Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aansluiten telefoon

Pagina: 1
Acties:

• HB__
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik heb een vraag ik heb namelijk een nieuwbouw huis waar ik in mijn woonkamer 2 standaard RJ45 aansluitingen heb welke netjes zijn getrokken naar de meterkast, nou zou ik alleen graag mijn analoge telefoon aan willen sluiten op deze rj45 poorten, wat moet ik doen om dit goed werkend te krijgen (en qua snoer, telefoon heeft natuurlijk standaard een rj11 en qua aansluiting op mijn modem?

ik heb al een hoop informatie gevonden hierover maak word er nog steeds niet heel erg wijs. Moet ik nou een kabel hebben RJ11 -> RJ45 en in de meterkast van RJ45 weer naar RJ11 (voor in het modem) zoja wat voor schema moet ik dan gebruiken van RJ11 naar RJ45 en andersom?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt op zich een 6p2c RJ-11 in een 8p8c (RJ-45 is iets specifieks wat je niet bedoelt) stoppen. Daarmee maak je wel de pinnen enigszins lam dus houd dat niet te lang vol en koop of maak een kabel met de goede connectors aan beide kanten. Je gebruikt altijd de middelste twee (blauw in een ethernetkabel) pinnen daarvoor.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 03-01-2017 13:59 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Voor gewone telefonie heb je maar twee draadjes nodig, dus zolang het directe verbindingen zijn (dus zonder hub of switch er tussen) maakt het niet uit welke, als je maar aan beide kanten dezelfde gebruikt

Dus als in je telefoon een rj11 gaat, dan daar een rj11-> rj45. Idem voor je modem, als daar een rj11 in gaat dan een rj45->rj11

Everything is better with Bluetooth

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:29
Ik heb deze kabels daarvoor aangekocht.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-11 14:37
gewoon een rj 45 stekker gebruiken en het flat cabletje in de middelste 4 pennen zetten. aande andere kant een rj11 en klaar.let wel ff op dat je een bepaalde kleur aan 1 dezelfde kant houd.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:13

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Zoals Arator zegt: Je hebt twee kabel nodig zoals deze: https://www.hardwarewebwi...1-6p4c-zwart-3-meter.html

Kan je natuurlijk ook zelf maken.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-11 14:37
T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:06:
Zoals Arator zegt: Je hebt twee kabel nodig zoals deze: https://www.hardwarewebwi...1-6p4c-zwart-3-meter.html

Kan je natuurlijk ook zelf maken.
dat legde ik uit boven jou voorbeeld.maar dit is nog makkelijker

• HB__
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
Thanks allemaal! ik heb nu aan een originele telefoon kabel een RJ45 connector gemaakt (op de middelste 4 pinnetjes). Aan de andere kant een verloop stekker met hetzelfde dus een telefoon stekker naar RJ45. werkt top bedankt voor het mee denken!

Dit topic kan verder worden afgesloten

[ Voor 7% gewijzigd door HB__ op 05-01-2017 08:36 ]

Pagina: 1