Mijn vraag
Laatst heb ik mijn windows laptop ge-update (Fuijitsu Lifebook uit 2013) met de laatste grote update van windows 10, maar nu hoor ik dat de laptop prima is ge-update, maar het scherm blijft zwart. Zelfs het opstartgeluid is aanwezig. Dus alles lijkt goed gegaan, behalve mijn videokaart / beelscherm. Wel redelijk essentieel een werkend beeldscherm.
Ik krijg hem ook niet meer werkend.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Een 16 inch laptop van fuijitsu met ssd en 8gb DDR3; oorspronkelijk een windows 8.1 laptop, maar met upgrade naar windows 10. Dat ging feilloos. De tweede grote windows 10 update dus niet.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Veilige modus --> geeft wel beeld, maar kan daarmee de fout niet herstellen
- automatisch herstellen werkt sowieso niet
- Schermdriver geeft generieke driver en heeft geen update
- Het is niet mogelijk om terug te gaan naar vorige versie
iemand enig idee wat ik nog kan doen?
De laptop heb ik overigens gehad van het werk en ik heb -op dit moment- geen speclist.
Laatst heb ik mijn windows laptop ge-update (Fuijitsu Lifebook uit 2013) met de laatste grote update van windows 10, maar nu hoor ik dat de laptop prima is ge-update, maar het scherm blijft zwart. Zelfs het opstartgeluid is aanwezig. Dus alles lijkt goed gegaan, behalve mijn videokaart / beelscherm. Wel redelijk essentieel een werkend beeldscherm.
Ik krijg hem ook niet meer werkend.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Een 16 inch laptop van fuijitsu met ssd en 8gb DDR3; oorspronkelijk een windows 8.1 laptop, maar met upgrade naar windows 10. Dat ging feilloos. De tweede grote windows 10 update dus niet.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Veilige modus --> geeft wel beeld, maar kan daarmee de fout niet herstellen
- automatisch herstellen werkt sowieso niet
- Schermdriver geeft generieke driver en heeft geen update
- Het is niet mogelijk om terug te gaan naar vorige versie
iemand enig idee wat ik nog kan doen?
De laptop heb ik overigens gehad van het werk en ik heb -op dit moment- geen speclist.
[webhero.nl]