Toon posts:

Kopiëren albums naar iCloud met behoud van albums

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik moet voor iemand foto's kopiëren vanaf windows naar i cloud, geprobeerd met i cloud software voor windows ze worden wel geüpload maar alle albums gaan verloren op de iPad wordt alles in een directory gezet. Iemand een idee hoe dit wel te doen met behoudt van de album mappen?

Ik heb lopen googelen maar kan het zo 123 niet vinden :) |:(

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Dat is een lastige ben ik bang.
Als iCloud software (naar iCloud) of iTunes (via sync naar iPad) mappen niet als albums aanmaakt dan zul je denk ik toch handmatig aan de slag moeten.

Waarom wil je de foto's in iCloud? Echt voor het foto gebeuren (dan is handmatig werken nog een optie?), wil je ze alleen transporteren, dan kun je ze ook via iCloud drive laten overzetten.

/edit:
In principe kan dit wel. Maak op je Windows PC een map met daarin alle submappen (dat worden albums). Kies in iTunes dat je de zojuist gemaakte hoofdmap wilt syncen. Als het goed is worden de submappen nu albums... dan kun je iCloud Photo Library aanzetten.

[ Voor 26% gewijzigd door iAR op 03-01-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mja zoiets had ik ook bedacht maar dat werkt dus niet, want als ik de icloud photo library dan aanzet wil die alle foto's op de ipad verwijderen en is dus alles weer weg. Beetje waardeloos en gebruiksonvriendelijk dit :) eerlijk gezegd maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ter informatie: Ik heb Apple zelf maar even gebeld, en die geven aan dat het dus niet werkt en dat je maar beter via iTunes moet synchroniseren omdat behoud van albums niet werk via iCloud. Lekker waardeloos ;) maak dan niks in de cloud zou ik zeggen sjonge jonge ben gefrustreerd :)

Bedankt voor de tips in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:17

nelizmastr

Goed wies kapot

Het is alleen waardeloos op Windows. Werkt top op iOS en OS X/macOS. iCloud voor Windows is altijd een draak geweest. De Windows verkenner integreert nou eenmaal slecht met iCloud synchronisatie. Weinig aan te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 03-01-2017 16:17 ]

I reject your reality and substitute my own