Plots een vreemde melding versturen email

Pagina: 1
Acties:
  • 462 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertruida
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-11-2024
Mijn vraag
...
Ik heb iets raars. Ik heb een upc.mail account en een gmail. Via de webmail kan ik alle mail binnenhalen en versturen op iPad. Ook op mijn ipad alles goed ingesteld en altijd goed gegaan, nu krijg ik plots dat als ik via mijn upc account iets op mijn ipad wil versturen de mededeling dat de gebruikersnaam of ww van mijn gmail????niet goed is en dat de mail dus niet verstuurd kan worden????? Wel tien maal de instellingen opnieuw gedaan bij mail, maar telkens kan ik niet versturen en krijg steeds dezelfde melding. Ik heb twee googlemail accounts die beiden beginnen met mijn zelfde naam en zelfde wachtwoord. Een ......@gmail.com en een .....@googlemail.com Wat kan of moet ik doen? Wie kan mij helpen? Heel graag want ik word er moedeloos van.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gevonden dat ik alles opnieuw moest installeren en dat heb ik wel twintig keer gedaan.

Beste antwoord (via Daedalus op 09-01-2017 20:48)

• Geertruida
Het is opgelost hoor! Vraag mij niet hoe het mogelijk is maar ik heb de inkomende server veranderd in imap.ziggomail.nl en de uitgaande server in smtp.ziggo.nl inplaats van upcmail.nl en smtp.upc.nl.
Nu loopt het als een trein. Echt onbegrijpelijk!
Bedankt voor de hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:04
Verwijder eerst je mail accounts van je ipad en configureer ze dan opnieuw ;)

[ Voor 4% gewijzigd door hhoekstra op 03-01-2017 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:34
Wat staat er als uitgaande mailserver ingesteld ?

Toevallig wijzigingen gehad in je internetverbinding ? Upgrade naar een andere snelheid ? Verhuisd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertruida
Hallo beiden,

Om op het eerste antwoord in te gaan. Dat heb ik gedaan.

Om de tweede vraag te beantwoorden het volgende.
Als smtp server staat smtp.upc.nl
Geen wij zingen gehad en niet verhuisd.
Hopelijk hebben jullie hier iets aan

Helaas moet ik nu werken tot drie uur. Hopelijk heeft u een oplossing.
Bij voorbaat dank.

[ Voor 16% gewijzigd door Geertruida op 03-01-2017 12:55 . Reden: Kan helaas niet binnen twee uur een reply geven. ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Geertruida
Het is opgelost hoor! Vraag mij niet hoe het mogelijk is maar ik heb de inkomende server veranderd in imap.ziggomail.nl en de uitgaande server in smtp.ziggo.nl inplaats van upcmail.nl en smtp.upc.nl.
Nu loopt het als een trein. Echt onbegrijpelijk!
Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:34
Zo onbegrijpelijk is dat niet. De melding ging namelijk over je uitgaande mailserver. Kennelijk doet smtp.upc.nl het niet meer. Geen idee of dat gecommuniceerd is door Ziggo maar mailservers blijven niet tot persé tot in lengte van jaren op hetzelfde adres bereikbaar.

Had je nog contact gehad met Ziggo hierover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertruida
Hi,

Geen contact hierover met ziggo gehad maar ik heb op hun website gezocht. Nooit iets vernomen over verandering van upc naar ziggo.

Misschien wil je mij vertellen hoe ik mijn vraag markeer als zijnde opgelost? Ik kan het niet vinden.
Wederom dank.

Groetjes,

Geertruida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Mooi dat het is opgelost :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.