zie heel schokkerig de CPU fan aangaan en daarna direct weer uit. Ik heb nu het volgende al geprobeerd, alles uit de kast gehaald en opnieuw aangesloten om te kijken of alles nog werkte, maar dit werkte ook niet meer, hetzelfde verhaal CPU fan gaat schokkerig aan voor 1 sec daarna weer uit. Ik heb nou geen idee of mijn MOBO kapot is of niet....

Kan iemand mij hiermee helpen? 8)7

• adminappelgebak
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-11 09:14
Misschien je voeding die tijdens de verhuizing stuk gegaan is? Feit dat je fan schokkerig aan gaat en daarna direct uit kan duiden op een stroomtekort. Heb je case fans? Draaien die ook schokkerig en slaan die daarna ook af? Moederbord piepjes die hoort of niet? Gaan er lampjes branden of ook niet?

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:16
De standaard vragen: zijn de juiste afstandsbusjes voor het moederbord geplaatst ? En overtollige verwijderd ?

Doet het systeem het wel goed als je het weer uit de behuizing haalt en bijvoorbeeld op een kartonnen doos legt en dan start ?

• Ravinez
De case fans die draaien wel prima maar gaan ook direct weer uit nadat het MOBO uitgaat. MOBO maakt geen piep geluid of iets dergelijks en er branden ook geen lampjes van het MOBO.

Ik heb idd het gehele systeem uit de behuizing gehaald op een kartonnen doos gelegd maar dit werkt ook helaas niet..

Heb nu net geprobeerd het gehele systeem in de oude behuizing te doen, hier werkt het nu ook niet meer. ^^

Verwijderd

8 pins cpu voedingskabel aangesloten?

BIOS reset gedaan door het omzetten van de cmos jumper of de batterij er een 10 tal tellen uit te halen?

• Ravinez
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:12:
8 pins cpu voedingskabel aangesloten?

BIOS reset gedaan door het omzetten van de cmos jumper of de batterij er een 10 tal tellen uit te halen?
doh ik ben echt een pannenkoek, ik was de 8 pins cpu vergeten |:(

Verwijderd

:+

• Ravinez
Hij doet het weer thanks! Hier mag een slotje op!
Pagina: 1