pc start op en na 1 sec valt die uit.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 575384

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een zelf gebouwde game pc die ik in mei 2016 af had en toen als gelukkig mens ben gaan gamen. Veel plezier van gehad tot aan 30 december. Na een potje counter strike viel mijn pc ineens uit. Ik wilde hem daarna weer opstarten maar na 1 seconden opstarten viel die weer uit. Na 4 seconden probeerde de pc weer op te starten en viel weer uit na 1 seconden. Dit herhaalde zich telkens in dezelfde frequentie.
Ik heb de pc losgekoppeld van stroom en heb de aan/uit knop in gedrukt, 1 minuut gewacht en weer geprobeerd op te starten. Dit bracht geen verschil. Ik heb daarna alle kabels bekeken en sommigen losgehaald en weer vastgezet. Hierna was het probleem nog niet opgelost. Toen ben ik de voeding gaan doormeten want de voeding draaide wel als ik het groene draad met het zwarte draad door verbind. Deze waardes waren goed.
Na de meting ben ik alle componenten gaan loskoppelen en heb ik geprobeerd op te starten. Zonder succes.
Wat kan het probleem zijn?

Moederbord: ASRock B85M Pro4
Voeding: Cooler Master Silent Pro M500 (80 plus)
Processor: Intel Core i5-4460 – watergekoeld
Hardeschijf: Crucial M500 2,5 SSD - 240 gb
Seagate barracuda 7200.11 hdd - 1tb
Intern geheugen: Corsair Vengeance - 2x 16 gb ddr3 1600 MHz
Videokaart: MSI N660 TF 2GD5/OC - GF GTX 660 (1,033GHz), 2GB GDDR5

Beste antwoord (via Anoniem: 575384 op 06-01-2017 18:41)

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:42
voeding,bijna voor 100% zeker,als die op die manier uitvalt.
Ik heb eens precies hetzelfde gehad,bleek ook de voeding te zijn,ik zou dus eerst een andere voeding proberen

[ Voor 48% gewijzigd door freaky35 op 03-01-2017 14:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11:48
Het is moeilijk te bedenken vanaf hier wat het zou kunnen zijn.
Je verhaal klinkt alsof het of ligt aan je voeding of moederbord. Geeft je moederbord piepjes? En probeer de bios batterij te vervangen. Het zou niet moeten maar misschien is deze niet goed meer.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
Ik heb eens precies hetzelfde gehad,bleek ook de voeding te zijn,ik zou dus eerst een andere voeding proberen

[ Voor 48% gewijzigd door freaky35 op 03-01-2017 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kelwin123
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-10-2023
Stroomstekker losgekoppeld en de aan/uit knop van je PC 10 seconden ingedrukt gehouden?

Had ik ooit eens meegemaakt. Dat had het opgelost.

Rozen? Zijn rood. Hotel? Trivago. Elektrisch rijden? Doen we op de kermis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 16:58

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Ik ben het helemaal met freaky35 eens. De voeding. Je kunt het wel individueel doormeten, maar dan belast je niet alle uitgangen van de voeding tegelijkertijd.

Nieuwe voeding...

Make music, not war

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furbz4300
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-01 13:26
Beste Bobarke,

Ik ben het eens met dhr Freaky, wanneer het aan je moederbord ligt zou je in ieder geval nog iets van piepjes of dergelijken moeten horen vanaf het moederbord.
Ik heb dit gehad toen een van mijn condensators is gaan lekken.

mvg,

Ferdi

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gekkejantje schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:57:
Het is moeilijk te bedenken vanaf hier wat het zou kunnen zijn.
Je verhaal klinkt alsof het of ligt aan je voeding of moederbord. Geeft je moederbord piepjes? En probeer de bios batterij te vervangen. Het zou niet moeten maar misschien is deze niet goed meer.
nee het moederbord geeft geen piepjes of iets. na het vervangen van de bios batterij doet de pc helemaal niks meer. heb de oude erin terug gedaan maar nu doet de pc helemaal niks meer....
freaky35 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:58:
hmm.. okee ga ik even een andere voeding proberen, heb die alleen niet voor de hand liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• musiman

musiman

Succes!!!!!!!!!!! Ik hoor graag of een nieuwe voeding gewerkt heeft. :)
Furbz4300 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:03:
Beste Bobarke,

...

Ik heb dit gehad toen een van mijn condensators is gaan lekken.

mvg,

Ferdi
Had jij zo'n moederbord met "gejatte" condensatoren? ;)

[ Voor 134% gewijzigd door musiman op 03-01-2017 15:10 ]

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
musiman schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:01:
Ik ben het helemaal met freaky35 eens. De voeding. Je kunt het wel individueel doormeten, maar dan belast je niet alle uitgangen van de voeding tegelijkertijd.

Nieuwe voeding...
ja klopt daar heb je zeker een punt.
ik ga een andere voeding regelen en kijken of dat het probleem is!
thnx alvast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furbz4300
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-01 13:26
musiman schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:06:
Succes!!!!!!!!!!! Ik hoor graag of een nieuwe voeding gewerkt heeft. :)

[...]

