Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC Upgrade (Max 600 euro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste, ik ben erover na aan het denken om mijn huidige PC een upgrade te geven, maar heb hier wat hulp bij nodig. Dit is mijn huidige systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4770 Boxed€ 335,-€ 335,-
1Intel Desktop Board DH87RL€ 0,-€ 0,-
1Asus GTX760-DC2OC-2GD5€ 0,-€ 0,-
1Corsair Builder CX600€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 335,-

Mijn kast: Inwin Midi Tower M035 m-ATX
en RAM: 2x Corsair 4GB DDR3 geheugen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben een gamer die tijdens het spelen ook nog graag zijn gameplay streamt en/of opneemt. Daarnaast doe ik ook aan videobewerking.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb er max 600 euro voor over.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil graag mijn CPU, kast, voeding en moederbord graag meenemen. Verder heb ik al een kleine 120GB SSD en een 1TB HDD welke ik ook graag mee zou willen nemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil sowieso een nieuwe grafische kaart, RAM en een grotere SSD. Volgende heb ik samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 290,-€ 290,-
1Corsair Vengeance 16GB 1600MHz CL10€ 114,30€ 114,30
1Samsung 850 EVO 250GB€ 95,95€ 95,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 500,25

Of is het verstandig om een nieuw moederbord aan te schaffen, welke DDR4 ondersteund?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst NVidea omdat ik hier vertrouwd mee ben.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Hulp bij het maken ban de juiste keuze.

Alvast bedankt voor de hulp!

Robbin

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 11:46
Ziet er op zich redelijk uit, ik zou je alleen aanraden om terug te vinden welk geheugen je hebt gekocht en deze nogmaals kopen i.p.v. een heel nieuw setje van 16GB, omdat je nog 2 geheugen slots over hebt.
Als je een nieuw moederbord zou kopen dat DDR4 ondersteunt, zou je ook een nieuwe processor moeten kopen, hierom zou ik je aanraden om gewoon processor en moederbord te houden en DDR3 te kopen.
Je kan wat geld besparen en de grotere, goedkopere en (bijna) even snelle pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB te kopen.
Ik zou je trouwens zelf aanraden om een RX 480 te kopen i.p.v. een GTX 1060, deze heeft sinds kort even goede prestaties bij DX11 en betere prestaties bij DX12 games, daarnaast heb je de optie om wanneer je een nieuwe monitor koopt ook een freesync monitor te gebruiken. En als laatste heeft AMD over langere tijd betere driversupport. Je kan natuurlijk ook gewoon de 1060 nemen als je liever Nvidia neemt, ik denk alleen dat AMD momenteel een betere koop is.
Als laatste zou ik je sterk aanraden om een nieuwe voeding te kopen, de CX600 die je nu in je systeem hebt is echt bar kwaliteit, en je mag al blij zijn dat je nog niks hebt gefrituurd met dat ding, ik zou kijken naar iets als de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M
450 watt is meer dan genoeg voor dat systeem, dus daar hoef je je verder geen zorgen over te maken.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 17:49

RvL

Als je een moederbord wil wat DDR4 ondersteunt moet je ook een nieuwe processor nemen want dan kom je namelijk in socket 1151 uit.

Hoeveel RAM heb je er nu in zitten? En zou het niet makkelijker zijn om dat uit te breiden? Tenzij je alle banken vol hebt op dit moment natuurlijk.

Samsung 850 EVO zou ik vervangen door een pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB. Stukje goedkoper, meer opslag en het verschil in prestaties ga je in de praktijk niet merken.

