Gezien mijn oude laptop bijna onwerkbaar is geworden wil ik een desktop samen gaan stellen, hieronder de standaard vragen + antwoorden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen: Mijn steamlibrary bestaat uit aardig wat games die op mijn huidige systeem onspeelbaar zijn geworden, denk aan games als Skyrim en GTA V.
- Illustrator, Photoshop en InDesign
- Solidworks en in mindere mate Blender
- Programmeren, laatste halfjaar heb ik dit weer opgepakt, vooral erg hobbymatig nu wat aan het rotzooien met Unity3D.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de €1250,- als ik het mezelf kan verantwoorden kan dit wat hoger worden, lager is natuurlijk altijd mooi meegenomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Keyboard, muis en Windows 10 is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik denk nodig te hebben en in mijn budget past staat in het wenslijstje onderaan deze post.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op zich niet, heb in het verleden altijd met Intel en Nvidia gewerkt en begrijp dat dit minder Power Hungry en stiller is dan een gelijkwaardige AMD variant.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Het geluidsniveau zou ik een beetje willen drukken (vandaar de case).
- Verder verwacht ik niet, gezien mijn budget en de "all-roundheid" van de software wat ik wil gaan gebruiken, dat ik alles op ultramega settings kan gaan zetten. Ik wil dat het systeem soepel loopt en het een paar jaar mee kan gaan waarna ik kan gaan upgraden.
Ga je overklokken?
Was ik niet van plan, puur omdat ik bang ben om met dat soort dingen aan te kloten. Als jullie mij hier gaan aanraden/geruststellen om dit toch echt te proberen zou het alsnog kunnen.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Natuurlijk een kritische blik op het lijstje
- Is het geheel compatibel?
- Zijn er prijs/kwaliteit technisch betere opties.
- Op dit moment heb ik voor een i5 gekozen, gezien na wat research ik begrijp dat ik echt winst maak tijdens het renderen. Aangezien ik +- driemaal per jaar een animatie maak met solidworks wat echt even duurt en dus wat aan een i7 ga hebben, heb ik deze eruit gelaten. Mocht dit een foute aanname zijn en ga ik wel degelijk meer hebben aan een i7 hoor ik het graag.
- Ergens heb ik gelezen dat deze januari intel met nieuwe processors komt, nog een idee om dat af te wachten?
Alvast bedankt
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen: Mijn steamlibrary bestaat uit aardig wat games die op mijn huidige systeem onspeelbaar zijn geworden, denk aan games als Skyrim en GTA V.
- Illustrator, Photoshop en InDesign
- Solidworks en in mindere mate Blender
- Programmeren, laatste halfjaar heb ik dit weer opgepakt, vooral erg hobbymatig nu wat aan het rotzooien met Unity3D.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de €1250,- als ik het mezelf kan verantwoorden kan dit wat hoger worden, lager is natuurlijk altijd mooi meegenomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Keyboard, muis en Windows 10 is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik denk nodig te hebben en in mijn budget past staat in het wenslijstje onderaan deze post.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op zich niet, heb in het verleden altijd met Intel en Nvidia gewerkt en begrijp dat dit minder Power Hungry en stiller is dan een gelijkwaardige AMD variant.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Het geluidsniveau zou ik een beetje willen drukken (vandaar de case).
- Verder verwacht ik niet, gezien mijn budget en de "all-roundheid" van de software wat ik wil gaan gebruiken, dat ik alles op ultramega settings kan gaan zetten. Ik wil dat het systeem soepel loopt en het een paar jaar mee kan gaan waarna ik kan gaan upgraden.
Ga je overklokken?
Was ik niet van plan, puur omdat ik bang ben om met dat soort dingen aan te kloten. Als jullie mij hier gaan aanraden/geruststellen om dit toch echt te proberen zou het alsnog kunnen.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Natuurlijk een kritische blik op het lijstje
- Is het geheel compatibel?
- Zijn er prijs/kwaliteit technisch betere opties.
- Op dit moment heb ik voor een i5 gekozen, gezien na wat research ik begrijp dat ik echt winst maak tijdens het renderen. Aangezien ik +- driemaal per jaar een animatie maak met solidworks wat echt even duurt en dus wat aan een i7 ga hebben, heb ik deze eruit gelaten. Mocht dit een foute aanname zijn en ga ik wel degelijk meer hebben aan een i7 hoor ik het graag.
- Ergens heb ik gelezen dat deze januari intel met nieuwe processors komt, nog een idee om dat af te wachten?
Alvast bedankt
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 239,89 | € 239,89 |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G | € 290,- | € 290,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 94,- | € 94,- |
| 1 | Dell SE2416H Zwart | € 148,65 | € 148,65 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 94,95 | € 94,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 124,90 | € 124,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.220,24 | |