Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

All-Round systeem voor €1250,-

Pagina: 1
Acties:

• NeoreyS
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-08 16:34
Gezien mijn oude laptop bijna onwerkbaar is geworden wil ik een desktop samen gaan stellen, hieronder de standaard vragen + antwoorden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen: Mijn steamlibrary bestaat uit aardig wat games die op mijn huidige systeem onspeelbaar zijn geworden, denk aan games als Skyrim en GTA V.
- Illustrator, Photoshop en InDesign
- Solidworks en in mindere mate Blender
- Programmeren, laatste halfjaar heb ik dit weer opgepakt, vooral erg hobbymatig nu wat aan het rotzooien met Unity3D.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de €1250,- als ik het mezelf kan verantwoorden kan dit wat hoger worden, lager is natuurlijk altijd mooi meegenomen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Keyboard, muis en Windows 10 is aanwezig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik denk nodig te hebben en in mijn budget past staat in het wenslijstje onderaan deze post.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op zich niet, heb in het verleden altijd met Intel en Nvidia gewerkt en begrijp dat dit minder Power Hungry en stiller is dan een gelijkwaardige AMD variant.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Het geluidsniveau zou ik een beetje willen drukken (vandaar de case).
- Verder verwacht ik niet, gezien mijn budget en de "all-roundheid" van de software wat ik wil gaan gebruiken, dat ik alles op ultramega settings kan gaan zetten. Ik wil dat het systeem soepel loopt en het een paar jaar mee kan gaan waarna ik kan gaan upgraden.

Ga je overklokken?
Was ik niet van plan, puur omdat ik bang ben om met dat soort dingen aan te kloten. Als jullie mij hier gaan aanraden/geruststellen om dit toch echt te proberen zou het alsnog kunnen.

Wat verwacht je van ons?[i]
- Natuurlijk een kritische blik op het lijstje ;)
- Is het geheel compatibel?
- Zijn er prijs/kwaliteit technisch betere opties.
- Op dit moment heb ik voor een i5 gekozen, gezien na wat research ik begrijp dat ik echt winst maak tijdens het renderen. Aangezien ik +- driemaal per jaar een animatie maak met solidworks wat echt even duurt en dus wat aan een i7 ga hebben, heb ik deze eruit gelaten. Mocht dit een foute aanname zijn en ga ik wel degelijk meer hebben aan een i7 hoor ik het graag.
- Ergens heb ik gelezen dat deze januari intel met nieuwe processors komt, nog een idee om dat af te wachten?

Alvast bedankt :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 239,89€ 239,89
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 81,95€ 81,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 290,-€ 290,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 94,-€ 94,-
1Dell SE2416H Zwart€ 148,65€ 148,65
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 94,95€ 94,95
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 124,90€ 124,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.220,24

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:49

RvL

Op zich niet veel mis met je lijstje. De voeding is alleen overkill. Met een pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M ben je er ook.

De keuze qua processor op dit moment is goed. Intel is op dit moment nog redelijk heer en meester over AMD. Echter, AMD komt binnenkort met de nieuwe Ryzen processors. Het is nog even afwachten wat de werkelijke prestaties gaan zijn maar het is best veelbelovend.

Ook Intel komt binnenkort inderdaad met de nieuwe Kaby Lake processors. Deze zullen we iets sneller zijn t.o.v. de huidige Skylake.

Op processorgebied zou je dus even kunnen (af)wachten wat de nieuwe generaties gaan doen.

De keuze tussen de GTX 1060 en RX 480 is vooral een keuze op basis van voorkeur. In het begin wat de GTX 1060 wat sneller, maar met driveroptimalisaties heeft AMD dat gelijk getrokken voor de DX11 spellen. Bij de meeste DX12 spellen is de RX 480 een stukje sneller. Daarnaast ondersteunt AMD oudere generatie GPU's vaak langer, waardoor er naar verwachting langer driverupdates voor de RX 480 uit blijven komen.

Kast zou ook wel wat goedkoper kunnen. Bijvoorbeeld door de pricewatch: Fractal Design Define S te nemen. Of, aangezien je een mATX moederbord hebt gekozen, de pricewatch: Fractal Design Define Mini C. Ander alternatief (iets minder strak in mijn ogen) is de pricewatch: Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 11:46
Ik denk dat RvL het grootste gedeelte heeft samengevat, ik heb nu een lijstje gemaakt met een paar aanpassingen maar verder is het een puik systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 239,89€ 239,89
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 89,95€ 89,95
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 298,68€ 298,68
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Fractal Design Define S€ 75,-€ 75,-
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 149,-€ 149,-
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 94,95€ 94,95
1BitFenix Whisper BWG450M€ 78,50€ 78,50
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 124,90€ 124,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.200,82

Voeding verandert naar de iets goedkopere maar even goede pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M
Ik heb de videokaart veranderd naar de MSI RX 480 Gaming X, dit omdat hij maar 6 euro duurder is, langer meegaat en support heeft voor Freesync monitoren, wat heel erg fijn is aangezien het dingen als screen-tearing compleet kan voorkomen. (Hij verbruikt 40 Watt meer, maar geluid en koeling zullen erg gelijk blijven tot de Windforce 1060.)
Moederbord veranderd naar een ATX moederbord, omdat je toch al een ATX case hebt heb je wat meer ruimte erop en ziet het er wat netter uit.
Ik heb de monitor dus ook veranderd naar een monitor die compatible is met AMD's Freesync technologie.
Case veranderd naar een iets goedkopere pricewatch: Fractal Design Define S als je het extra geld toch over hebt zou ik trouwens de pricewatch: NZXT S340 Elite Zwart aanraden, erg mooie case met extra dingen als een magnetisch blok waar je een headset op kan hangen, een geweldig mooie tempered glass side panel én een front-mounted SSD slot om je SSD te showen.
Verder zou ik trouwens niet aanraden om op Kaby Lake te wachten, want deze zullen waarschijnlijk net iets duurder worden dan Skylake, maar zullen maar zo'n 5% meer performance hebben.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:49

RvL

De monitor die je aanhaalt is een TN monitor. Nu weet ik niet op welk niveau de TS aan de slag is met (o.a.) Photoshop, maar een (goed) IPS scherm lijkt me dan een betere keuze? De monitor die de TS zelf geselecteerd had was een IPS monitor. Of het een goede is laat ik in het midden, daar ben ik niet zo in thuis :)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 11:46
TS kan ook kijken naar de pricewatch: LG 23MP68VQ-P Zwart dit is een 75HZ Freesync paneel met een IPS scherm.

• NeoreyS
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-08 16:34
Bedankt voor de reacties en tips!

Het beeldscherm was inderdaad gekozen om de IPS techniek aangezien ik begrijp dat dit een betere kleurweergave moet geven.

Vergeten te vermelden dat ik binnenkort een pricewatch: Dell Ultrasharp U2415 Zwart kan overnemen.

Dit scherm kan geen gebruik maken van de FreeSync technologie. Heeft het dan nog meerwaarde om voor de RX 480 kaart te gaan?

Ook roept het bij mij nu de vraag op of ik met deze kaarten wel twee schermen tegelijk kan gebruiken (niet voor gamen)

Edit: Inderdaad erg mooie kast Finntasy, ik had juist voor een dichte kast gekozen zodat ik me niet zo zou bekommeren over hoe het er van binnen uit zien ;) 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door NeoreyS op 03-01-2017 15:10 ]

Pagina: 1