Heb je een reden om voor nVidia te kiezen? Je bent er mee vertrouwd, maar verandering is niet eng ;) De RX 480 is, na diverse driveroptimalisatie, nagenoeg net zo snel op DX11 spellen en sneller in de meeste DX12 spellen. Daarnaast hebben de ReLive drivers standaard al software aan boord voor streaming (verder geen ervaring mee). Voordeel van AMD vind ik ook dat ze hun oudere GPU vaak langer ondersteunen dan nVidia dat doet. pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G is een voorbeeld van een goede RX 480.

edit:
In essentie dus van Finntasy ook zegt :)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Finntasy schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:38:

Als laatste zou ik je sterk aanraden om een nieuwe voeding te kopen, de CX600 die je nu in je systeem hebt is echt bar kwaliteit, en je mag al blij zijn dat je nog niks hebt gefrituurd met dat ding
Dat is natuurlijk dikke onzin.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Finntasy
-The_Mask- schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:41:
[...]

Dat is natuurlijk dikke onzin.
Weet niet wanneer TS zijn CX600 heeft gekocht, maar hier wat verduidelijking over waarom ik dit meldde:
http://www.tomshardware.c...corsair-cx600-cx600m.html (Lees 1ste reactie, heb trouwens van vele anderen ook slechte dingen gehoord over de Builder series, in dit geval dan degene die Seasonic niet maakt.)

[ Voor 5% gewijzigd door Finntasy op 03-01-2017 14:46 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Finntasy schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:44:
[...]

Weet niet wanneer TS zijn CX600 heeft gekocht
Maakt geen verschil, de CX600 non 80PLUS, 80PLUS en 80PLUS Bronze zijn allemaal geen PC slopende voedingen.
, maar hier wat verduidelijking over waarom ik dit meldde:
http://www.tomshardware.c...corsair-cx600-cx600m.html (Lees 1ste reactie,
Just a couple of days ago, the Corsair CX line of power supplies was lowered from Tier 3 to Tier 4 due to the numerous numbers of them showing up here with problems. And most of these units are less than 2 years old.

By reclassifying those power supplies as Tier 4, what we have been telling people for a long time now is being backed up by the wording in the power supply listing.
De Tierlijst op Tomshardware is 100% onzin, die lijst is samengesteld door mensen met geen tot heel weinig kennis over voedingen en de voedingen staan dan ook vrij willekeurig door elkaar.

En om nu de conclusie te trekken dat van een veel verkochte voeding meer problemen zijn dan van een weinig gekochte voeding slaat natuurlijk nergens op. Dat is namelijk wat daar gedaan wordt. Als er een miljoen van verkocht worden en duizend mensen hebben een probleem dan is dat natuurlijk stukken beter dan een voeding waarvan 10000 worden verkocht en waar 100 van stuk zijn gegaan. In het laatste geval is immers de uitval 10 maal hoger.
Those units are not to be used in any system that is used for gaming.
Ook weer onzin, een voeding maalt er niet om als de PC wordt gebruikt voor gaming of voor iets anders. De voeding kan onmogelijk een verschil zien.
Tier Four
No Japanese capacitors found. Only Taiwanese capacitors and may even include Chinese capacitors.
Je hebt ook goede condensators van andere fabrikanten die de oorsprong hebben in Taiwan of China.
Very basic safety circuits
Is ook een budget voeding, dat was bij andere budget voedingen in die tijd niks anders.
or even thin gauge wiring used.
Niet juist, gewoon normale 18 AWG draden.
Not for gaming rigs or overclocking systems of any kind.
Weer met die gaming onzin, maar nu ook nog met overklokken. Overklokken veranderd ook niks aan het systeem. Een voeding heeft niks met overklokken nodig.
Avoid unless your budget dictates your choice.
De CX600 was vaak niet interessant, omdat 600W bijna alleen nodig is voor twee high-end videokaarten, maar daarvoor had de voeding niet de juiste aansluitingen. Ook kun je natuurlijk wel een high-end voeding betalen als je ook twee high-end videokaarten kan betalen.

De CX500 en CX430 waren een aantal jaren terug prima overwegen. Nu overigens niet meer doordat de opvolgers de CX450M en CX550M al even geleden gelanceerd zijn. En de niet modulaire versies ook bijna komen. Deze voedingen beschikken over DC-DC en zijn daarmee meer geschikt voor moderne PC's. Aantal jaar geleden was dit minder noodzakelijk.
heb trouwens van vele anderen ook slechte dingen gehoord over de Builder series, in dit geval dan degene die Seasonic niet maakt.)
Er is maar één CX gemaakt door Seasonic en dat is de CX400 en die is idd een beetje beter over de gehele linie, maar dat verschil is relatief klein. Dus als je een CX600 een PC slopende voeding vindt, dan kan het niet anders dat je dat ook van de CX400 vindt.

AMD Nieuwsdiscussie

• Finntasy
-The_Mask- schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:02:
[...]

Maakt geen verschil, de CX600 non 80PLUS, 80PLUS en 80PLUS Bronze zijn allemaal geen PC slopende voedingen.

[...]

[...]

De Tierlijst op Tomshardware is 100% onzin, die lijst is samengesteld door mensen met geen tot heel weinig kennis over voedingen en de voedingen staan dan ook vrij willekeurig door elkaar.

En om nu de conclusie te trekken dat van een veel verkochte voeding meer problemen zijn dan van een weinig gekochte voeding slaat natuurlijk nergens op. Dat is namelijk wat daar gedaan wordt. Als er een miljoen van verkocht worden en duizend mensen hebben een probleem dan is dat natuurlijk stukken beter dan een voeding waarvan 10000 worden verkocht en waar 100 van stuk zijn gegaan. In het laatste geval is immers de uitval 10 maal hoger.

[...]

Ook weer onzin, een voeding maalt er niet om als de PC wordt gebruikt voor gaming of voor iets anders. De voeding kan onmogelijk een verschil zien.

[...]

Je hebt ook goede condensators van andere fabrikanten die de oorsprong hebben in Taiwan of China.

[...]

Is ook een budget voeding, dat was bij andere budget voedingen in die tijd niks anders.

[...]

Niet juist, gewoon normale 18 AWG draden.

[...]

Weer met die gaming onzin, maar nu ook nog met overklokken. Overklokken veranderd ook niks aan het systeem. Een voeding heeft niks met overklokken nodig.

[...]

De CX600 was vaak niet interessant, omdat 600W bijna alleen nodig is voor twee high-end videokaarten, maar daarvoor had de voeding niet de juiste aansluitingen. Ook kun je natuurlijk wel een high-end voeding betalen als je ook twee high-end videokaarten kan betalen.

De CX500 en CX430 waren een aantal jaren terug prima overwegen. Nu overigens niet meer doordat de opvolgers de CX450M en CX550M al even geleden gelanceerd zijn. En de niet modulaire versies ook bijna komen. Deze voedingen beschikken over DC-DC en zijn daarmee meer geschikt voor moderne PC's. Aantal jaar geleden was dit minder noodzakelijk.

[...]

Er is maar één CX gemaakt door Seasonic en dat is de CX400 en die is idd een beetje beter over de gehele linie, maar dat verschil is relatief klein. Dus als je een CX600 een PC slopende voeding vindt, dan kan het niet anders dat je dat ook van de CX400 vindt.
Duidelijk, dan kan hij gewoon zijn CX600 houden.

• -The_Mask-
  • Niet online
Finntasy schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:20:
[...]

Duidelijk, dan kan hij gewoon zijn CX600 houden.
Dat is weer een andere discussie en afhankelijk van welke die heeft en hoe oud die is. Want het is dan wel geen PC slopende voeding het is wel een budget serie en de levensduur daarvan is niet eeuwig.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2017 15:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:22:
[...]

Dat is weer een andere discussie en afhankelijk van welke die heeft en hoe oud die is. Want het is dan wel geen PC slopende voeding het is wel een budget serie en de levensduur daarvan is niet eeuwig.
Mijn voeding is net zo oud als mijn pc en heb mijn pc begin 2014 laten bouwen.

Hoop dat dit helpt?

• -The_Mask-
  • Niet online
Gebruik hem nog iets van 3 tot 4 jaar en vervang de voeding dan. Dan heeft die zijn beste tijd wel gehad en kun je hem beter vervangen.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor alle tips!
Pagina: 1