Mijn gta hapert soms heel erg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarnovdBerg
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-09 22:42
Beste,

Ik ben in het bezit van een lenovo Y50-70. met 16gb ram - i7 4710 - 500GB SSD- GTX860 M 2GB

Nu ik de laatste tijd GTA online veel speel begint hij met opstarten prima, maar naar mate ik snel ga rijden of 2 min verder in de game ben, dan zie ik in 1 keer dat hij heel begint te haperen. Het is niet zo erg dat je niet meer kunt gamen, maar het is gewoon vervelend. als ik dan gewoon verder speel en we zijn een minuut of 1 2 verder dan schiet in 1 keer weer op de normale stand om het maar zo te zeggen en dan is het weer goed, maar dit herhaalt zich elke keer.

De settings van gta staan gewoon op standaard. wel vind ik raad dat ik maar 25 fps kan op deze laptop.

weten jullie hier misschien het probleem van?

PS: drivers zijn allemaal up to date.
En ik weet niet of het invloed heeft, maar ik speel via een hdmi kabel op een exter beeldscherm ( Ultrasharp U2515h maar dan gewoon op 1920x1080 omdat ik niet hoger kan in de game)

Gr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Wat gebeurt er op de laagste grafische settings op je laptopscherm?
Wat laat Taakbeheer zien wanneer het gebeurd?

Weet je zeker dat je de laatste (stabiele) drivers hebt?
Haperen andere games ook?

Edit: Gebeurt dit alleen in GTA Online, of ook tijdens single player?

[ Voor 22% gewijzigd door wizai op 03-01-2017 13:10 ]

Anjunabeats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Er zijn zoveel dingen die mis kunnen zijn.

Paar onderzoekjes die je kan doen voordat je een vraag stelt op tweakers: (Eigen onderzoek wordt erg op prijs gesteld hier op tweakers).

-open je taakbeheer eens tijdens gamen. Wat doet je CPU
-Kijk eens naar je cpu temperaturen (laptop dus "slechte" koeling)
-Wat is er veranderd sinds de game t slecht doet.
-Zelfde vragen over CPU maar dan over je GPU
-Draai je de game zeker weten op je GPU en niet op de geïntegreerde graphics van de CPU

En je kan vast zelf ook nog wat interessante dingen verzinnen.
Weet niet hoe het met de andere tweakers is maar mijn glazebol is nog wazig van oud en nieuw :P

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarnovdBerg
Hoi,
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb even verder getest en ben weer ergens achter gekomen.
Als ik het programma open hardware monitor open heb staan dan zie ik dat als ik aan het gamen ben ( Gta5 ) mijn GPU Core van mijn gtx 860M veel te hoog te zitten. die zit namelijk telkens tegen de 98/99% aan, als dit een tijdje aan houd dan schieten mijn fps in 1 keer vnan 45 naar 20 toe, en dan krijg ik die hapering.

Dus betekend dit dat mijn videokaart het gewoon niet aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:25
JarnovdBerg schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:13:
Hoi,
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb even verder getest en ben weer ergens achter gekomen.
Als ik het programma open hardware monitor open heb staan dan zie ik dat als ik aan het gamen ben ( Gta5 ) mijn GPU Core van mijn gtx 860M veel te hoog te zitten. die zit namelijk telkens tegen de 98/99% aan, als dit een tijdje aan houd dan schieten mijn fps in 1 keer vnan 45 naar 20 toe, en dan krijg ik die hapering.

Dus betekend dit dat mijn videokaart het gewoon niet aan kan?
Dat betekend dat je kaart het het met de huidige instellingen niet aankan.

Zoals door andere al gezegd, verlaag je grafische instellingen in het spel eens. Ook je resolutie. Het ziet er minder mooi uit, maar hiermee sluit je wel gelijk uit of het aan je instellingen ligt, of dat het ergens anders aan ligt.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er lijken voldoende mensen te zijn op YT, Reddit en andere sites die met een 860M gewoon stabiel 30fps halen. Je moet dan inderdaad wel toeleggen op een aantal details maar als je even goed om je heen kijkt, zal je een mooie overeenkomst kunnen vinden op internet welke details je aan/uit kan zetten.

Aan de andere kant; 2 weken geleden heb je je machine volledig opnieuw geinstalleerd, even daarna zat je te "klooien" met een USB2VGA-kabel; ik vraag me af of je wel voldoende bekend bent met PC's en de werking gezien een aantal recente topics/vraagstellingen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarnovdBerg
MAX3400 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:52:
Er lijken voldoende mensen te zijn op YT, Reddit en andere sites die met een 860M gewoon stabiel 30fps halen. Je moet dan inderdaad wel toeleggen op een aantal details maar als je even goed om je heen kijkt, zal je een mooie overeenkomst kunnen vinden op internet welke details je aan/uit kan zetten.

Aan de andere kant; 2 weken geleden heb je je machine volledig opnieuw geinstalleerd, even daarna zat je te "klooien" met een USB2VGA-kabel; ik vraag me af of je wel voldoende bekend bent met PC's en de werking gezien een aantal recente topics/vraagstellingen.
Hoi,
Bedankt voor jullie antwoorden. U heeft gelijk. Ik merkt zelf ook dat ik te snel een nieuw topic start zonder echt goed te zoeken/kijken, maar dat probeer ik mezelf af te leren.

Ik ga vanavond eens naar mijn instellingen kijken op mijn laptop, en ik denk inderdaad dat als ik mijn setting lager zet dat hij het dan wel gewoon doet. het enigste probleem waar ik wel achter ben gekomen is dat mijn Gtx 860M een extern beeldscherm en gta niet aan kan tegelijkertijd

Gr.
Pagina: 1