Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:00
Ik heb verschillende excel sheets. Nu staat er in één sheet bijvoorbeeld:

Datum Klant Bedrag
2 januari 2017 Dhr A 100
2 januari 2017 Dhr B 150
2 januari 2017 Dhr A 110
3 januari 2017 Dhr A 50
3 januari 2017 Dhr B 75
3 januarr 2017 Dhr A 100

Zomaar even als voorbeeld. Ik zoek nu de functie dat ik, onder elkaar, de data en de klant en bedrag weer kan geven. Met andere woorden, stel, ik wil alleen alles van Dhr A, dan krijg ik dus op dat werkblad:

Datum Klant Bedrag
2 januari 2017 Dhr A 100
2 januari 2017 Dhr A 110
3 januari 2017 Dhr A 50
3 januarr 2017 Dhr A 100

Ga ik dan eind van de week op het eerste blad opnieuw toevoegen, dan moet op blad 2 automatisch een vermelding komen van Dhr A, als die tenminste wordt ingevoerd. Alle andere klanten kunnen genegeerd.

Ik zit te worstelen met zoeken, vertikaal zoeken en geneste als lussen, maar kom niet tot het resultaat... Kan dit überhaupt, wat ik wil?

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Klinkt als iets wat je met een draaitabel (pivot-table) zou moeten kunnen oplossen.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat ja. Of filteren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• GurbY{nl}
Ja filteren lukt natuurlijk, maar dan heb ik op het ene blad het overzicht, terwijl ik dat juist in het andere blad wil hebben.
Dus:

Blad 1: alle klanten
Blad 2: enkel de gegevens van klant X, en dynamisch. Dus, als er in Blad 1 iets van klant Y, Z, of A, B, C wordt toegevoegd is dat niet interessant, maar als klant X wordt ingevoerd moet dat automatisch in Blad 2 voor een nieuwe regel zorgen...

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-11 14:25
Pivot tabel is inderdaad waar je naar op zoek bent. Zorg dat je van jouw 'brondata' een tabel maakt die automatisch vergroot wanneer je data toevoegt en geef deze een logische naam. Op je tweede tabblad maak je dan een pivot tabel met als rijen de datum en als kolommen het bedrag en geef als Filter de klantnaam op. Selecteer dan alleen de klant die je wilt zien. Wanneer je in je brondata gegevens toevoegt hoef je alleen je pivottabel te refreshen en alle gegevens van je geselecteerde klant worden weergegeven.

Wil je het echt automatisch hebben, dan zul je overigens een macro moeten schrijven die bij het selecteren van tabblad 2 (waar de pivot tabel staat) automatisch je pivot gegevens refresht...

[ Voor 15% gewijzigd door goldcard op 03-01-2017 10:35 ]

• GurbY{nl}
goldcard schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:32:
Pivot tabel is inderdaad waar je naar op zoek bent. Zorg dat je van jouw 'brondata' een tabel maakt die automatisch vergroot wanneer je data toevoegt en geef deze een logische naam. Op je tweede tabblad maak je dan een pivot tabel met als rijen de datum en als kolommen het bedrag en geef als Filter de klantnaam op. Selecteer dan alleen de klant die je wilt zien. Wanneer je in je brondata gegevens toevoegt hoef je alleen je pivottabel te refreshen en alle gegevens van je geselecteerde klant worden weergegeven.

Wil je het echt automatisch hebben, dan zul je overigens een macro moeten schrijven die bij het selecteren van tabblad 2 (waar de pivot tabel staat) automatisch je pivot gegevens refresht...
Hmm. Klinkt logisch. Ik zal me er eens in verdiepen, kijken of dit het gewenste resultaat geeft...
Pagina: 1