Windows 10 laptop geeft zwart scherm?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Topicstarter
Mijn vraag
Laatst heb ik mijn windows laptop ge-update (Fuijitsu Lifebook uit 2013) met de laatste grote update van windows 10, maar nu hoor ik dat de laptop prima is ge-update, maar het scherm blijft zwart. Zelfs het opstartgeluid is aanwezig. Dus alles lijkt goed gegaan, behalve mijn videokaart / beelscherm. Wel redelijk essentieel een werkend beeldscherm.

Ik krijg hem ook niet meer werkend.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Een 16 inch laptop van fuijitsu met ssd en 8gb DDR3; oorspronkelijk een windows 8.1 laptop, maar met upgrade naar windows 10. Dat ging feilloos. De tweede grote windows 10 update dus niet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Veilige modus --> geeft wel beeld, maar kan daarmee de fout niet herstellen
- automatisch herstellen werkt sowieso niet
- Schermdriver geeft generieke driver en heeft geen update
- Het is niet mogelijk om terug te gaan naar vorige versie

iemand enig idee wat ik nog kan doen?
De laptop heb ik overigens gehad van het werk en ik heb -op dit moment- geen speclist.

[webhero.nl]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 19:01

DeTeraarist

#Boots2Asses

Druk eens op de Windows-toets en P of hang er een monitor aan. Het klinkt namelijk alsof Windows gebruik maakt van de verkeerde video uitgang.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

In Veilige modus starten en dan installatie van laatste updates ongedaan maken.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Probeer eens of je wel gewoon kan inloggen: dus met het zwarte scherm, op de spatiebalk drukken (voor de zekerheid een paar keer backspace om evt karakters weg te halen) en dan je wachtwoord opgeven. Hij kan dan verder doorstarten en bij mij gaf hij na een install daarna wel weer gewoon beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:18
koekiemonster schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:39:
Mijn vraag
Laatst heb ik mijn windows laptop ge-update (Fuijitsu Lifebook uit 2013) met de laatste grote update van windows 10, maar nu hoor ik dat de laptop prima is ge-update, maar het scherm blijft zwart. Zelfs het opstartgeluid is aanwezig. Dus alles lijkt goed gegaan, behalve mijn videokaart / beelscherm. Wel redelijk essentieel een werkend beeldscherm.

Ik krijg hem ook niet meer werkend.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Een 16 inch laptop van fuijitsu met ssd en 8gb DDR3; oorspronkelijk een windows 8.1 laptop, maar met upgrade naar windows 10. Dat ging feilloos. De tweede grote windows 10 update dus niet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Veilige modus --> geeft wel beeld, maar kan daarmee de fout niet herstellen
- automatisch herstellen werkt sowieso niet
- Schermdriver geeft generieke driver en heeft geen update
- Het is niet mogelijk om terug te gaan naar vorige versie

iemand enig idee wat ik nog kan doen?
De laptop heb ik overigens gehad van het werk en ik heb -op dit moment- geen speclist.
Je kan ook Video met lage resolutie inschakelen (640 x 480) opstarten als je de veilige modus (f8) kiest
En dan je driver verwijderen en updaten
Welke type nr van de livebook heb je?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Probeer eens de schermhelderheid aan te passen. Dus Fn F11 of Fn F12 indrukken. Misschien staat die gewoon op helderheid 0%. En dat is een zwart scherm.
Pagina: 1