Had jij zo'n moederbord met "gejatte" condensatoren? ;)
Haha nee, het was gewoon een oud beestje die ik veel heb gereanimeerd. Te veel, bleek achteraf ;)

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo!
Anoniem: 575384 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:05:
nee het moederbord geeft geen piepjes of iets. na het vervangen van de bios batterij doet de pc helemaal niks meer. heb de oude erin terug gedaan maar nu doet de pc helemaal niks meer....
Hmm dat is wel heel vreemd. Je hebt jezelf toch wel statisch ontladen hoop ik? En een batterij erin gedaan met de goede voltage, en de computer van het stroom afgehaald?
Je zegt dat de computer niks doet. Zie je wel een lichtje branden op bijvoorbeeld het moederbord en voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gekkejantje schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:24:
[...]

Hmm dat is wel heel vreemd. Je hebt jezelf toch wel statisch ontladen hoop ik? En een batterij erin gedaan met de goede voltage, en de computer van het stroom afgehaald?
Je zegt dat de computer niks doet. Zie je wel een lichtje branden op bijvoorbeeld het moederbord en voeding?
ja dit doe ik altijd voordat ik aan een pc werk om verdere schade te voorkomen. maar de pc reageerd nergens meer op...
nee er brand niks op het moederboord en ook niet op de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
je merkt wel als je de voedingskabel erin doet dat die contact maakt door een beetje geknetter wat je hoort. dus spanning krijgt die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo!
Ik moet het even vragen, heb je de stekker in het stopcontact gedaan? Zo ja, heb je achter op de voeding misschien een schakelaar die uit staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musiman

musiman

Ga die voeding nou even vervangen. :) Ben je van al het gezeur af.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gekkejantje schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:30:
Ik moet het even vragen, heb je de stekker in het stopcontact gedaan? Zo ja, heb je achter op de voeding misschien een schakelaar die uit staat?
ja die zet ik standaard eerst uit voordat ik de stekker eruit trek en doe ik pas aan als die er weer in zit de stekker. haha snap dat je het vraagt!
stekker zit ook in stekkerdoos die weer in stopcontact zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
musiman schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:31:
Ga die voeding nou even vervangen. :) Ben je van al het gezeur af.
haha, ja gaan we doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
Stekkerdoos niet kapot ? :) je zal de eerste niet zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-05 22:33
Iedereen schreeuwt hier voeding, maar bij mij was toch echt het moederbord overleden toen ik dit een keer voorhad...

Trouwens ook een AsRock moederbord....

[ Voor 15% gewijzigd door roches op 03-01-2017 15:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• musiman

musiman

roches schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:33:
Iedereen schreeuwt hier voeding, maar bij mij was toch echt het moederbord overleden toen ik dit een keer voorhad...
Dan nog zou ik eerst de voeding vervangen, want:
a) is het snelst aangesloten
b) is meestal goedkoper (ligt er wel aan wat voor voeding je koopt, natuurlijk)
c) is het meest waarschijnlijke

Mocht het dan tóch zo zijn, dat een andere voeding niet helpt, dan retourneer je de nieuwe voeding en koop je een nieuw moederbord.

Make music, not war

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roches
Ik dacht in dat geval ook eerst aan de voeding, maar bleek toch het moederbord te zijn....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musiman

musiman

Ja, ik snap jouw verhaal, roches. Maar dit is standaard troubleshooting: je stelt een paar hypothesen op wat de oorzaak zou kunnen zijn en daarna rangschik je op basis van het meest obvious, wat het snelst en goedkoopst is te realiseren. Die lijst werk je af. Wat jij gedaan hebt, is dan ook de juiste volgorde geweest, alleen in jouw geval was de eerste hypothese niet de juiste.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
En de voeding was duurder geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo!
In dit geval zou ik ook als eerste gaan voor een nieuwe voeding. Zit er toevallig een computerzaak vlakbij waar je zoiets zou kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
TS kan je niet van iemand een voeding lenen?.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Anoniem: 575384 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:54:
Beste mensen,

Ik heb een zelf gebouwde game pc die ik in mei 2016 af had en toen als gelukkig mens ben gaan gamen. Veel plezier van gehad tot aan 30 december. Na een potje counter strike viel mijn pc ineens uit. Ik wilde hem daarna weer opstarten maar na 1 seconden opstarten viel die weer uit. Na 4 seconden probeerde de pc weer op te starten en viel weer uit na 1 seconden. Dit herhaalde zich telkens in dezelfde frequentie.
Ik heb de pc losgekoppeld van stroom en heb de aan/uit knop in gedrukt, 1 minuut gewacht en weer geprobeerd op te starten. Dit bracht geen verschil. Ik heb daarna alle kabels bekeken en sommigen losgehaald en weer vastgezet. Hierna was het probleem nog niet opgelost. Toen ben ik de voeding gaan doormeten want de voeding draaide wel als ik het groene draad met het zwarte draad door verbind. Deze waardes waren goed.
Na de meting ben ik alle componenten gaan loskoppelen en heb ik geprobeerd op te starten. Zonder succes.
Wat kan het probleem zijn?

Moederbord: ASRock B85M Pro4
Voeding: Cooler Master Silent Pro M500 (80 plus)
Processor: Intel Core i5-4460 – watergekoeld
Hardeschijf: Crucial M500 2,5 SSD - 240 gb
Seagate barracuda 7200.11 hdd - 1tb
Intern geheugen: Corsair Vengeance - 2x 16 gb ddr3 1600 MHz
Videokaart: MSI N660 TF 2GD5/OC - GF GTX 660 (1,033GHz), 2GB GDDR5
Damn! :o Vriend van me z'n ASRock B75 Pro 3 is ook net overleden. Dat mobo is wel een "generatie" voor de jouwe dus helemaal vergelijken kan en mag ik niet, maar het is wel opvallend... Of toch eerder toevallig? :+ /me mompelt iets over geprogrammeerde veroudering..

Hij had in ieder geval ook exact hetzelfde voor als jij. Computer aanzetten, 1 seconde doet hij iets, dan valt hij uit en doet hij 3 à 4 seconden niets waarna het verhaal opnieuw begint. Ik dacht initieel ook aan een voeding, maar dat bleek de schuldige dan uiteindelijk toch niet te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
Word toch troubleshooten, ik zou eerst een andere voeding proberen,mocht dit niet werken,dan kan het niet anders het moederbord zijn.

Als TS een voeding van iemand kan lenen,of van de winkel waar hij het spul gekocht heeft,dan kan hij dingen uitsluiten.

En een voeding is makkelijker te vervangen als het moederbord.
Mocht het namelijk het moederbord niet zijn,zou hij alsnog een andere voeding moeten kopen.

Nu kan hij in de voeding terug brengen en dan een ander moederbord aanschaffen,als de voeding goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gekkejantje schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:45:
In dit geval zou ik ook als eerste gaan voor een nieuwe voeding. Zit er toevallig een computerzaak vlakbij waar je zoiets zou kunnen testen?
ja er zit er 1 in de buurt. maar ken niemand die er even 1 kan uitlenen om te testen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo!
ja er zit er 1 in de buurt. maar ken niemand die er even 1 kan uitlenen om te testen..
Als deze zaak toevallig ook een werkplaats heeft kan je misschien vragen of ze het voor je kunnen testen met een andere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gekkejantje schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:21:
[...]

Als deze zaak toevallig ook een werkplaats heeft kan je misschien vragen of ze het voor je kunnen testen met een andere voeding.
heb even gebeld en ga er morgen langs!
ik zal morgen hier laten horen of het de voeding was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo!
Mooi als je er achter bent, zal ik de winkel waar je het defecte product(en) vandaan hebt vragen wat ze eraan gaan doen. Als consument heb je geloof ik altijd recht op een goed product, en de daarbij horende 2 jaar garantie. Iets wat binnen een jaar kapot gaat lijkt me niet een degelijk product. Tenzij je er natuurlijk heel onzorgvuldig mee om bent gegaan.
Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
er zit 5 jaar garantie op die voeding,als het deze is,dan zou deze gewoon omgeruild moeten worden voor een nieuwe.

http://www.coolermaster.c...ort/model/RS-500-AMBA-D3/

plus pc is nog geen jaar oud

[ Voor 31% gewijzigd door freaky35 op 03-01-2017 16:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Heeft iemand al geadviseerd om eens te testen met een andere voeding? :+

Ik heb zowel ervaring gehad met defecte voedingen als met defecte moederborden met vergelijkbare symptomen. Uiteraard is het het makkelijkst een andere voeding te testen.

Hier is wel je risico:
Indien een nieuwe voeding het probleem niet oplost en het het moederbord is, die defect is geraakt, zul je waarschijnlijk een nieuw moederbord gaan testen. Echter KAN het zo zijn dat een brakke voeding je moederbord heeft gesloopt. Ze kunnen beide een probleem hebben, 1 veroorzaakt de ander.

Gewoon even een waarschuwing waar je misschien rekening mee kunt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste mensen,

Mijn pc draait weer! We hebben een andere voeding getest en het probleem bleef het zelfde. De man bij de computer zaak zei ook meteen moederbord. Ik heb mijn pc daar achter gelaten en de medewerker van de computer zaak heeft het gecheckt of het inderdaad aan het moederbord ligt. Ja, het moederbord was het probleem deze heeft het helaas begeven. Hij heeft een nieuw moederbord geplaatst en nu werkt de pc weer goed.
er zit nu in plaats van de ASrock B85M Pro4 een ASUS H81-PLUS in.

Bedankt voor alle reacties en hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo!
Oke blij dat het opgelost is! Ik zou misschien toch nog even de (web)winkel bellen, het product hoort niet in een jaar kapot te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-05 20:56
Kom hier nu terecht terwijl ik zoek op deze klachten.. Heb exact hetzelfde meegemaakt, ook vervangen door die ASUS en die heeft nu hetzelfde probleem -_-
Pagina: 1