Interne USB poorten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• stefan212
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-12-2025
Hey tweakers,

Ik heb een vraag over interne usb poorten.

Aangezien sommige USB adapters nogal groot zijn, wil ik die in de kast plaatsen (zonder dat je die adapters aan de buitenkant ziet). Nu kwam ik dit tegen:

http://www.dx.com/nl/p/wb...I6GwodcC0BHw#.WGuuOoWcFPY

en

https://www.amazon.de/Sta...4105.134331690.1483451188

Nu is mijn vraag, dit is allemaal voor 2 poorten, eigenlijk heb ik er 4 nodig. Daarnaast, wat denken jullie dat het beste werkt op dit moederbord: MSI ATX Moederbord X99A SLI Plus

Of hebben jullie misschien andere suggesties?

Alvast bedankt!
Stefan

Alle reacties

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-12-2025

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Ik heb hier geen ervaring mee. Wel zie ik dat die interne usb adapter van Startech de usb aansluitingen naar de buitenrand van je moederbord laat wijzen. Heb je op die plek wel voldoende ruimte in de kast?

En verder heb je 2x een PCIe x1 poorten, dus zou je ook twee usb kaarten kwijt kunnen, tenzij je die ruimte nodig hebt voor je videokaart(en???).....

Ik zou in eerste instantie gaan voor de Startech, aangezien je dan geen gezeik krijgt met de ruimte die de videokaart nodig heeft. Helaas dan maar 2 interne usb poorten... of die Startech en één zo'n PCIe kaartje. Dan ben je er ook.

Make music, not war

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:06
Wat wil je in de kast gaan plaatsen dan?
WiFi of een Wireless muis gaan daar niet goed werken.

• stefan212
musiman schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:56:
Ik heb hier geen ervaring mee. Wel zie ik dat die interne usb adapter van Startech de usb aansluitingen naar de buitenrand van je moederbord laat wijzen. Heb je op die plek wel voldoende ruimte in de kast?

En verder heb je 2x een PCIe x1 poorten, dus zou je ook twee usb kaarten kwijt kunnen, tenzij je die ruimte nodig hebt voor je videokaart(en???).....

Ik zou in eerste instantie gaan voor de Startech, aangezien je dan geen gezeik krijgt met de ruimte die de videokaart nodig heeft. Helaas dan maar 2 interne usb poorten... of die Startech en één zo'n PCIe kaartje. Dan ben je er ook.
Een PCIe kaartje kan wel, maar dan uiteraard het liefste 4x usb 3.0 aan de binnenkamnt op 1 kaartje.
jeroen3 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:58:
Wat wil je in de kast gaan plaatsen dan?
WiFi of een Wireless muis gaan daar niet goed werken.
Het is een headset (logitech g930) + een muis (logitech G900 chaos spectrum). Daarnaast nog een draadloos toetsenbord (logitech K4000) en evt een wifi ontvangertje (optioneel). Waarom zou dit slecht gaan werken?

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
Omdat de kast een Faraday kooi is waar geen radiogolven doorheen komen. Tenzij je een groot venster erin hebt zitten, dan zal er in die richting wel ontvangst zijn.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:06
Je kunt beter een USB hubje achter je beeldscherm plakken met velcro, dan zie je hem ook niet, maar is er toch goed bereik.

• stefan212
Xudonax schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:05:
Omdat de kast een Faraday kooi is waar geen radiogolven doorheen komen. Tenzij je een groot venster erin hebt zitten, dan zal er in die richting wel ontvangst zijn.
Ik heb idd een venster. Het is de Cooler Master Storm Scout 2

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
Je kunt kijken naar een interne USB hub zoals de NZXT IU01 of de nieuwere, luxere NZXT Interal USB Hub. Je krijgt dan twee normale USB 2.0 poorten, dan zou je nog slechts één zo'n adapter zoals je gelinkt hebt nodig hebben.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-12-2025

Swordlord

Act first, think never

stefan212 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:09:
[...]

Ik heb idd een venster. Het is de Cooler Master Storm Scout 2
Misschien een alternatief ideetje:

Het zijn kasten die een mooi vakje bovenop de kast hebben tussen de handvaten.

Ik had vroeger een Storm scout 1 die van LAN party naar LAN party ging en had een USB hubje met dubbelzijdige tape bovenop de kast, tussen het handvat.
Opzicht uit het zicht, meeste dingen konden ingestoken blijven tijdens vervoer maar wel bereikbaar mocht je eventueel nog wat willen ompluggen.

Je had wifi onder optioneel. Mocht je wifi willen gaan gebruiken, dan kun je beter gaan kijken voor een standaard add-on kaart ipv dit ook nog eens over die USB hub te pushen, omdat je anders misschien de bandbreedte van je hub zit dicht te trekken en andere apparatuur misschien minder "high end" werken.

[ Voor 23% gewijzigd door Swordlord op 03-01-2017 17:57 ]

Pagina: 1