CTX PR1400F (21") Versus Iiyama A201HTPro510 (22")

Pagina: 1
Acties:

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:27
Ik twijfel tussen deze twee monitoren. De CTX heeft als voordeel:

Sony Trinitron buis
USB Hub
Dubbele vga aansluiting

De Iiyama heeft als voordeel:

Betere naamsbekendheid (en uitstraling)
FL 300,- goedkoper.

Mijn dillema is ga ik voor mijn gevoel dat zegt iiyama is beter of ga ik voor de tests van sony trinitron buizen en zeg ctx is beter ? Of zijn de sony trinitron buizen in de ctx monitoren niet te vergelijken met de buizen in hun eigen monitoren ?

Zover ik gelezen heb is een sony trinitron beter dan een Mitsubishi diamondtron, klopt dit ?
HELP :?

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:22

Rival24

I'll Be Back

Op maandag 02 juli 2001 00:00 schreef Loewe het volgende:
Ik twijfel tussen deze twee monitoren. De CTX heeft als voordeel:

Sony Trinitron buis
USB Hub
Dubbele vga aansluiting

De Iiyama heeft als voordeel:

Betere naamsbekendheid (en uitstraling)
FL 300,- goedkoper.

Mijn dillema is ga ik voor mijn gevoel dat zegt iiyama is beter of ga ik voor de tests van sony trinitron buizen en zeg ctx is beter ? Of zijn de sony trinitron buizen in de ctx monitoren niet te vergelijken met de buizen in hun eigen monitoren ?

Zover ik gelezen heb is een sony trinitron beter dan een Mitsubishi diamondtron, klopt dit ?
HELP :?
Als het je niet uitmaakt om zoveel geld uit te geven moet je voor de sony gaan, deze heeft naar mijn mening een mooier beeld (betere kleuren) en je kunt hem erg goed instellen.

Ik lees hier b.t.w. veel over Iiyama's die "fout" zijn.

Maar die beelbuis van sony is inderdaad beter dan die van mitsubishi

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:27
Op maandag 02 juli 2001 00:03 schreef rival24 het volgende:

[..]

Als het je niet uitmaakt om zoveel geld uit te geven moet je voor de sony gaan, deze heeft naar mijn mening een mooier beeld (betere kleuren) en je kunt hem erg goed instellen.

Ik lees hier b.t.w. veel over Iiyama's die "fout" zijn.

Maar die beelbuis van sony is inderdaad beter dan die van mitsubishi
En met voor de Sony gaan bedoel je dan ook een CTX ? want een sony is weer fl 700,- duurder en dan zit ik fl 1000,- boven het bedrag dat ik eerst wou uitgeven ! Jij zou dus voor een CTX gaan ?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Iik ken de 21" versie niet, maar ik weet wel dat bij iIyama 19" <--> CTX 19"je beter de CTX kan nemen (Zoveel probs met die nieuwe 19"en van iIyama)

Verwijderd

Het zal je niet veel helpen, maar ik heb een CTX 19" en die doet het naar mijn mening perfect.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Trinitron's zijn niet per definitie beter als Diamondtron's. Het is maar net wat voor electronica ze nog meer in de bak hebben gestopt. Het is wel zo dat er betere Trinitron's zijn dan Diamondtrons's; deze hebben een fijnere dotpitch (0.22) en vind je terug in de echt duurdere monitoren (3+mille). Zelf heb ik een A201HT en op m'n werk diverse 21" Dell en Sony Trinitron's (niet de allerduursten). Ik kan niet zeggen dat de Trinitron's beter zijn overigens.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1