Wijziging User Review - Crypter kesj

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 10:43
Meneer heeft met mij een slechte V&A ervaring. dit is prima, maar ik wens niet dat hij mijn persoonlijke DM's met hem zo openbaar maakt in een V&A beoordeling. is hier wat aan te doen?

[ Voor 6% gewijzigd door CRpt3r55 op 03-01-2017 13:34 ]

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dit is niet de bedoeling zo. Verwijderd en user geïnformeerd dat hij een nieuwe kan plaatsen zonder openbaren van 1:1 communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
Super. dank je wel!

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 06:37
Review gaat er terug op, zonder screenshots.

Wel een beetje raar dat de links niet gewoon verwijderd zijn en de review is blijven staan. Daar is het systeem toch voor?

Overigens heb ik geen bericht ontvangen van de mod. Maar als je me alsnog contact: kun je dan misschien even mijn tekst van de post meesturen? Die lijkt me namelijk wel handig voor potentiële kopers.

[ Voor 20% gewijzigd door kesj op 03-01-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er gaat altijd een e-mail uit naar het adres in je profiel, met kopie van de review. Ik zou toch even je mailbox / spambox checken dan.

Wij gaan in de regel niet snijden in reviews, tenzij het slechts gaat om het veranderen van een naam in een neutrale verwijzing, omdat er daarmee het risico niet is van verandering van de context en inhoud. Wijzigen we reviews in meer detail, dan is het mogelijk dat we juridisch eigenaar worden van de inhoud, en daar zitten we niet op te wachten. Dat is helaas niet anders - en daarom sturen we ook altijd een mail met een kopie zodat het eenvoudig herplaatst kan worden :)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even ter aanvulling voor de verkoper: een overeenkomst komt tot stand door middels van aanbod en acceptatie. Ondanks dat er niet concreet "ik koop hem" staat, lees ik uit de communicatie wel dat de koper er een gerechtvaardigd vertrouwen in mocht hebben dat hij kon betalen en dat het dan verstuurd zou worden. Daarmee ligt er een aanbod, waarna ik uit handelen zie dat dat aanbod geaccepteerd wordt. De overeenkomst komt daarmee tot stand.

Je kan niet zomaar eenzijdig een overeenkomst opzeggen. Zodra die tot stand komt schept die verplichtingen van betaling en levering. Het is een veelgemaakte fout te denken dat pas als het betaald en geleverd is de overeenkomst ook tot stand komt.

Per saldo kan koper je dus nog steeds houden aan het gedane aanbod, zelfs levering via rechtswege afdwingen. Gezien je stelt dat het niet elders verkocht is, zie ik ook geen reden niet alsnog na te komen.

Het lijkt me duidelijk dat je hier niet van op de hoogte was; laat het daarom een les zijn dat je volgende keer zeer, zeer duidelijk bent over het moment van akkoord en dat het aanbod onder voorbehoud zodat je het aan een ander zou kunnen verkopen.

Dit gezegd hebbende, het statement dat je een review terug zal plaatsen omdat je een negatieve krijgt vindt ook geen doorgang. Wraakreviews worden per definitie verwijderd. Gezien hier een concrete poging ligt, en het duidelijk is dat de communicatie aan jouw zijde te kort schoot en zelfs leidde tot niet nakomen van verplichtingen, zullen we een review door verkoper ook niet toestaan.

Persoonlijke omstandigheden zijn geen reden een overeenkomst niet na te komen. Wijs ik er gelijk op dat je niet de waarheid spreekt over het nog niet verkocht hebben, zoals duidelijk uit je communicaties blijkt.
Als je geen negatieve reviews wil scoren, begin dan met je afspraken nakomen en eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
Was verder ook niet van plan een review te gaan plaatsen. Ik weet dat het voor het overgrote deel ook aan mij ligt, maar ik vind het niet ok dat het zo op deze manier gaat.

Ik snap je post en ga er volgende keer op letten. Bedankt voor je feedback!

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 06:37
Dank Floppus.

Als de verkoper me gewoon had laten weten dat de verkoop niet doorging, had ik het prima gevonden.

We hadden overigens wel degelijk een overeenkomst (maar ik zal geen screenshots meer plaatsen). Daarom valt het me tegen om vervolgens de review van een mede-Tweaker te lezen, waarin duidelijk wordt dat hij de gelukkige koper blijkt te zijn. Terwijl de verkoper zelfs daarna nog beweert dat hij het product niet heeft verkocht...

Juist vanwege dit liegen en draaien (en mij dreigen met een negatieve review...), heb ik mijn review geplaatst. En die komt er nu gewoon weer. Dit keer zonder de screenshots, die had ik de vorige keer niet moeten en mogen toevoegen. Dus terecht dat ik daar op ben gewezen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruiker.