27" beeldscherm Dell of Eizo

Pagina: 1
Acties:

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02 12:12
Ik zoek een?
Volgend schooljaar zal ik gaan beginnen aan een studie HBO-ICT. Ik wil hiervoor graag een topkwaliteit monitor hebben, omdat het niet prettig is om uren te gaan programmeren achter een laptop. Ik wil een monitor die rustig kijkt, weinig last heeft van backlight bleeding, goede backlight uniformiteit heeft, goede garantie en mooie kleuren. De bouwkwaliteit moet vanzelfsprekend hierbij ook erg hoog zijn. Mijn keuze is gevallen op de Dell UP2716D en de Eizo Flexscan EV2750-BK.

Wat is je budget?
Ik wil maximaal €800 uitgeven en ook niet meer dan dat.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Sinds dat mijn broer een Eizo monitor heeft heb ik wel een voorkeur voor Eizo i.v.m. de extreem goede bouwkwaliteit. Ik weet niet of de Dell de Eizo kan evenaren, maar als dit zo is sta ik zeker open voor deze Dell monitor.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga de monitor gebruiken voor programmeren, office werkzaamheden en ook voor gamen. Ik vind het hierbij erg belangrijk dat het scherm rustig kijkt.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die Dell is echt een zeer fijn scherm (heb zelf het 25" broertje). Ik zie als programmeur niet in wat een Eizo voor meerwaarde zou hebben bij mijn werk. Hou je geld lekker in je zak zou ik zeggen :).

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-02 14:02
Overweeg ook eens 34" 3440x1440 variant zou ik zeggen als programmeur zijnde - past ook binnen je budget.

• daanb14
Bigs schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:10:
Die Dell is echt een zeer fijn scherm (heb zelf het 25" broertje). Ik zie als programmeur niet in wat een Eizo voor meerwaarde zou hebben bij mijn werk. Hou je geld lekker in je zak zou ik zeggen :).
Hoe doet die monitor het op het gebied van backlight bleeding en uniformiteit?

• daanb14
ufear schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:12:
Overweeg ook eens 34" 3440x1440 variant zou ik zeggen als programmeur zijnde - past ook binnen je budget.
Trekt een GTX1070 deze resolutie goed?

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-02 14:02
daanb14 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:17:
[...]

Trekt een GTX1070 deze resolutie goed?
Hangt volledig van het spel af natuurlijk - meeste FPSes draai je gewoon met zwarte balken aan de zijkant op 2560x1440 dus dat zal niet anders zijn dan de 27" varianten - de breedte gebruik je voornamelijk voor productiviteit - heb zelf sinds kort een 38" 3840x1600 scherm en kan niet meer zonder..

Nu is het natuurlijk wel inherent zo dat schermen die vaak 'mooi' beeld opleveren per definitie een hogere responstijd hebben en dus niet FPS-gamers' beste vriend zijn...

[ Voor 15% gewijzigd door ufear op 03-01-2017 11:24 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
daanb14 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:17:
[...]

Hoe doet die monitor het op het gebied van backlight bleeding en uniformiteit?
Daar let ik niet op tijdens m'n werk, maar het is me nooit in negatieve zin opgevallen. Voor meer info kun je het beste gewoon reviews lezen: https://pcmonitors.info/reviews/dell-up2716d/
Pagina: 1